[LO]pessoa:katrol aan bit of singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

[LO]pessoa:katrol aan bit of singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 15:22

oke ik weet het niet meer hoor!

Ik heb nu een pessoateugel voor Quentin gekocht, op aanraden van een aantal mensen, maar die gebruiken hem als volgt:

bovenop maken ze hem vast aan de longersingel(die musketon die aan de touwtjes richting bontje achter kont vast zit zegmaar)
dan de musketon met het katrolletje aan de zijkant van de singel
dan touwtje door het bit en met de andere klipjes tussen de benen of aan de zijkant van de longeersingel vastzetten

ziet er logisch uit en werkt ook prima

Nu krijg ik er het boekje bij en moet ie alsvlogt vast

bovenop(net zoals bij de andere dus) dan de musketon met katrol aan het bit en met de andere klipjes tusse de benen of aan de zijkant

maar dan hangt de pessoa aan de zijkanten toch wel erg los, of moet je heel die katrol door t oogje van je longeesingel heen zien te krijgen Verward

heb heel bokt afgezocht en vond dit topic: [VMR] Pessoa teugel fout? Divoza/hlover hebben het mis??

maar daar werd ik ook niet veel wijzer van

wie weet hoe het nu echt moet Verward

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:05

Het touwtje doe ik door de longeersingel en dan doe ik het katrolletje aan het bit en de vaste musketon aan de longeersingel.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:11

De katrolletjes doe ik altijd aan het bit vast, zo staat het ook in de gebuiksaanwijzing.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 17:03

in de originele gebruiksaanwijzing(dus niet die van divoza) staat dus dat het katrolletje aan de singel moet(zie ook topic wat gelinkt staat in mn 1e berichtje) en idd in de beschrijving van divoza, staat dat ie aan t bit vastmoet
maar ik heb geen idee of dat katrolletje door mn singel heenpast

ik ga morgen wel even puzzelen, krijg ik hem niet door de singel, dan doe ik het op de andere manier

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:10

Ik heb ookaltijd de katrol aan de singel vast.

De katrol past immers niet door de singelring heen..... of moet het dan toch anders vast.

Weet je... ik ga morgen eens stuntelen met dat ding en neem ik de camera mee.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:51

Je moet de katrol eraf halen het touw door de singel doen en dan de katrol erweer aan doe. (zo doe ik het in ieder geval)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 18:20

hem erafhalen lukt niet, dan moet ik de musketon op t uiteinde er ook afhalen, en dat gaat opzich wel, maar dan ben ik eerst een halfuur dingen aan het los en vastmaken

er zijn er die hem dus aan t bit vastmaken zonder aan de zijkant door de singel te halen, wrsch ook omdat ze hem niet door het ringetje van de singel heenkrijgen, maar dat vind ik dan weer te gevaarlijk, dan hangen de touwtjes aan de zijkant zo slap

ik ga morgen ook foto's maken van het longeren met pessoa, heb een nieuw dekje gekocht, dat kan dan mooi onder mn singel, staat die ook meteen op de foto Knipoog

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:22

Bij mij hangt het katrolletje ook aan de singel.

Anders weet ik het ook niet. Het kan ook niet anders bij mij omdat hij zo klein moet dat er aan beide kanten 2 touwtjes door zijn bitring heen zitten. Maar hij past wel Haha!.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:14


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:17

Je moet die kontrol door de ring van de singel halen ,Dan maak je de kontrol los dan doe je de touw door de ring, En dan maak je de kontrol weer vast en die kontrol maak je dan aan de bit vast en dat andere haakje tussen zijn benen of aan de zijkant.

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:35

Ik heb dus de katrolletjes wel aan het bit vast...
Afbeelding
Dit lijkt me het meest logische, aangezien het touw mooi meerolt als je paard zijn hoofd meer naar beneden/boven brengt. Bij de Pessoa die ik heb, is het heel simpel om de lijn die van de kont naar voren loopt los te maken en door de ring van longeersingel te trekken. Ik laat trouwens wel de Pessoateugel aan mijn longeersingel zitten...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:46

Andere longeersingel kopen Knipoog
Bij mij passen de katrolletjes wel door het ringetje heen.
En zitten ze bij mij dus ook aan het bit vast en dan de andere clips tussen de voorbenen. Of een stand hoger.. Het is maar net wat we gaan doen.
Dus dat wordt nog een investering doen Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:01

ik heb m eigenlijk altijd aan de singel gehad. onlangs had een stalgenoot hem ook gekocht en die zei dat de katrol aan het bit moest. stond idd ook in de grbeuiksaanwijzing!

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:04

ik heb die katrol aan het bit, zoals het hoort volgens mijn. Bij mij passen ze ook niet door de ringen van de singel heen maar het is heel simpel en het kost weinig tijd om de musketon ff los te maken en de katrol eraf te halen, touwtje door de singel en katrol en musketon er weer op. Die katrol is er niet voor niets, volgens mij hoort dat echt aan het bit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:57

Katrol moet aan het bit.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:51

ik ga wrsch vanaaf longeren+foto's maken Haha! zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg om de katrol aan t bit te krijgen, en dan toch nog door de singel heen!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:48

Ik zet de katrol ook altijd aan het bit vast, eigenlijk nooit echt bij nagedacht, hij past bij mij ook gewoon door de longeersingel heen (met wat gepuzzel..)
Ga vrijdag weer longeren en zal eens kijken of ik verschil merk als ik hem aan de singel vastzet en alleen de touwtjes door het bit laat lopen..
Ben benieuwd Lachen

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:59

Laat je het ons even weten?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:52

Ik heb de katrol aan de singel, om de simpele reden dat je anders iedere keer die musketon moet lospeuteren om het spul van de singel los te krijgen. Ik gebruik de pessoa ook niet altijd.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:11

Ik had eerst de katrollen aan mijn longeersingel, want dat stond op een of ander stencil wat ik van een stalgenoot kreeg, waar wat uitleg op stond. Maar mijn instructrice zei, dat ze aan het bit horen. (en zij heeft het op deurne zo geleerd Knipoog ) En dan glijd het touw ook veel soepeler. Logisch Knipoog
Afbeelding
Ze heeft volgens mij geen last van de touwtjes Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:57

Zoals Ethelate het heeft heb ik het ook een keer per ongeluk gedaan, maar dat vond ik voor geen meter werken. Als ik met pessoa longeer heb ik liever ietsjes meer oprichting.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:59

Ik begin laag, en stel dan steeds hoger in.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:01

Ethelate schreef:
Ik begin laag, en stel dan steeds hoger in.


Maar dan doe je de touwtjes wel door de oogjes aan de zijkant van de longeersingel?

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:30

Ik vind dat het rustiger in de mond ligt als je de katrol aan de singel doet.
Heb het rouwens ook al in een ander topic gezegd: in de handleiding van 5 jaar geleden stond ie aan de singel.
Misschien kan het trouwens wel beide, ik weet niet of het voor de werking veel uitmaakt?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:43

Ik kan me niet voorstellen dat het voor de werking uit maakt. Zoals Ethelate het heeft zitten zou ik het iig niet doen, vind de touwtjes aan de zijkant erg laag zitten.