28-05-2004: Julio Mariner xx overleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

28-05-2004: Julio Mariner xx overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 13:42

KWPN
28-05-2004: Julio Mariner xx overleden


Op woensdag 26 mei is de Engelse volbloedhengst Julio Mariner xx overleden. De zoon van Blakeney xx is 29 jaar oud geworden.

“Hij had al een poosje wat uitvalsverschijnselen in de achterhand”, aldus eigenaar Jan Greve. Woensdag kon hij niet meer overeind komen en moesten we besluiten om hem in te laten slapen. Voor ons was dat echt een verdrietig moment.”
Zoals Julio Mariner xx de laatste 16 jaar een persoonlijkheid was op ‘De Watermolen’ in Haaksbergen – tot op zeer hoge leeftijd gedroeg hij zich als een vierjarige die het liefst gelijk op concours zou gaan – zo was hij als driejarige in Newmarket al een eminentie. Hij had een jaar eerder in 1977 al de Leyburn Stakes met zeven lengtes gewonnen, in 1978 versloeg hij de complete top in de prestigieuze St. Leger in Doncaster en hij was de grote favoriet voor de Derby.
In de fokkerij van renpaarden was Julio Mariner xx geen succes. Zo veel te beter sloeg hij aan in de Nederlandse warmbloedfokkerij nadat Jan Greve hem in 1988 had voorgesteld op de KWPN-hengstenkeuring. Julio Mariner xx heeft zijn geweldige werklust en zijn uitstekende springtechniek doorgegeven aan nazaten als Resolute, Marinero, Dinky Toy en Sir Galahad. In de KWPN-fokkerij werd tot nu toe alleen zijn zoon Pythagoras goedgekeurd, maar deze hengst stierf al op vierjarige leeftijd aan koliek. Wel doen zijn kleinzonen Riant (v.Jazz) en Lester (v.Lancer II) nog dienst.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:51

Erg jammer, was altijd behoorlijk gecharmeerd van deze hengst.

^&+ 20 mei 2016

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:20

29 jaar, tjonge da's een hoge leeftijd!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:28

Samsam schreef:
KWPN
28-05-2004: Julio Mariner xx overleden


Op woensdag 26 mei is de Engelse volbloedhengst Julio Mariner xx overleden. De zoon van Blakeney xx is 29 jaar oud geworden.

“Hij had al een poosje wat uitvalsverschijnselen in de achterhand”, aldus eigenaar Jan Greve. Woensdag kon hij niet meer overeind komen en moesten we besluiten om hem in te laten slapen. Voor ons was dat echt een verdrietig moment.”
Zoals Julio Mariner xx de laatste 16 jaar een persoonlijkheid was op ‘De Watermolen’ in Haaksbergen – tot op zeer hoge leeftijd gedroeg hij zich als een vierjarige die het liefst gelijk op concours zou gaan – zo was hij als driejarige in Newmarket al een eminentie. Hij had een jaar eerder in 1977 al de Leyburn Stakes met zeven lengtes gewonnen, in 1978 versloeg hij de complete top in de prestigieuze St. Leger in Doncaster en hij was de grote favoriet voor de Derby.
In de fokkerij van renpaarden was Julio Mariner xx geen succes. Zo veel te beter sloeg hij aan in de Nederlandse warmbloedfokkerij nadat Jan Greve hem in 1988 had voorgesteld op de KWPN-hengstenkeuring. Julio Mariner xx heeft zijn geweldige werklust en zijn uitstekende springtechniek doorgegeven aan nazaten als Resolute, Marinero, Dinky Toy en Sir Galahad. In de KWPN-fokkerij werd tot nu toe alleen zijn zoon Pythagoras goedgekeurd, maar deze hengst stierf al op vierjarige leeftijd aan koliek. Wel doen zijn kleinzonen Riant (v.Jazz) en Lester (v.Lancer II) nog dienst.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)



Zo veel te beter sloeg hij aan in de Nederlandse warmbloedfokkerij nadat Jan Greve hem in 1988 had voorgesteld op de KWPN-hengstenkeuring. Julio Mariner xx heeft zijn geweldige werklust en zijn uitstekende springtechniek doorgegeven


In de KWPN-fokkerij werd tot nu toe alleen zijn zoon Pythagoras goedgekeurd, Ach gut


?????????????????? Bloos!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:03

ceasario schreef:
Zo veel te beter sloeg hij aan in de Nederlandse warmbloedfokkerij nadat Jan Greve hem in 1988 had voorgesteld op de KWPN-hengstenkeuring. Julio Mariner xx heeft zijn geweldige werklust en zijn uitstekende springtechniek doorgegeven


In de KWPN-fokkerij werd tot nu toe alleen zijn zoon Pythagoras goedgekeurd, Ach gut


?????????????????? Bloos!


Dat hij maar 1 goedgekeurde zoon heeft wil nog niets zeggen.. Menig KWPN hengst heeft geen een goedgekeurde zoon lopen Scheve mond
Dus wat wil je hier zeggen, denk dat deze zin meer slaat op zijn goed presterende nazaaten....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:07

mooie leeftijd heeft hij gehaald

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:35

Wat zielig!! Ik heb hem onlangs nog gezien!! Het was echt een hele goede volbloed!!
Jammer, jammer, maar ja, een keer is het over he?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:10

Jammer dat die dood is

Erg goede hengst!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:53

Eerst Cabochon...en nu alweer een goede hengst minder.
Maar hij heeft toch een mooie leeftijd gehaald.

.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:42

Hmm.. de opa van Tervano dus (moederskant)...

Hij heeft in elk geval een mooie leeftijd bereikt Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:47

Zonde, echt zonde Scheve mond

Maar ja, hij heeft wel een mooie leeftijd gehad om te gaan Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:51

Erg jammer! Idd een respectabele leeftijd!

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:45

Een groot verlies! Ook vanwege het renpaard dat hij was.

Afbeelding

Lester, een kleinzoon:
Afbeelding
Joe Cocker, een zoon:
Afbeelding

Now somewhat to the north, is the picturesque home next to the old watermill of the famous Dutch breeder, Jan Greve. It was Jan who discovered the great Voltaire as a two year old: "No one else wanted him, he had a crack in one of his feet." Voltaire was an international jumping star, his career culminating in a win in the Grand Prix of Berlin. As a sire, Voltaire has been equally sensational.
More recently, Jan plucked another stallion out of obscurity. The St Leger winner, Julio Mariner was not exactly setting the racing breeding world alight in the UK when Jan snapped him up, and turned him into one of the more exciting jumping sires on the scene.
Jan is one breeder who won’t listen to talk of breeding ‘accidents’:
"I don’t think there are any freaks. If you get a great showjumper from a mare which never jumped, by a stallion who has never jumped, who is to say that if the stallion and the mare had been given the opportunity to perform, they would not have been great jumpers? I believe that behind every good horse, there is good breeding, it might not be obvious, but the breeding is there."
I asked Dr Greve to nominate his current top ten jumping stallions, and this is his selection: 1. Voltaire 2. Carthago Z 3. Guidam 4. Darco 5. Le Tot de Semilly 6. Calvados 7. Julio Mariner xx 8. Quidam de Revel 9. Zuidpool 10. Libero

Afgezien van Sir Galahad, heeft deze vaderlijn ook Beethoven gegeven.

Patje21
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:22

De kleinzoon van Julio Marinierxx genaamt Riant is zo'n leuk beestje. Ik heb m verzorgd bij het verrichtingsonderzoek 2001 najaar in Ermelo.
Het is een heel vriendelijke hengst met goede aanleg op dressuur en mooie gangen en goed gebouwd.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:06

Wat veel paardenmensen niet weten is dat deze hengst ook veel gebruikt is in de welsh fokkerij.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:15

ja inderdaad O.a marieton's jasper was een ggk zoon van Jullio marinier. Maar die leeft ook al niet meer. Vond het fout van het welsh stamboek want je kreeg pony's met een veel te moeilijk karakter.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:18

dat valt wel mee, maar wat bouw betreft en beweging is het er niet beter op geworden en nu willen ze volbloed het liefste in de 3e generatie zien.

Ik denk dat jij meer bedoelt dat de pony's te bloederig en te heet werden?

Marieton's Jasper zelf was een echte pony, maar wel groot, ook een nadeel, trouwens, te grote maten
Nakomelingen van Marieton's Jasper zijn best te rijden hoor.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:33

Marieton's jasper was van mij... Dus ik weet hoe hij was. Zijn nakomelingen zijn inderdaad beter van karakter dan hij zelf


lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:27

joop007 schreef:
Marieton's jasper was van mij... Dus ik weet hoe hij was. Zijn nakomelingen zijn inderdaad beter van karakter dan hij zelf



vandaar, leuk om te horen, ik heb je een pb gestuurd, het gaat immers niet meer over de dood van Julio Marinier.

Icarus45

Berichten: 35
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:46

Ik zal Julio missen,ik heb een zoon van hem,het is een fantastisch paard,en ik herken een hoop eigenschappen van julio in hem.
Ik wens Jan Greve sterkte
Een groot hengst is heengegaan

my kingdom for a horse

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:24

Er lopen hier in Twente veel Juliussen rond. Meestal leuke paarden in de sport met in ieder geval een goed karakter. Hij heeft een stevige leeftijd gehaald Lachen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:08

Ik neem aan dat je Julio Mariner's bedoeld, Julius is weer een andere hengst Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:12

Mariek87 schreef:
Ik neem aan dat je Julio Mariner's bedoeld, Julius is weer een andere hengst Tong uitsteken


bedoel ik...maar die heten hier gelijk. Net zoals alle vrouwen 'hem' zijn en alle dieren sowieso 'hij' (al loopt er een veulen bij aan de voet).

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:32

jammer dat ie dood is, t was een tophengst

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:37

Anya schreef:
bedoel ik...maar die heten hier gelijk. Net zoals alle vrouwen 'hem' zijn en alle dieren sowieso 'hij' (al loopt er een veulen bij aan de voet).


Hmm verwarrend. Net zoals mensen die Julio Mariner 'Julio' of 'Mariner' noemen, dat zijn ook allebei weer andere hengsten...Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StalMelyn en 32 bezoekers