Asielhond opgehaald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:35

Goed zeg, eentje uit het asiel OK dan! top !
Dat je er maar heel veel plezier aan gaat belezen.
Wanneer krijgen we foto's te zien ? Haha!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:36

volgens mij ziet die kruising dur keileuk uit! En tjah het zal inderdaad wel iets uit zijn verleden zijn dat ie niet van oudere mannen houd, veel succes ermee!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:43

Geef je hondje de tijd, misschien zal hij bij je vader meer tijd nodig hebben om aan hem te wennen....als hij erachter komt dat je vader geen kwaad in de zin heeft dan zal hij zich gauw anders gaan gedragen misschien...

Veel plezier met jullie hondje zo te horen is ie geweldig

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 12:55

wie kan er een foto voor me opzetten dan want het lukt mij niet Blond blond he.......

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:27

Dames en heren hier is:
BENJI

Afbeelding

Afbeelding

alstublieft Lachen

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:28

Dank je wel...........
Ik vind de foto's zelf niet zo mooi. hij staat er niet echt op zijn best op zo. Ik zal nog proberen nieuwe foto's te maken maar dan moet ik ffe een camera lenen........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:03

Eh, als ik Benji hoor, dan denk ik aan een Boomertje, en geen kruising Keeshond met nog iets anders.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 17:04

Keeshond? Jack russel met Welsh Corgi is het een kruising tussen waarschijnlijk........
Daarom zeg ik.......de foto is niet duidelijk en bedriegelijk

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:09

Ik vindt het een leuke foto, het is echt een schatje
En ik vindt zn naam er ook bij passen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:38

grappig hondje, klein lijfje en dan een dikke nek en grappig koppie erop Lachen

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:40

Grappig, maar van het Welsh Corgy zie je niet veel meer terug!

Heb je nog een foto vanaf de voorkant?

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:35

ik vind hem leuk!! echt leuke kruizing! en gelukkig lijkt hij niet op een welsh corgi want die vind ik zelf neit zo mooi Knipoog

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:50

Mijn zus heeft een samojeed een jaar geleden uit het asiel gehaald. Hele leuke hond tot de dag erna, als je hem aaide was het goed maar als je hem ergens aaide wat meneer niet wilde dan beet hij je.
Dit kon natuurlijk niet en ik heb hem op een gegeven moment bij zijn kraag gegrepen en op zijn rug gedrukt. Mijn zus is niet zo handig met honden en durfde dit niet in het begin want je moest echt bij zijn tanden weg blijven anders greep hij je. Om een lang verhaal kort te maken hebben we hem iedere keer op zijn rug gelegt en bij zijn kraag gegrepen als hij probeerde te bijten nu een jaar later is het een wereld hond en kunnen zelfs kinderen hem aaien zonder problemen.
Kortom, denk niet dat problemen zich zomaar oplossen en durf waar nodig hulp te zoeken er zijn genoeg honden mensen die samen met jou en je hond aan dit probleem kunnen werken. Geef het niet zomaar op !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:45

Dat is een keileuke hond he! mooi koppie heeft ie! Nu nog effe wat bijbrengen. De volgende keer als hij iemand bijt moet je hem er op afrekenen. Dat mag je niet meer accepteren.

zoals hierboven geillustreerd. Dat hebben die mensen heel netjes opgelost. Heel wat beter dan veel mensen die passief toekijken en na een tijdje een hond maar weer wegbrengen naar het asiel. Je kunt ze beter flink aanpakken en er wat energie in steken.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:57

Ik ben het met bovenstaande eens.
maar geweldig dat je m uit t asiel haalde!! Leuke hond!

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:16

Echt een leuk beest! Wij hebben ook pas (weer) een 'afdankertje': een kruising Labrador/Ierse Setter die zijn 1e 7 maanden bij mensen in de achtertuin in een hokje heeft gezeten en in diezelfde achtertuin af en toe een plasje mocht doen... Onbegrijpelijk! Hond was bang voor zijn riem, voor kindjes, harde stemmen... Gelukkig helemaal bijgetrokken en nu springt-ie als een 1-jarige puber vrolijk in de rondte en is hij mijn dochtertjes (bijna 2) grootste vriendje. Ik wens jullie veel succes met heropvoeden en uiteraard ook veel plezier met elkaar. Lachen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:42

Onze asielhond(kruising border met golden retriever) heeft hetzelfde probleem, arme papa. Ga naar de biep en leen het boek van Martin Gaus. Inderdaad moet jij de hond vertellen dat jij de baas bent en het territorium verdedigt en niet hij. In zijn nek grijpen en op de rug leggen zodra hij begint te grommen is een duidelijke zaak voor de hond. Desnoods grom je dan tegen hem( met ontblote tanden en hopen dat niemand je ziet) Zorg dat je de baas wordt, als hij dan piept of een plasje doet dan is het perfect, gaat hij naar jouw grommen dan heb je wel een probleem. Ook kun je met de hond naar het asiel en daar tips vragen, het lijkt mij een doodnormaal dominantie probleem dat je er echt wel uit kunt krijgen. Anders is een gehoorzaamheids training altijd handig en leuk. Succes met je stoere Benji.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 09:04

Hij heeft ook al flink op zijn donder gehad hoor. Mijn vriend pakt hem wel heel goed aan. Hij heeft ook even een duidelijke 'harde' aanpak nodig. Hij is al helemaal op zijn gemak nu bij ons. Hij is er nu 4 dagen maar hij snapt al een beetje wat 'in de mand' is en als wij gaan eten moet hij in de mand en niet schooieren. DAt gaat nu al goed. Hij is wel heel leergierig. Ik denk ook echt niet dat er kwaad in zit hoor.
Het vreemde is dat hij 3 a 4 is en geen balletje kent, geen hondekoekjes of stokjes kent. Dan denk ik echt, wat hebben de vorige eigenaren met hem gedaan.......... Verward . Gisteravond hebben mijn vriend en ik lekker overgegooid met de bal en hij begon het al leuk te vinden.
Dat staartje staat nooit stil.......nee ik ben wel heel blij dat hij ons huisje is komen opvrolijken Haha! .
Bedankt voor alle tips trouwens, hebben we wel wat aan denk ik.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:29

Het asiel hier in eindhoven doet wel aan begeleiding van de honden die ze meegeven. Als dat de kans vergroot dat baasje tevreden is en de hond het zo goed heeft.... Misschien kun je eens info vragen. want vaak is er aan een asiel een kynoloog of zo verbonden.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:06

wij hebben ook een hond uit het asiel. ze was 9 maanden en wij waren ong. de 4e eigenaar, moet je nagaan het was nog maar een pup. na alles zoals de bank, luxeflex de deuren enz. gesloopt te hebben. hebben we nu toch echt de liefste hond die ik ken. ze is nu 5 en je kan alles met haar doen. ze is alleen bang voor de krant en van harde knallen.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:13

Super hoor, eentje uit het asiel.
Wij hebben er zelf ook 1 uit het asiel gehaald. En nu heb ik 2 katten. 1 heb ik gekregen voordat ze naar het asiel zou gaan en de andere heeft 2 jaar in het asiel gezeten voor ik haar meenam.
Super OK dan!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:05

amondi schreef:
gaat hij naar jouw grommen dan heb je wel een probleem.


Dit deed die samojeed van mijn zus dus ook, die had ik al op zijn rug en begon dan nog eens te grommen en bijten !
Gewoon vast houden en zorgen dat hij niet met zijn tanden bij je kan komen, ik heb hem net zolang op zijn rug gelegt totdat hij stopte met grommen en bijten. Soms was het net een komisch nummer, had ik hem net op zijn rug gelegt gaf hij zich na 5 minuten over mocht hij weer overeind begon ie weer te grommen nou daar lag meneer weer. Uiteindelijk heeft de aanhouder gewonnen en dat was ik !

Zo te horen valt het gelukkig mee met jullie hondje, veel succes met hem.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:15

Dat ie bijt, kan heel goed door de verandering komen, hoor!
Wat hij de laatste tijd heeft meegemaakt, was vast niet zo leuk... Hij werd afgestaan door z'n baas, die hij is zijn ogen misschien heel aardig vond, vervolgens kwam ie in het asiel terecht, en dan is ie bij jou (en daar bedoel ik NIET mee dat ie het bij jou niet goed heeft)... En dat is wennen.
En op stal was t ook een hele happening voor 'm, hij ziet zo veel... Misschien schrok ie van die man die langs kwam lopen, omdat hij geboeid naar een paard ofzo aan het kijken was.

Honden kunnen vreemd uit de hoek komen.

Een Juck Russel is een pittig hondje, en een Welsh Corgie ook... Dus weet wat je in huis hebt gehaald.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:32

Goed dat jullie er eentje uit het asiel hebben gehaald. Snap niet dat mensen zoiets gewoon kunnen dumpen..
Hopelijk leert ie nog manieren bij jullie. Haha!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 09:06

Nou even een kleine update:
Gister is hij weer meegeweest naar stal en daar was mijn vader ook, hij heeft hem geaaid en Benji deed niets. Haha! .
Zo ongeveer iedereen heeft hem geaaid, van jong naar oud en man en vrouw en hij was heel enthousiast. Ik denk dat het dus kwam door de verandering van asiel naar huis.......
We zijn er nu al zo gek mee en we hebben hem nog niet eens een week. Hij is heel vrolijk en het is echt al ons hondje geworden.......
Wel bedankt voor jullie adviezen, daar hebben we zeker wat aan hoor
groetjes Joyce