K weet niet precies wat t is..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

K weet niet precies wat t is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 15:11

Nou Oxo staat dus bij huis.. En omdat het de laatste dagen behoorlijk warm is.. Blijft ie 's nachts lekker in de grote wei..

Als ik ze ga voeren komen ze gelijk naar t hek toe.. natuurlijk.. ETEN!!.. *LOL*

En ik zag dat Oxo niet echt lekker liep.. dus ik naar m toe lopen.. en hij had volgens mij in de modderplas gelegen.. (Speciale plek voor de paardjes waar het lekker koel en vochtig is..)
En k kon dus eerst niets zien..
Ik met m naar d spuitplaats lopen.. en z'n voet begon t bloedden.. niet meer normaal zeg..!!
Ik blauwspray erop gespoten.. nu is het gestopt met bloedden.. maar het gekke is.. hij heeft geen schaafwond ofzo.. maar een soort gaatje..
Het lijkt erop dat ie ergens is op gaan liggen ofzo..

Het wondje s niet vies.. en ook niet ontstoken..
Zal ik er voor de zekerheid otch maar even een DA bij laten komen..??

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!



Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:57

Wat bedoel je precies met "voet" bedoel je de zool ? als daar een gaatje in zit wat bloedt dan heeft ie waarschijnlijk in een scherp voorwerp getrapt en dan zou ik het paard zsm naar een kliniek brengen, foto maken, en uit laten snijden.
Kun je wat preciezer zijn met de aanduiding van de plek ?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:05

Je paard bloedde als een rund. Zou je dan niet de dierenarts bellen? Ik had het meteen gedaan. Beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:06

Ik zou zeker even de dierenarts laten komen, want als het echt een gaatje is kan de wond vrij diep zijn en kan er vuil in zitten wat er misschien uit moet worden gespoeld, juist "gaatjes"zijn enge wonden omdat ze misschien aan de oppervlakte dicht gaan zitten maar dieper gaan ontsteken

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:12

Waarschijnlijk zat er toch een ontsteking en is deze open geknapt?
Wel goed van je dat je hem hebt afgespoten!
Ik zou toch de dierenarts bellen!

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 17:20

Majo schreef:
Je paard bloedde als een rund. Zou je dan niet de dierenarts bellen? Ik had het meteen gedaan. Beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig.


Nou bloedden als een rund is wel erg groot uitgedrukt hoor.. Verward

Voor een klein wondje als dat bedoelde ik dus.. dat ie erg bloedde..


Nou vanaf de kroonrand denk ik ongeveer 10 cm.. naar boven..

De DA is inmiddels geweest.. en er was niets aan de hand.. hij heeft er een soort vloeistof in gedaan.. wat alles ontsmet.. (Daar was Oxo overigens niet zo blij mee) maar het is opnieuw ontsmet.. Ik moet hem nu iedere 4 uur een spuit Antibiotica geven.. en k hoop dat het goed aanslaat..

Hij heeft nu dus die injectie gehad en het wondje is "opgevuld" en hij heeft een dunne bandage om..

Ik laat jullie weten hoe het verder gaat..!!

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:06

Je liet me geloven alsof je paard echt vreselijk bloedde. Maar je hebt de DA gebeld, GOEDZO! Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Toch?

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:58

Als je paard bloed verliest ziet het er al gauw akelig uit. Maar een dier kan zonder problemen 1% van zijn lichaamsgewicht aan bloed verliezen. Voor een beetje paard is dat al gauw 5 liter! Stel je maar eens voor hoe dramatisch dat er uit ziet.. Natuurlijk moet je voor een ernstige (bloedende) wond de dierenarts laten komen, maar raak niet in paniek en laat de wond liever even schoonbloeden.

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:47

Nee indd.. ik liet het zo merken ja..
Ja de dierenarts.. heeft t "leeg" laten bloedden.. dat het meeste eruit was.. Nou.. de wond is heerlijk aan het genezen.. Hij staat weer lekker op de wei.. en overdag.. heeft ie de bandage eraf.. zodat.. het goed kan genezen.. en 's nachts heeft ie hem wel om.. omdat er dan niemand is die op hem kan letten.. Als ie weer een gekke sprong maakt ofzo.. dan kan het wondje zo weer opengaan..

Ik laat het jullie snel weer horen..!!

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kairos, maaikemuis en 66 bezoekers