Voltaire x Lucky Boy xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Voltaire x Lucky Boy xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 22:57

Ik ben benieuwd wat de kenners zeggen en denken,
van deze combinatie op papier?


Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:50

Droomafstamming op papier! Is het een echte Lucky Boy merrie geweest?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:46

Dat was ook het eerste dat mij te binnenschoot Cil_ *LOL*
heb toevallig laatst weer eens een artikel over die kwestie zien opduiken.

Het klinkt wel leuk tot zover, maar wat zit er verder achter Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:55

idd wat de rest zegt...
maar.... dan moet er wel een goede merriestam achter zitten ...
als de luckyboy merrie niet veel was, dan kan voltaire niet alles goedmaken Knipoog

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:48

dan ben ik ook wel benieuwd wat ze van dit papier vinden":

Burggraaf X Luckyboy

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:16

Hengst Sambuco (aes) is (volgens mij) een Voltaire x Lucky Boy x Marco polo. Fantaaaastisch diertje al zeg ik het zelf!!!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:40

In mn profiel staan foto's van het paardje in kwestie Lachen
Van de echte Lucky Boy, voor zover ik weet.

Waar ik dan ook benieuwd naar ben, wat voor karakter zou dat dan volgens jullie opleveren?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:42

ik denk een niet al te makkelijk karakter .... ietwat stug in de mond, maar verder wel goed te rijden
hopelijk het temperament en de wilskracht van lucky boy , en de kwaliteit van voltaire?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:44

Ben benieuwd wat andere denken Knipoog

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 09:45

Welk deel levert dat de stugge mond? Of welke vader staat daar bekend om?

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:34

crossmonster schreef:
ik denk een niet al te makkelijk karakter .... ietwat stug in de mond, maar verder wel goed te rijden
hopelijk het temperament en de wilskracht van lucky boy , en de kwaliteit van voltaire?


Kan zijn dat ik het verkeerd opvat (wel vaker last van hoor Knipoog ), maar ik dacht dat Voltaire ook wel de nodige wilskracht en temperament tot zijn beschikking heeft. Ik heb hem in april gezien bij Nijhof met zijn 25 jaartjes tijdens de hengstenshow. Ik stond er van versteld hoe goed hij eruit zag en hij wist blijkbaar zelf niet dat hij 25 was, want hij liet zich voortreffelijk zien

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:44

Tijdens de show had Voltaire wel een statiedeken op en die is niet af geweest. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat voor deze crack de jaartjes echt beginnen te tellen......

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:57

voltaire geeft nog wel eens paarden met een stugge mond, hangt veel van meders kant af
en ook stakers zitten er wel eens tussen
ik mis wel eens de echte wilskracht .. maar tkan ook zijn dat ik de verkeerde voltaires heb gezien Knipoog
ik heb op springstallen een aantal voltaires gezien, hadden de ruiters toch aardig moeite mee...
ook qua voorzichtigheid en voorbeen waren sommigen wat minder
alhoewel ik natuurlijk mijn grote favoriet , met ook als pappie voltaire, absoluut niet zal afvallen (concorde!! ) maar ook die zal van moederskant ( marco polo ) wel een hoop goeds hebben geerft Knipoog
ik vind voltaire absoluut een supergoede hengst
en met de juiste moeders zeer zeker kwaliteitspaarden leveren !
tis maar net wat de nakomeling heeft meegekregen , maar dat is met alle paarden en dekhengsten zo .
mensen net zo goed... ik had gewild dat ik van beide ouders al t goeds had meegekregen , en de mindere dingen waren verdwenen Knipoog
maar ja dat hebben we (nog) niet voor het zeggen ... in de toekomst kunnen ze bepalen of het een jongen of meisje word, met talenknobbel of wiskundeknobbel... maar ja waar moet dat dan heen met de wereld?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:05

Mooie afstamming hoor. Ik heb een Nimmerdor x Lucky boy xx hengst gereden. Een zeer goed paard. Hij heeft misschien een springafstamming, maar wij hebben hem steeds in de dressuur ingezet. Was een zeer brave hengst in de omgang. Soms in het werken proberen zich te ontzien, maar mits een aanporring was dat dikwijls snel verholpen. Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:51

Ik heb een Voltaire x Nimmerdor ruin, 5 jaar oud. Dat stugge in de mond herken ik bij hem wel, maar of dat aan de vader ligt of aan de ruiter/het paard zelf Verward ?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:55

Ik heb een Voltaire x G. Ramiro Z (in)gereden die werd ook erg snel stug in de mond.

:evaw:

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:07

Jan_VT schreef:
Mooie afstamming hoor. Ik heb een Nimmerdor x Lucky boy xx hengst gereden. Een zeer goed paard. Hij heeft misschien een springafstamming, maar wij hebben hem steeds in de dressuur ingezet. Was een zeer brave hengst in de omgang. Soms in het werken proberen zich te ontzien, maar mits een aanporring was dat dikwijls snel verholpen. Knipoog


Ik zet mijn volledig springgefokte ruin ook in de dressuur in hoor (en hij doet het best aardig *LOL* ).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:35

Sjimmy schreef:
Ik heb een Voltaire x G. Ramiro Z (in)gereden die werd ook erg snel stug in de mond.



ramiro geeft ook geen zijdenmondjes door Schijnheilig

zal ook wel deels aan de bouw liggen
voltaire geeft veel zware paarden , met een zware hals, soms ook diep uit de borst
dat vergemakkelijkt het dragen van de voorhand niet .

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:10

Ik heb laatst zijn hele stamboom uitgeplozen, daar wist al veel door wat betreft bouw, beweging, spring/ dressuur.

De karakteromschrijvingen kan ik mij aardig in vinden wat betreft Vosmans.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:27

crossmonster schreef:
ramiro geeft ook geen zijdenmondjes door Schijnheilig

zal ook wel deels aan de bouw liggen
voltaire geeft veel zware paarden , met een zware hals, soms ook diep uit de borst
dat vergemakkelijkt het dragen van de voorhand niet .


Lijkt hier wel te kloppen
Foto ter illustratie.
Afbeelding
Af en toe lood in de armen, kiept snel op de voorhand.

:evaw:

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:56

idd zware hals, diep uit de borst
als je goed nadenkt, een dun nekkie, minder diep uit de borst, is makkelijker van de grond te krijgen als deze hals
vaak ook nog wat horizontaal, en dan krijg je dus een wat wij noemen, stugge mond...
een stugge mond zit m dan ook nooit in de mond maar in de halsspieren en gewrichten Knipoog
alleen wij ruiters zijn vaak zo dom dat we dat op denken te lossen met een scherp bitje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:02

Ik geen scherp bitje gehad gelukkig, heb goede instructrice gehad toen waar ik heeeeeeeeeeel veel van geleerd heb. Heb veel dubbele longe werk (over de rug laten komen) gedaan en veel schakelen niet alleen in tempo maar ook in halslengte/diepte.

:evaw:

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:14

ik doelde ook absoluut niet op jou hoor Lachen

maar ik bedoelde te zeggen dat wij het een stugge mond noemden, maar dat het eik een stugge hals is Knipoog

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:53

Heb ook een Voltairex Ramiro Z gereden, was hengst maar gedroeg zich voorbeeldig tussen de merries. Moest wel een beetje lachen toen ik het stukje van Corssmonster las, was nogal herkenbaar. Als je niet oppastte was ie soms wat stug in de mond en niet altijd een echte held...kroop liever achter een brede rug weg.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 172 bezoekers