Achterhand eronder??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Achterhand eronder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 12:31

Ik zit op het moment een beetje vast met Joop.
Z'n achterhand krijg ik er maar niet onder gereden terwijl dat echt hard nodig is!
Wie weet er een manier om hem er toch zo goed mogelijk onder te krijgen??
met name in de galop is het heel erg.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:33

overgangen!

Zowel aanspringen in galop vanuit halt, stap en draf maar ook veel tempowisselingen in galop!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:33

altijd weer dezelfde vragen met altijd weer dezelfde antwoorden.
De achterhand moet gestimuleerd worden en sterk worden gemaakt, zodat deze beter het lichaam vooruit kan stuwen. Dit train je d.m.v. kortdurende tempiwisselingen en veel overgangen achter elkaar rijden.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:26

Je kan ook longeren met de dubbele lijnen. Als je die op de slofmanier vastmaakt, kan je hem ook mooi rond houden. Het voordeel van longeren vind ik dat het paard zijn balans zelf kan opzoeken, de ruiter verstoort het niet.

In het zadel is een goede oefening om het paard in draf terug te laten komen (op de zit), dan een beetje opdrijven wat je opvangt met de zit (en in het begin vaak ook met de teugels). Als het paard nageeft weer naar voren rijden en hand ontspannen. Deze oefening hebben we laatst op video gezet, mijn paard leek er wel een meter korter door!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 17:03

Dankje, ik wist het echt ff niet meer, k ga het vanmiddag ofzo maar eerst uitproberen.

dubbele longes kan bij joop niet, dan wordt ie echt helemaal gek! helaas want dat lijkt me juist een goede oplossing.

Ik moest altijd hem achter zo klein mogelijk pasjes laten maken, zodat ie niet weg kan zal ik maar zeggen, maar daat kwam ik nu even niet verder mee..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:23

veel overgangen rijden, probeer dat zoveel mogelijk op je zit te doen.
Van achter naar voor rijden. Dus voor kleine ophoudinkjes geven maar wel blijven rijden op hetzelfde tempo.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:33

Je bent toch al Z2? dan neem ik aan dat je wel weet hoe je een achterhand eronder moet rijden.... Hoe kom je anders in het Z2 met je paard?

Maargoed, vooral veel overgangen rijden en veel figuren. En veel voorwaarts neerwaarts oefenen!
Verder ga ik helemaal mee met Desiree en Sjuimpje

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:23

in de galop proberen terug te rijden op je zit en dan je buitenhand erbij... goed je benen erbij houden.... in het begin zal ie miss gaan rennen maar later komt ie terug.. succes ermee Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 00:45

d
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 14:53

ja, das waar janna Knipoog
soms heb je van die momenten dat iedereen wat anders tegen je zegt en je het echt ff niet meer weet, misschien heeft er dan hier nog iemand een tip, kan toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:31

Ik denk zelf dat je een paard alleen maar kunt verzamelen wanneer hij goed voortwaarts is en blijft. Natuurlijk moet je makkelijk een paar pasjes terug rijden maar jou paard moet altijd naar voren willen blijven denken. Wanneer je een paard verzameld door langzamer te gaan rijden dan wordt verzamelen al snel verward met traag en onvoldoende impuls. Blijf veel schakelen en eis snelle reacties van je paard.