Rhodium veulens van 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Rhodium veulens van 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 08:35

Iemand al veulentjes van Rhodium van jaargang 2004 gezien? Verward
Ik wil deze machtige hengst dit jaar op mijn merrie gebruiken en heb ondertussen een aantal inmiddels jaarlingen bekeken.
Van de veulens van 2004 heb ik nog geen gezien, op die bij de Dalhoeve na. En die waren leuk OK dan!
Heeft iemand zich een beeld kunnen vormen van zijn nafok?
Ik wil de hengst gebruiken op mijn bloedtype merrie van Belisar x Marinier. Omwille van het bloed heb ik in 2003 gekozen voor Jet Set D. Hij past toch wat beter op de "bloederige" typetjes.
Dit veulen zou binnen nu en een week geboren kunnen worden dus dat is nog even spannend.
Maar, voor de kenners hier, zou een dergelijke hengst als Rhodium ook een geschikte partner kunnen zijn voor mijn merrie?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:31

Leuk dat je op de Dalhoeve al veulentjes van hem hebt gezien, heb je toevallig ook het veulentje van de Groot gezien, een vosmerrie en een klein donkerbruin veulentje (denk nu 2 weken oud), echt heel mooi.
Rhodium fokt zoals ie zelf is, hoogbenig en chique. Ik heb tot nu toe echt goeie veulens van hem gezien, ook op de afstammelingenkeuring, maar dat waren dan de veulens van vorig jaar. Maar dit jaar ook al weer goeie gezien. IK ben er eigenlijk wel van overtuigt dat deze hengst z'n belofte wel waar gaat maken. Veel succes met je keuze, maar denk wel dat dit een goede optie is.

ff bye the way. Van Jet-set trouwens ook nog een paar mooie gezien. Knipoog

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:03

Ik heb foto's staan bij de kraamstal, een Rhodium veulen uit een Vasco merrie. Vorig jaar hebben we ook een Rhodium veulen gehad, kan vooral verschrikkelijk goed lopen maar was echt een draak. Het Rhodium veulen van dit jaar, uit dezelfde merrie, loopt ook heel goed maar is jusit heel lief en een beetje bangerig.


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 12:55

He, leuk om te horen dat ze toch nog zo "verschillend" zijn in karakter. Dat ze kunnen lopen had ik al bij de jaarlingen gezien, zo ruim en met tact bewegen. Die ik gezien heb waren ook best aan de maat maar Rhodium is zelf dan ook een flinkerd.
xx_hanneke: ik heb van Jet Set ook een paar beauty's gezien, hihihi. Ik hoop dat die van mij ook een mooitje wordt... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:53


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 22:03

Dat is inderdaad een mooi veulen! Mooie bouw!
Kan je heel trots op zijn.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:21

Hij is niet van mij, maar staat trouwens wel te koop net als zijn broer

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:28

Op stal hebben wij ook een Rhodium jaarling staan (Moeder is een Samber x Chronos x Voltaire)

Afbeelding

Hij heeft een (of meerdere?) hoefzweren gehad en daardoor een hele tijd boxrust gekregen. Vandaar dat hij nu wat mager is.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:35

De volle zus van mijn paard heeft vorig jaar een Rhoduim veulen gehad. Was de veilingtopper van de veulenveiling. Heeft ook ik de paardenkrant gestaan toen. Ik geloof dat het veulen naar Frankrijk is gegaan, zeker weten doe ik het niet, kan ik voor je navragen Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Remoni
Berichten: 79
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Rhodium veulens van 2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:01

Ik heb een jaarlingmerrie van Rhodium, hoogbening en met veel pit. Ze komt uit een Amulet moeder. Haar stokmaat is nu al 1.60cm, ze is van april 2004.
De gelijkenis met Rhodium is groot, dat werd me duidelijk toen we op de hengstenshow op de Dalhoeve waren.
Een foto plaatsen lukt met nog niet, helaas.

Groeten. Monique

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Rhodium veulens van 2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:48

Dit is een oud topic.
Daarom volgt hier een slotje.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miiej en 9 bezoekers