Paard liet mijn hart even stilstaan.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Paard liet mijn hart even stilstaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:01

Ik was mijn paard lekker helemaal aan het wassen op de binnenspuitplaats. Deze moet je na gebruik altijd even aantrekken zodat de rubbermatten niet meer glad zijn. Dat deed ik dus ook en liep met mijn paard achter mij aan de verhoging af. In ene een harde klap. Lag mijn zorro op de grond met zijn benen achter het muurtje op zijn zij en met zijn hoofd tegen een kast die er naast stond;(
Mijn paard is bijna 32 en komt altijd moeilijk overeind. Dat besefde hij zich meteen en legde zijn hoofd op de grond na 1 poging overeind te komen hij gaf echt op. Er was niemand binnen in stal en ik riep hard naar buiten hellup want wou hem niet zo achterlaten. Toen kwamen er 2 aan en die hebben zand gestoord voor meer grip en na een paar minuten lukte het hem om overeind te komen. Stijf en heel bang maar verder ongedeerd. Echt ik schrok zo erg dacht dat hij nooit meer overeind kon komen hij lag er zo ongelukkig bij En die blik in zijn ogen het leek alsof hij had opgegeven. Mijn hart stond echt even stil ervan.
Daarna heb ik een bak slobber voor hem gemaakt en volgens mij is hij het weer vergeten gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 07-06-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:05

Jeetje kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent Bloos!

Maar wordt het dan geen tijd voor een andere ondergrond in de spuitplaats?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:10

shoew, inderdaad wel even schrikken hoor!!!
misschien dat hij ook besefte, ik kom alleen niet makkelijk rechts, en het is hier glad
paarden kennen ook een zker gevoel van gevaar he...

btw: is je titel niet beetje fout?
paard lieT mijn ...Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:12

word zeker tijd dan ga er ook niet meer op. Aan de vorkant liggen matten met nopjes maar aan de kant van het 'trapje; niet en daar is hij dus gegleden verwacht je niet echt als hij al omgekeerd is en rechtuit liep. Dacht ook dat het wel kon omdat die van mij altijd zo rustig loopt. Ga voortaan wel onder de buitenspuit alleen kun je hem daar niet in de winter onder zetten en niet vastbinden. Maar goed ben zo geschrokken ga nooit meer op de binnenspuit de volgende keer loopt het niet zo af denk ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:13

dutske schreef:
shoew, inderdaad wel even schrikken hoor!!!
misschien dat hij ook besefte, ik kom alleen niet makkelijk rechts, en het is hier glad
paarden kennen ook een zker gevoel van gevaar he...

btw: is je titel niet beetje fout?
paard lieT mijn
...Haha!

ha ha Blond ik heb t aangepast het is al laat..

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:43

aaah arm paard Verdrietig en arme jij Knipoog dat is wel schrikken ja

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:47

Achossie opaatje onderuit.... Hij heeft overigens wel de primeur, er is nog nooit een paard op die manier onderuit gegaan daar, hihiihi en ja hoor hij krijgt het weer voor mekaar.... maar snap heel goed dat je flink geschrokken bent hoor, op zo'n leeftijd kun je alles eigenlijk verwachten....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 08:49

echt waar had hij de primeur? Er vallen er wel meer paarden omdat het gauw glad werd maar daar idd nooit gezien. Ik ga er niet meer op met hem schrok zo erg. Dan maar niet onder de douche met dit warme weer gooi er wel wat emmers overheen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:50

Inderdaad schrikken zeg! Maar wat is jouw paard al oud zeg! En wat ziet hij er nog goed uit! Ik hoop dat die van mij ook zo oud worden, maar je hoort het maar weinig.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:28

Ik zou er ook niet meer op staan .... straks is er niemand in de buurt (of wel) en dan komt ie niet meer overeind ... dan ben je verder van huis!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:11

Mee eens zet hem daar maar neit meer weg en doe het idd maar met emmers dan...ja toch? is wel veiliger voor je oudje..
Je zal idd wel heel erg geschrokken zijn...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 12:16

Jura schreef:
Inderdaad schrikken zeg! Maar wat is jouw paard al oud zeg! En wat ziet hij er nog goed uit! Ik hoop dat die van mij ook zo oud worden, maar je hoort het maar weinig.
Dank je.
Hij ziet er idd nog heel goed uit voor zijn leeftijd. En dat voor een ex-manegepaard die ik met 27 gekregen heb en pas sinds 2 jaar niet meer bereden word. Zou nog wel kunnen rijden maar hij vind de bak niet meer leuk en hij is niet verkeersmak en waar ik nu sinds 2 jaar sta is er alleen een drukke weg geen fietspad ofzo. Ik ben echt heel zuinig op hem dus blijf daarom maar op het erf. Probeer hem verder zo goed mogelijk te houden (speciaal voer, beweging ed) maar hij begint wel steeds meer ouderdomskwaaltjes te krijgen maar goed zolang hij geen pijn heeft en zelf overeind kan komen dan is het niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:22

Schrikken zeg Scheve mond

Zand gestoord
hoe doeje dat Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 12:25

oeps nog een fout kun je nagaan hoe geschrokken ik was Haha!
Ben bang dat ik in het taalbloopertopic kom.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:32

Zo dat was schrikken.
Maar gelukkig is het goed afgelopen

Watch out !!!
Shetties about !!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:39

Ik zou me ook doodgeschrokken zijn en al helemaal als er niemand in de buurt is om me te helpen.

Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden op een heerlijke bak slobber na dan.

gr

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:53

maar kun je niet iedere keer uit voorzorg strand zooien?
dan kan hij nbijna niet meer uitglijden

edit: strand zooien is dus zand strooien Bloos! Haha!
*het is te warm hier Schijnheilig *

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:41

gouda schreef:
echt waar had hij de primeur? Er vallen er wel meer paarden omdat het gauw glad werd maar daar idd nooit gezien. Ik ga er niet meer op met hem schrok zo erg. Dan maar niet onder de douche met dit warme weer gooi er wel wat emmers overheen.


Hangt die slang buiten niet meer?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:44

Phoe dat lijkt me niet iets dat ik meemaken wil! Bah vervelende dingen zijn dat!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 17:58

Vippie schreef:
Hangt die slang buiten niet meer?

Jawel maar die is vaak kapot en buiten kan je je paard niet vastzetten. Vandaag even snel met de buitenspuit afgespoeld zolang meneer wou stilstaan.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 02:53

ik ben blij voor je dat alles weer goed gekomen is.
ik zou ook hard geschrokken zijn hoor
weet je wat onze hengst altijd doet gaan liggen zonnen en niet meer bewegen en de ademhaling zie je dan ook niet goed en dan kan je gewoon bij hem blijven zitten en niet reageren totdat je met brokken aankomt
hij heeft ons al meerdere keren laten schrikken

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:20

dat is schrikken zeg,
gelukkig is het goed gekomen.
wat eng zeg, gelukkig kwamen er een paar mensen aan, en op dat soort momenten ben ik altijd mijn mobiel vergeten

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 08:10

justahorse schreef:
ik ben blij voor je dat alles weer goed gekomen is.
ik zou ook hard geschrokken zijn hoor
weet je wat onze hengst altijd doet gaan liggen zonnen en niet meer bewegen en de ademhaling zie je dan ook niet goed en dan kan je gewoon bij hem blijven zitten en niet reageren totdat je met brokken aankomt
hij heeft ons al meerdere keren laten schrikken

Zo dat lijkt mij ook schrikken in het begin.
Gelukkig heeft zorro er niets aan overhouden en draafde hij gister gewoon lekker soepel in het weiland. Toen hij net opstond leek het net alsof het niet helemaal lekker zat zo stijf was hij.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:13

Gouda, wat zul jij geschrokken zijn! We zijn toch al vaak meer dan overbezorgd als de paarden alweer wat ouder zijn....Toch is het wel een vervelende val geweest. Sterkte met je oudje!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:22

dank je jij ook met je oudjes. Filly en Bravura zijn ook al op leeftijd trouwens. Mooi hoor dat jij je paarden zo oud hebt laten worden. Jij past vast ook heel goed op ze.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers