Ik moet er niet aan denken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik moet er niet aan denken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:14

Dat Lucky op een dag ook heengaat, bij al mijn beestje niet trouwens... Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten doen. ik ben nu druk bezig met het uitzoeken van verzekeringen enzo maar iedre keer stel ik het weer uit want het staat gelijk zo vast..

hebben jullie dat ook? dat je gaat nadenken over dat die dag toch ooit gaat komen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:16

ja zeker heb ik dat ook. Mijn paard is nu bijna 32 en vandaag viel hij en dacht ik dat hij niet meer op kon staan. Ga dan altijd meteen van het ergste uit. Bij mji komt het door nare ervaringen maar vaak komt het gewoon uit liefde voor je dieren. Je kunt je gewoon niet voorstellen hoe het zonder ze gaat. Geniet maar van ze en probeer er niet te vaak aan te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:19

ja ik las het in je topic..! 32 is ook al erg oud..de tijd gaat op een gegeven moment ook ze snel..

En soms heb je van die dagen dat je alles heel gewoon vindt dat je in een soort van ritme zit waar je weer uit wakker geschudt moet worden

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:59

Dat gevoel heb ik zeker ook. Gossie is een tijdje heel erg slecht geweest en de veearts had toen al met ons gesproken dat het weleens een nare afloop kon hebben. Door veel geduld te hebben gaat het nu beter als toen, merk alleen wel dat hij weer slechter word, dat word dus goed in de gaten houden..Ik droom ook vaak dat ik hem zie en dat zijn voorbenen heel slecht zijn, dat hij zo energiek is, maar dat zijn benen niet meer willen. Ik houd dat heel goed in de gaten, want als hij niet meer een paardwaardig leventje kan hebben, dan moet hij toch ingeslapen worden. Dat gevoel maakt mij erg bang en verdrietig.
Begin dit jaar heeft een dierentolk meerdere malen met hem 'gesproken"en zij heeft een hoop kunnen vertellen, dingen die zij onmogelijk kon weten. Het heeft ons en hem geholpen beter te begrijpen, de band is heel sterk geworden nu en zou het heel erg vinden als hij er niet meer zou zijn. Ook al rijd ik dan haast nooit op hem, hij is wel mn dikke maatje.
Al negen jaar ben ik er zowat elke dag, hij hoort bij het gezin en is automatisch ingeplant in je dag, een gewoonte net als drinken en eten..zal wel een enorm gat komen als hij er niet meer is. Maargoed daar denk ik nu even niet aan, geniet van elk moment met hem en hoop dat hij zich goed voelt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:47

nav een topic bij [VvdD] ben ik beginnen nadenken!
ik zou niet weten wat ik zonder pharaon aan moet
volgens mij stort ik in als mijn lieve pony mij verlaat! ik houd zielsveel van hem
en de dingen die we samen hebben meegemaakt hebben voor een echte band gezorgt! pharaon is nog maar 10 dus hopelijk duurt het nog even! maar dat paard moest ook weg door een dom ongeluk Verdrietig

ik moet er dus echt niet aan denken dat ik op een dag langs pharaon in de stal zal zitten...wachtend op zijn laatste ademhaling! Verdrietig

dan houd ik me echt niet meer! toen een vorige paard levent vertrok begon ik al hysterisch te wenen! laat staan als de pony die ik al bijna heel mijn paardrij cariere bij me heb moet gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:49

T is al vaak dat ik van die rare dromen heb.. dat Luck dood in zijn stal ligt e.d

En al meerdere keren heb ik al een hartaanval met hem gehad, dan schrik je je dus echt dood. Maar idd genieten van hem zoalng als het kan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:09

Daar denk ik niet echt veel aan,
want live goes on...

Ik hou persoonlijk niet zo van dat dramatische gedoe. Ik ben hardstikke gek met mijn beesten en heb echt veel verdriet als ik er weer eens eentje moet laten inslapen, maar dat hoort erbij en dat weet je als je er aan begint.
En dan nog, als je dit niet kan trekken, hoe dan als zometeen één van je ouders komt te overlijden?

Ik ben zo opgevoed dat je 1 uurtje mag rouwen en dan moet het gejank maar ophouden Haha! Over het algemeen praten we dan een maandje of wat niet over het gebeuren en na die periode komen de leuke anekdotes en wordt er alleen nog maar gelachen als de naam van een gestorven persoon of dier genoemt wordt *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:54

Mmm... Ook ik denk er niet zoveel aan. Treasure is pas 4 geworden dus als het goed is heeft ze nog een tijdje te gaan.

Mijn hond is inmiddels een opa aan het worden en dat begin je nu wel aan hem te merken. Daar denk ik wel eens over na. En als het zo ver is zou ik er ook écht helemaal kapot van zijn!!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:14

Ik heb hetzelfde ook wel eens.
Maar dat heb ik met alle dieren.
Als er 1tje nog jong is ben ik vaak veel strenger voor 'm.
Maar als het zo'n oudje is dan mag ie me alles flikken!
En mijn eigen pony is nu ook 10 en ik vind dat het dan toch wel 'oud' klinkt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:07

als je bedenkt dat de gemiddelde pony minimum 20 jaar kan worden en nog stukken ouder ook vind ik het helemala niet zo oud hoor marloez...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:13

Dat is mijn grootste vrees ook Scheve mond

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:21

Het ergste is het vrezen daarvoor! Ik kan nu zeggen dat ik het ergste vreesde en mij druk maakte, maar toen het zover was ik mij er in berustte.
In 4 maanden tijd heb ik nu twee lievelingen laten inslapen en ik weet zeker dat dit het beste was. De vechtlust was op en lichamelijk waren ze ook ineens op. Blijf er bij als ze gaan, zodat je jezelf nooit een verwijt hoeft te maken dat het paard er altijd voor jou was en toen het paard je nodig had, jij er niet voor het paard was.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:23

Ikke word al misselijk en ziek bij gedachte dat ze ooit een keer gaan....

Ik denk dat als ze oud en versleten zijn dat ik er meer vrede mee kan hebben als jong en nog levenslustig.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:51

pharagirlke schreef:
als je bedenkt dat de gemiddelde pony minimum 20 jaar kan worden en nog stukken ouder ook vind ik het helemala niet zo oud hoor marloez...


Nee ze is in d'r bloei van d'r leven maar het klinkt zo oud...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:01

Marloez schreef:
Nee ze is in d'r bloei van d'r leven maar het klinkt zo oud...

Het rare is dat ik nu een paard van bijna 32 heb en daarvoor heb ik 2 paarden op 5 en 7 jarige leeftijd moeten laten afmaken Verdrietig Allebei maar 1 en half jaar gehad en nu mijn oudje heb ik al bijna 5 jaar. Het gekke is van het leven dat je het niet kunt voorspellen. Bij mijn oudje dacht ik ieder jaar dit is zijn laatste winter maar hij doet het nog steeds Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:02

Wat leuk, wat voor ras is het?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:09

ik weet het niet wel een warmbloed maar ik heb er geen papier bij gehad

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:14

ohja.
Maar misschien dattie ergens op lijkt ofzo..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:19

kwpn dan het oudere type denk ik in ieder geval een rijpaard
sorry beetje off-topic

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:21

ha ja idd
sorry Bloos!