verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 10:20

Hoi,

Ik wil mijn veulen verzekeren, maar dan vragen ze dekgeld etc....
Maar mijn veulen is van mijn eigen merrie en hengst....

Hoe moet ik dat dan doen????

Want ik kan ook geen prijsklasse van het veulen inschatten?!?!

Help!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:33

Als jij je hengst ter dekking aan zou bieden, hoeveel vraag je dan?
Dat geef je op aan dekgeld.

Voor hoeveel zou je je veulen willen verzekeren?
Dat geef je op aan verzekerd bedrag.

Als de verzekering twijfelt, zullen ze altijd wel een keurmeester sturen om naar het veulen te komen kijken. Het kan ook zijn dat ze een keuringsrapport op papier gaan vragen van de dierenarts.

Succes

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:24

Hoi, ik heb ook mn quarterveulen verzekerd (is nu net geboren) vanaf 90 dagen drachtig tot 4 maanden na geboorte bij interpolis. Zij vragen een drachtigheidsverklaring op 90 dagen van een dierenarts en willen weten of de merrie door een goedgekeurde hengst is gedekt. In dit geval kan je inderdaad het dekgeld nemen wat je zou vragen als je de hengst voor dekdienst zou aanbieden. Of je neemt het gemiddelde dekgeld van vergelijkbare hengsten. Dan komt er een verzekeringsagent langs om te kijken of je een goede gezonde merrie hebt en inderdaad het paard is wat je het opgegeven als moeder. Ze maken nl nogal eens mee dat er een 'aftandse' merrie wordt gedekt door een hengst van de 'buurman' die dan door onverklaarbare redenen ineens het veulen 'verliest' en dan de eigenaar de verzekeringsgelden opstrijkt.
Het dekgeld in mijn geval was 350 euro en ik heb het veulen verzekerd voor 1000,- het kostte mij 85,- verzekering (uitgebreide verzekering) en 30,-drachtigheidsverklaring. Ook zit er een keizersnee-dekking in de verzekering van 80% vd kosten indien keizersnee nodig is.
Ik ga voor die totaal 115,- (voor een jaar) geen risico lopen met mn veulentje vandaar die verzekering.
Gelukkig heb ik de verzekering (nog) niet nodig gehad (de 4 maanden zijn nog niet om...!) maar ik vind het een prettig idee dat ik dat in ieder geval goed geregeld heb.
Er is overigens nog niemand naar het veulen komen kijken van de verzekering, misschien dat dat nog komt?

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 20:22

Cissy, het je het ook bij interpolis gedaan?