Asielhond opgehaald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Asielhond opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:04

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje rustig op zoek naar een leuk hondje. Vrijdagmiddag is hij nog eens wezen kijken bij een asiel in de buurt of er misschien een leuke zat. Het was voor hem meteen raak, hij belde gelijk en had hem al gereserveerd zonder dat ik hem had gezien... Knipoog .
Ik zaterdag mee om te kijken en het was inderdaad een schatje.
Het is een kruizing van een Jack russel met een Welsh Corgy Verward (ik had er nog nooit van gehoord). Hij is heel druk en vooral enthousiast maar ontzettend lief.
Het enigste nadeel vond ik dat ze bij het asiel niets van hem af wisten want hij was een 'zwerver'. Hij is vlak voor Koninginnedag gevonden en waarschijnlijk toch uit de auto gezet voor vakantie of misschien toch geldproblemen. Ongelooflijk dat zoiets nog gebeurd en het is zo'n lief hondje.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:06

Leuk joh ! Gefeliciteerd met je aanwinst , en we willen wel foto's van hem zien hoor Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:07

ach arm hondje.
je hebt echt van die stomme en gemene baasjes, op vakantie hup hondje weg, en als ze terugkomen nemen ze weer net zo makkelijk een nieuw puppytje.
gelukkig ga jij voor hem zorgen, en komt het gelukkig toch nog goed met hem.

ben wel benieuwd hoe ie er uit ziet ..
heb je foto's??
en hoe oud is 'ie en hoe heet 'ie???

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:11

Leuk, leuk, leuk! Heel veel plezier en geluk met hem! En idd, we willen nog wel een foto!
Super van jullie dat jullie een hond uit het asiel een kans willen geven!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:30

we hebben hem Benji genoemd (na die film met dat lieve zwervertje dat iedereens harten wint *LOL* ) Nu maar hopen dat hij dat ook waarmaakt......
Hij is door de dierenarts 3 a 4 jaar geschat. Moet je nagaan dat je je hond na zo'n tijd op straat zet en aan zijn lot overlaat. Ik heb wel een foto, die stond op de site van het asiel maar daar staat hij niet op zijn mooist op. Beetje rare foto moet ik zeggen. Ik kan hem alleen niet uploaden dus helaas voor jullie.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:33

Wat zou je zeggen van nieuwe foto's maken Haha!

Gefeliciteerd met het nieuwste lid van de familie...en complimenten dat je voor een asielhond bent gegaan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:33

OK dan! super van jullie!!
ik ga zelf over 5 weken samenwonen en dan halen we 2 honden uit t asiel
ben dit weekend samen met nog een bokker gaan wandelen met een asielhond, zie [VvdD] wandelen met asielhond Lachen en foto's staan op [ITP]

hoop dat jullie heel veel plezier van Benji hebben!
je kan trouwens de foto van de site van het asiel hier plaatsen, rechtmuisknop en de URL kopieren, en die hier plaatsen tussen [img] en [/img]

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:54

Ik heb altijd gezegd dat als er een hond komt, het een asielhond ofzo zal zijn. Ik kan me persoonlijk echt ergeren aan al die puppies die aan worden geboden op marktplaats. Er zijn zoveel leuke en echt lieve honden in het asiel te krijgen.
We namen Benji mee naar huis, onderweg allemaal spulletjes gekocht natuurlijk want we hadden nog niets en hij liep alles een beetje te bekijken in huis. Het was naderhand net alsof hij ons echt dankbaar was.
Wat ik wel een beetje vreemd vond is dat je zo de hond maar mee kan nemen. We hebben 2x met hem gewandeld en dan zeg je 'we nemen hem'. Huppakee afrekenen en daar gaan we. Ik had zelf wel een soort check verwacht, maar dat is dus niet......

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:57

Toen ik gisteren ging wandelen heb ik ook een klein poesje gevonden het was misschien 6 weken oud.Ook afgezet helemaal uitgehongerd nu hebben wij dus 3 grote honden en dan er een poes bij was om problemen vragen.Na wat rondbellen heb ik een goed plaatsje voor hem gevonden bij mijn nicht.Ze was helemaal in de wolken met haar nieuwe aanwinst.Onbegijpelijk dat sommige mensen hun dieren gewoon kunnen achter laten!!!!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:00

ah er zijn zoveel honden je kunt wel ongelovelijk blijven zeggen maar het helpt niks ook niet als je een actie houd marja leuk dat jullie he m nu hebben snel foto's op bokt planten Lachen

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:24

orban schreef:
Toen ik gisteren ging wandelen heb ik ook een klein poesje gevonden het was misschien 6 weken oud.Ook afgezet helemaal uitgehongerd nu hebben wij dus 3 grote honden en dan er een poes bij was om problemen vragen.Na wat rondbellen heb ik een goed plaatsje voor hem gevonden bij mijn nicht.Ze was helemaal in de wolken met haar nieuwe aanwinst.Onbegijpelijk dat sommige mensen hun dieren gewoon kunnen achter laten!!!!


misschien is het beestje wel weggelopen en zijn de baasjes op zoek naar hem. die kleintjes vinden de weg echt niet gauw terug en zijn al snel vermagerd. zou dus wel even in de gaten houden of iemand hem niet zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:38

Hartstikke goed van jullie! Veel mensen willen geen dier uit het asiel om deze gemeen zouden zijn. Nou wij hebben zoveel beesten uit het asiel gehaald inmiddels vaste klant volgens mij!

Maar gefeliciteerd en veel plezier met Benji..!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:57

droebel schreef:
misschien is het beestje wel weggelopen en zijn de baasjes op zoek naar hem. die kleintjes vinden de weg echt niet gauw terug en zijn al snel vermagerd. zou dus wel even in de gaten houden of iemand hem niet zoekt.


Het was midden een een natuurgebied dat wel enkel hectare groot is en waar geen huizen staan dus het zou me verbazen dat het poesje van iemand was.

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:44

Zielig dat mensen zomaar de dieren kunnen afstaan op zo'n manier dan denk je toch even na wat de hond allemaal kan overkomen. Maar gelukkig heb jij de hond nu ik hoop dat het goed gaat. *LOL*

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:45

aah, wel goed dat jullie hem nu hebben Lachen veel plezier met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:48

orban schreef:
Het was midden een een natuurgebied dat wel enkel hectare groot is en waar geen huizen staan dus het zou me verbazen dat het poesje van iemand was.


Een klein jong poesje zou ik ook nog niet zo snel al naar buiten laten Scheve mond

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:52

Ik heb zelf ook mijn hond uit het asiel. Inmiddels al weer 2 jaar geleden. Een Rottweiler pup van 14 weken. Dat snap je toch ook niet.
Maar ik heb haar toen 3 dagen later mee kunnen nemen omdat ze eerst geent en gechipt werd. Verder scheelde het denk ik ook dat ik daar werkte.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:12

Nou ik heb het enigste nadeel tot nu toe gevonden aan Benji:
Hij is tegen ons heel erg lief (je mag hem alleen niet bij zijn kontje aaien), maar hij houd absoluut niet van "oudere"mannen. Hij heeft mijn vader al gegrepen en gister had ik hem mee naar mijn paard. Ik had hem aan mijn stal geknoopt omdat hij nog geen paarden kent en er komt een man aanlopen en hij gaat toch ineens tekeer. Niet normaal. Dat vind ik dus niet leuk. We willen misschien in de toekomst ook kinderen en dan moet ik wel een hond hebben die ik kan vertrouwen.
Zit wel een beetje in twijfel nu hoor. hij is tegen ons heel lief......Misschien toch iets uit het verleden........ Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:46

Als een hondje een hekel heeft aan oudere mannen (wie weet heeft hij daar gezeten en het er niet goed gehad) wil dat totaal niet zeggen dat hij een hekel heeft aan kinderen.

En als jij aan kinderen begint, en je leert de hond er mee omgaan (erbij betrekken i.p.v. afstoten en hem de plaats die hij eerst had ontnemen), en je leert je kinderen respect voor dieren bij (en laat ze uiteraard nooit alleen samen want dat kan nu eenmaal niet), dan kan dat heel goed gaan hoor! Mijn moeder had ook een bijtgrage poedel die iedereen beet, behalve mijn moeder, vader en zusje. En toen werd ik geboren. Ze heeft de hond op het kraambed gehaald en aan mij laten ruiken. sindsdien wist ze dat ik erbij hoorde.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 10:11

tuurlijk dat snap ik wel, maar het is wel banketstaaf want hij heeft mijn vader al gebeten......... . En die deed niets alleen maar rustig aaien.
Dus misschien snap je mijn 'angst' wel een beetje hoe hij dan met kinderen zal gaan doen. Tuurlijk weet je dat nooit, maar dit is gewoon al niet leuk.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:24

jeetje dat is minder
ik vind het wel raar dat het asiel nik van de hond wist
meestal worden de honden getest of ze alleen kunnen zijn
of ze met andere dieren om kunnen gaan en of ze bij kinderen kunnen

ik heb zelf nog nooit een hond of kat uit het asiel gehaald
wel een konijntje die was 3 maanden oud
en gedumpt hij doet het nu heel goed
in het begin piste hij je onder en beet in je vingers
na veel geduld weet hij nu dat hij hier hoord en dat we hem niks doen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:29

Ik vraag me af of je nu al zwanger bent dat jij je zorgen maakt hoe je hond gaat reageren op je kind. Ik zou zoiets hebben: wie dan leeft, wie dan zorgt. Wie weet of de hond tegen die tijd nog leeft, of dat jij überhaupt kinderen kunt krijgen.

Dat bijten tegen oudere mannen moet er uit te krijgen zijn. Als je vader hem nu eens gewoon negeerde? Hij bijt blijkbaar alleen als je hem aait?

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 10:42

Nee ben nog niet zwanger Haha! (voor zover ik weet). Maar als ik een dier heb gaat hij ook niet meer weg. Ik wil ze gewoon houden en ze het beste geven. Ben gewoon bang dat het niet goed zal gaan, maar inderdaad, wie dan leeft wie dan zorgt. Hij gaat straks wel mee naar de manege waar ik lesgeef en daar lopen heeeeeeel veel kinderen. Kijken hoe dat gaat.

Ook als mijn vader hem negeert gromt hij. Gister had ik hem meegenomen naar Sunny en toen ik terug kwam, kwam ik mijn vader tegen......Raampje open, kletsen, (hond zat onderin de auto) en toen hij mijn vader zag begon hij te grommen en te blaffen. Verward . Hij moet er maar aan wennen, want mijn vader komt wel vaker bij ons.......Het zal misschien wel loslopen. We wachten gewoon af en ondertussen krijgt hij een hele duidelijke heropvoeding met bepaalde dingen.

Begrijp me niet verkeerd, voor de rest is het een super enthousiast hondje. Het staartje staat nooit stil maar kwispelt constant door en hij reageert tegen iedereen verder blij...........En hij is leergierig dus ik denk dat dat happen wel af te leren valt.
Gaat allemaal wel goed komen denk ik

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:34

Dat denk ik ook. Geef hem even de tijd. Maar durf ook van je standpunt af te stappen dat een dier voor het leven blijft als het achteraf toch niet blijkt te gaan. Dat is eerlijker voor jezelf en eerlijker voor het dier.

Ik heb in mijn jeugd een keertje een aanvaring gehad met een yorkshire terrier. De vader van mijn beste vriendin was weduwnaar, en had kennis aan een andere vrouw. Terwijl ik daar al jaren over huis kwam, ging hij ineens zijn territorium verdedigen. Ik heb die hond staan uitlachen, kon er echt niets aan doen, kreeg gewoon de slappe lach. Het is nadien nooit meer goed gekomen, als hij me rook of hoorde was het raak.
Dus ook daar moet je rekening mee houden....

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:26

Leuk dat je een asielhond hebt genomen! En idd het grootste nadeel is dat je niet weet wat hij in het verleden heeft meegemaakt. Toch kan liefde en aandacht een hoop veranderen in een diertje Misschien is het een idee dat, wanneer Benji een beetje gesettelt is bij jullie, zijn vader eens nader kennis met hem gaat maken door af en toe met hem te wandelen, Benji belonen met een snoepje als hij goed lusiteren of zoiets. Dan leren ze elkaar in 'leuke omstandigheden' kennen..