Negro, Negro ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angie_Uresca
Berichten: 171
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Hilversum

Negro, Negro ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:12

Wie weet wat over de hengst Negro? Afstamming, sportprestaties enz.


GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:33

Negro is een Ferro x keur v.Variant x keur pref. prest. sport v.Gondelier

Zijn prestaties: Negro is winnaar van zowel de hengstencompetitie in 2000 als in 2001. Tijdens de Zwolse Paardendagen 2001 won Negro bijzonder overtuigend de titel "Youngster Stallion". Tijdens de WK in Verden 2001 was Negro de beste 6-jarige KWPN-er.
Negro heeft met succes zijn lichte tour periode doorlopen. Van zijn 4 starts, won hij drie maal. Zijn eerste start in de zware tour won hij overtuigend met de debuut superscore van 72,50%, waarbij hij zijn ongekende talenten voor piaffe en passage toonde.

Zijn nafok: Negro liet in 1999 een uniforme groep veulens zien, met een ruime stap, gedragen draf, met veel kracht, en afdruk en een galop met veel souplesse, en veel afdruk. Troy (Negro x Glendale) werd goedgekeurd in 2003, 5de geplaatst in de kampioenskeuring, en na een succesvolle verrichtingstest ingeschreven in het stamboek.
Tyson (Negro x Belisar) was een van de opvallendste dressuurpaarden van de K.S.S.-veiling 2003, en werd verkocht voor naar Engeland, en is aldaar inmiddels een hooggewaardeerde goedgekeurde hengst.
Sugonda (Negro x Carthago) was de kopmerrie van CK Zeeland 2002, waar Negro zowel het kampioenshengstveulen, als het kampioen merrieveulen had, hetgeen zich herhaalde in 2003.
Zijn zoon Spargo (Negro x Damocles) is AES gekeurd, en werd uitgeroepen tot kampioen dressuurhengsten nieuwe jaargang 2002, en nieuwe jaargang 2003.

Verder waren dochters van Negro in 2003 o.a. kampioen in Gelderland ("Tiarella" met een ongekend hoge IBOP score) kampioen Zuiderzeepolders, Zeeland enz. Tijdens de hengstenkeuring 2004 zijn 3 zonen aangewezen voor de 2de bezichting, waarvan cat. nr. 500 (Negro x Ahorn) is goedgekeurd, en aangewezen voor Ermelo.
Onlangs heeft het KWPN,de meest recente "fokwaarden" gepubliceerd. (zie: In de Strengen nr. 4, 26-02-2004).
Bijzonder opvallend is hierbij de zeer hoge fokwaarde van Negro.
In de groep "Fokwaarden van hengsten met 4 t/m 6 jarige nakomelingen (dressuur), krijgt Negro een bijzondere hoge fokwaarde toebedeeld van 160, en plaatst zich hiermee in de top van deze groep.
Als positieve bewegingsvererver is Negro zelfs "de topper" van zijn groep, met een "fokwaarde beweging van 112".

video:
http://www.vanolst-stables.nl/video/stallions/negro.mpg

(bron: http://www.vanolst-stables.nl/)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:34

Niet aan beginnen!!

Haha! Dat moet je natuurlijk zelf weten..... maar ik ben niet gecharmeerd van de Negro's die ik ken. Negro verkort heel sterk het voorbeen, zowel qua cm als qua beweging. Daarnaast zijn de meeste Negro's laag op de benen. Ook voor de hals doet hij niet veel goeds....

En dan nog een bijkomende factor, Negro fokt behoorlijk veel vossen..... Verward

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:43

Negro fokt niet erg groot, ik ken wel negro's met een mooie hals, en mooie voorbeentechniek.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:24

techniek wel, maar hoe staat het met de lengte?

Kijk anders deze eens:

http://www.bennyderuiterstables.com/indexsite.htm Tycho, gefokt en opgefokt door een kennis van me, ik heb hem ingereden. Moeder was een bruine keur merrie, beweging heeft ie absoluut van zijn moeder. Zijn voorbeen is alleen aanzienlijk korter. Zijn techniek is er zeker niet minder door, hij heeft een mooie knieactie en houdt de tact goed vast. Toch zou een iets langer been waarschijnlijk nog beter uitkomen en verder weggezet kunnen worden.

Overigens hebben wij hem verkocht omdat hij in Someren een 2.5/3 op de foto kreeg, iets wat de huidige verkoper schijnbaar compleet vergeten is

edit: Hij was idd vrij klein, als 3 jarige 1.62 m. Zijn moeder is 1.67

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:43

Citaat:
Overigens hebben wij hem verkocht omdat hij in Someren een 2.5/3 op de foto kreeg, iets wat de huidige verkoper schijnbaar compleet vergeten is


Zal wel willen vergeten zijn.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:47

Mijn buurvrouw gaat in Den Ham Pavocuppen met een Negro. Grote vos, goed bewegen. Geen kleintje dus, ik schat dat ie ca. 1.74 is? Tenegro heet ie. Moeder was ook vos....

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:50

Wij hebben ook een negro.
voor een foto staat in mijn profiel.
Hij is inderdaad nog wel erg klein, maar we hopen dat hij nog groeit.
En hij heeft de kleur van zijn vader en ook zijn gangen
Zelf vind ik Negro een mooi paard, maar wie ben ik Haha!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:55

Ik vind het ook een mooi paard.

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:56

GertJan schreef:
Ik vind het ook een mooi paard.


*LOL*

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 06:13

ik ook!! Negro althans...zijn nakomelingen alleen niet.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:25

Voor zover ik me kan herinneren heb ik nog maar 1 nakomeling van Negro gezien. Dat was vorig jaar op 6 december op de 2de bezichtiging van het NRPS. Het was een 4 jarige hengst. Heel klein was hij niet, ik schat zo rond de 1.67-1.68m. Het was wel een mooi paard met goede beweging. vrijspringen heb ik niet gezien. Wat wel opviel dat het een brutale hengst was. Stond geen moment stil zodat de keurders hem niet deftig konden bekijken. Ik weet niet of alle Negro's zo zijn maar dit vond ik een negatief aspect van het paard. Er zullen best wel goede paarden tussen zitten hoor.


Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:47

Mijn buurmeisje heeft een Negro, een grote tweejarige (rond de 1.65). Hij is erg lang met een enorme hals, maar kan ook wel aardig bewegen. Een kennis van mij heeft een merrie van negro, nu ook twee jaar, inderdaad een vos, maar die is klein. Het verschilt dus heel erg!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:20

Citaat:
Overigens hebben wij hem verkocht omdat hij in Someren een 2.5/3 op de foto kreeg, iets wat de huidige verkoper schijnbaar compleet vergeten is


dat vind ik een heel gevaarlijke uitspraak, dat je dat hier op het www vermeld met de link naar het paard toe, helemaal niet netjes.

1e een 2,5 tot een 3 is geen afkeuring

2e de ene DA ziet een 2 en de andere een 2,5 weer een andere een 3.

Maar je verpest het voor dit paard en dit zo openlijk te vermelden, sorry maar dit vind ik zelfs gemeen.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:34

Citaat:
dat vind ik een heel gevaarlijke uitspraak, dat je dat hier op het www vermeld met de link naar het paard toe, helemaal niet netjes.

1e een 2,5 tot een 3 is geen afkeuring

2e de ene DA ziet een 2 en de andere een 2,5 weer een andere een 3.

Maar je verpest het voor dit paard en dit zo openlijk te vermelden, sorry maar dit vind ik zelfs gemeen.


1e De link plaatste ik zodat men het paard (als Negro nakomeling) kon zien.
2e De moeder is OK op de foto, misschien toch interessant voor een eventuele gebruiker van de vader.
3e Dat paard loopt met een verhoogd risico op hoefkatrol, ik snap niet dat je door dat te verzwijgen het beest kans geeft op een beter leven!!

Wat doe je een zo'n geval, je zoekt iemand die er tijd in wil steken en willens en wetens dat risico accepteerd. Dan doe je hem dus voor heel weinig geld weg. Dat men vervolgens probeert dit te verzwijgen en hem voor 9 keer zoveel te koop aanbiedt vind ik pas gemeen Boos!

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:43

komt Negro nog in de sport? zou wel zonde zijn om eerst 72.5% te behalen en dan niet meer uit te komen...
of is ie geblesseerd ofzo?

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:58

Rhea schreef:
1e De link plaatste ik zodat men het paard (als Negro nakomeling) kon zien.
2e De moeder is OK op de foto, misschien toch interessant voor een eventuele gebruiker van de vader.
3e Dat paard loopt met een verhoogd risico op hoefkatrol, ik snap niet dat je door dat te verzwijgen het beest kans geeft op een beter leven!!

Wat doe je een zo'n geval, je zoekt iemand die er tijd in wil steken en willens en wetens dat risico accepteerd. Dan doe je hem dus voor heel weinig geld weg. Dat men vervolgens probeert dit te verzwijgen en hem voor 9 keer zoveel te koop aanbiedt vind ik pas gemeen Boos!

Ik vind ook dat ze het rustig kan vertellen vermits zij zelf betrokken partij was in dit verhaal.
Die man heeft haar letterlijk en figuurlijk in het zak gezet terwijl zij zelf het spel eerlijk wilde spelen en alle kaarten op tafel had gelegtd.
Het is toch niet meer als normaal dat zij probeert een onwetende klant te beschermen tegen deze oneerlijke praktijken!
Hoe zou jij reageren als je het paard kocht met de fotos die er nu bij zijn en achteraf problemen krijgt en blijkt dat die er al langer zijn.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:15

Citaat:
Wat doe je een zo'n geval, je zoekt iemand die er tijd in wil steken en willens en wetens dat risico accepteerd. Dan doe je hem dus voor heel weinig geld weg. Dat men vervolgens probeert dit te verzwijgen en hem voor 9 keer zoveel te koop aanbiedt vind ik pas gemeen


dan heb je dit dus uit frustratie gedaan. Ik vind dit een heel gaaf paard (Mocht bij mij wel op stal staan) Ook al heeft ie een 2,5 of 3 met een stuk garantie geven had je er misschien ook gekomen. Dat is natuurlijk achteraf ge.... Misschien wel leergeld voor je, dat je ten eerste altijd een tweede mening en misschien zelfs wel een derde mening van een dierenarts moet vragen.

En als het echt foute boel is op de foto, zal hij hem ook niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Er zijn teveel goede paarden die wel goed op de foto zijn Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:25

Ik vind het een knap staaltje zwendel. Nu maar hopen dat er een gek verschijnt die dat paard koopt zonder foto's (wat me niet erg waarschijnlijk lijkt, dat niet).... Dan ben je eerlijk als verkoper en dan is het nog niet goed, het lijkt wel of je gewoon beter je mond kunt houden en hopen dat het nooit uitkomt... Frisse boel...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:04

Justy schreef:
Ik vind het een knap staaltje zwendel. Nu maar hopen dat er een gek verschijnt die dat paard koopt zonder foto's (wat me niet erg waarschijnlijk lijkt, dat niet).... Dan ben je eerlijk als verkoper en dan is het nog niet goed, het lijkt wel of je gewoon beter je mond kunt houden en hopen dat het nooit uitkomt... Frisse boel...

Het probleem is dat deze man fotos zal laten zien die goed zijn.
Waarschijnlijk door zijn DA gemaakt maar van een ander paard, ik heb lang genoeg in handelsstallen gewerkt om te weten hoe het er aan toe gaat. Hopelijk laat de klant fotos maken door een eigen DA maar dat is meestal weinig waarschijnlijk vanwege dat de handelaar het als onnodige kosten zal omschrijven.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:56

we dwalen wel behoorlijk af, maar ik wil dit nog even kwijt. Als iemand zo'n duur paard koopt, kan ik het me echt niet voorstellen, dat hij niet opnieuw wordt gekeurd. Dan doen er die laatste 400 euro ook niet meer toe. En als die handelaar dat wel voor elkaar krijgt, zijn de kopers werkelijk dom.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:52

Op stal staat een Negro x ?, 3 jarige zwarte merrie. Schat van een beest, onder het zadel flink temperament vol, en kan lopen Kwijl
Ik vind het echt een leuk beest.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 06:30

ik ken een goede negro nakomeling, die niet korte voorbenen heeft, echter nog in de groei dus wat de stokmaat wordt weet ik niet, is als veulen op de veiling verkocht voor 12.000,- (niet slecht dus)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:00

Als we dan toch afdwalen....

Citaat:
die handelaar dat wel voor elkaar krijgt, zijn de kopers werkelijk dom


Het lijkt wel of je het voor deze man op wil nemen? Vergeet niet dat dit soort mensen de handel verzieken, wacht maar eens tot je er zelf de dupe van bent!!

Je probeert je ware mening hier wel in een mooi jasje te steken door het "voor het paard op te nemen"

Citaat:
dan heb je dit dus uit frustratie gedaan. Ik vind dit een heel gaaf paard (Mocht bij mij wel op stal staan) Ook al heeft ie een 2,5 of 3 met een stuk garantie geven had je er misschien ook gekomen. Dat is natuurlijk achteraf ge.... Misschien wel leergeld voor je, dat je ten eerste altijd een tweede mening en misschien zelfs wel een derde mening van een dierenarts moet vragen.


Nergens heb ik een slecht woord over het paard gezegd, het is een superbok, die ontzettend goed beweegt en een karakter uit duizenden heeft!!

En nog even..als ik dit al uit frustratie heb gedaan, is het zeker niet op een manier die jij bedoelt. Wij hebben een beslissing genomen, op basis van de bevindingen van een goede arts uit een kliniek waar wij vertrouwen in hebben. Als je die keuze maakt moet je niet achteraf liggen mokken. Het was alleen niet onze keuze dat hij door een oplichter doorverkocht zou worden!!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:01

on topic: De andere Negro op stal staat in mijn profiel, een zeer goede beweger, alleen helaas weer dat korte voorbeen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers