Gezocht verleden van "draver" Co.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Gezocht verleden van "draver" Co.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 22:06

Hallo Allemaal,

Omdat we nu gek worden van onze zoektochten willen we graag jullie hulp inroepen.

4 jaar geleden hebben wij het paard Co gekocht van een particulier uit Beverwijk. Zij had hem gekocht van een manege ergens bij Beverwijk in de buurt.
Dat is ook meteen waar onze zoektoch vastloopt.

We zijn erachter gekomen dat hij al gechipt was voordat hij bij ons terecht kwam, maar willen nu graag meer weten over zijn verleden en of hij ook op de drafbaan is uitgebracht, en hoe aan aan de liktekens komt door waarschijnlijk draadverwoningen.

Zijn echt naam zal niet Co zijn maar we hebben het maar zo gelaten toen wij hem kochten.
Hij is tussen de 12 en de 14 jaar geschat.
Ongeveer 1.58 groot en hij is bruin / rood van kleur met zwarte manen en een zwarte staart.
Rechts achter heeft hij een wit voetje. Tussen zijn voorbenen heeft hij hele duidelijk litttekens zitten van waarschijnlijk draadverwoningen .

Hij is behoorlijk voorwaards met rijden en in de draf probeert hij nog steeds de sulky te ontwijken met zijn achterbenen.

Tja ik denk dat dit zo'n beetje wel de belangrijkste kenmerken van hem zijn.
Denk je het paard te herkennen dan kan ik je altijd een foto sturen maar ik heb geen idee hoe ik deze op het forum moet plaatsen.


Alvast Bedankt


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:09

Heeft hij een paspoort bij deze chip? Zo nee, dan zou je hem kunnen laten scannen door een DA om achter het chipnummer te komen. Weet je meteen bij welk stamboek of welke organisatie hij geregistreerd staat.

Verder verplaats ik je topic even naar VMR, aangezien EA-GZ voor koop/verkoop is. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 22:39

Hoi,
Hij heeft idd een chip, deze had hij al voordat hij bij ons kwam. Alleen er zijn geen verdere gegevens bekent van eventuele vorige eigenaren.
Tevens hebben we bij de registratiebank op het internet gezocht maar daar is niets bekent

Vanaf dinsdag de trotse eigenaar van een 4 jarige Friese ruin......

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:29

In de buurt van Beverwijk zitten wel wat drafsport figuren, bij mijn weten. Dat wijde lopen doen dravers allemaal, dat is niet om de sulky te ontwijken, maar zo kunnen ze gewoon harder.
Gezien het feit dat ongeveer 90% van de dravers bruin is Haha! wordt het wel erg moeilijk... Zou hij tussen de 12 en 14 zijn, dan is hij geboren in 1990 of daarna. Dan zou zijn officiele naam met de G, H of I zijn. Zet anders eens een bericht op www.xs4all.nl/~justy (zoekertjes) Dit is een site waar veel mensen uit de drafsport komen, misschien dat iemand hem daar kent.

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 01:11

Ik heb idd al een tip gekregen en een bericht geplaats bij de site, en nu maar afwachten en hopen dat we er antwoord op krijgen.
Helaas weten we zijn "echte" naam niet.

Vanaf dinsdag de trotse eigenaar van een 4 jarige Friese ruin......

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:58

Hoi, ten eerste succes met je zoektocht, misschien kun je mij een fototje sturen en iets van het karakter vertellen. Het zijn inderdaad de typische kenmerken van een draver.

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:16

Goed nieuws.
Via via zijn we zo ver gekomen dat we nu wat meer van hem weten en dat het een "afgekeurde" draver is.
Helaas wilde degene niet de naam van de stal noemen waar hij vandaan komt en waar we veel meer infomatie over hem zouden kunnen krijgen.
Dus hier houd onze zoektoch verder op.
Hoe jammer het ook is.

Vanaf dinsdag de trotse eigenaar van een 4 jarige Friese ruin......

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:27

Waarom wil die dat niet vertellen dan?

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:51

Boreas, 'afgekeurd' is een term die in de drafsport zelf nooit gebruikt wordt, dus wat bedoelt men daarmee? Is hij nooit gestart, ging hij niet hard genoeg Lachen? In het draverstamboek worden de paarden pas vanaf 1997 gechipt, dus de chip is niet bekend bij de nederlandse draf- en rensportstichting. Dravers worden nooit gekeurd, als ze niet mee kunnen doen in de koersen verdwijnen ze vaak zonder papieren in de handel, jammer genoeg. Ik hoop dat je toch meer te weten zal komen!

Extremely rare and Beyond Compare

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:22

Heet dat niet 'afgevoerd'? Er staat me iets van bij dat ze daar een vrij akelig klinkende term voor gebruiken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:30

Karin schreef:
Heet dat niet 'afgevoerd'? Er staat me iets van bij dat ze daar een vrij akelig klinkende term voor gebruiken.

Verward Verward Verward

Waar halen jullie die termen toch vandaan Haha!! Wij noemen dat gewoon "verkocht zonder papieren":).

Extremely rare and Beyond Compare

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:37

Ik zal dat mailtje eens opzoeken dat ik van iemand van de NDR kreeg over Ameretto's moeder. Het werd beschreven alsof ze in de frikandellen was beland, terwijl ze toch echt na het bewuste jaartal nog een aantal veulentjes op de wereld heeft gezet. Lachen

[Edit] Gevonden: 'definitief uitgevoerd' was de term die werd gebruikt.

Ik vond dat toch behoorlijk definitief klinken. Ze was namelijk nog in leven na 1995, maar vanaf dat jaar is er bij de NDR niets meer over haar te vinden en ze was toen al een paar jaar eigendom van de fokker van onze Ret.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:14

"definitief uitgevoerd" betekent gewoon met papieren naar het buitenland verkocht, niks negatiefs dus Lachen. Buitenlandse dravers worden hier "ingevoerd" Lachen, in het stamboek wel te verstaan. Soort import - export dus.

Extremely rare and Beyond Compare


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:17

Alleen was Ameretto's moeder dus niet met papieren naar het buitenland verkocht, maar stond ze al sinds begin jaren '90 met papieren in Stroe. Lachen

Dus hoe ze daar dan bij komen... Verward

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:18

Maar als hij een chipnummer heeft zijn daar toch gegevens van op te vragen?

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:21

Karin schreef:
Alleen was Ameretto's moeder dus niet met papieren naar het buitenland verkocht, maar stond ze al sinds begin jaren '90 met papieren in Stroe. Lachen

Dus hoe ze daar dan bij komen... Verward


Dat heeft de verkoper aan het stamboek opgegeven, en hij heeft daar zelfs geld voor moeten betalen. Ik denk dat hij de merrie naar Duitsland heeft verkocht, en dat ze wellicht weer zonder papieren naar iemand in Nederland is verkocht. Zou het zo gegaan kunnen zijn Lachen ?

Extremely rare and Beyond Compare

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:27

Zat ik zelf ook al aan te denken, alleen wel raar dat dat dan schijnbaar in 1995 is gebeurd, terwijl die merrie van 1992 t/m 1998 onafgebroken veulentjes heeft geleverd aan een en dezelfde fokker... Ik ken die man en heb bewijs van het NRPS. Maar goed, we dwalen af. Ben iig blij dat 'uitgevoerd' geen negatieve betekenis heeft! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:29

Verkopers zijn vaak erg laks met het opgeven van verkopen Lachen.

Wat betreft Co; ik denk dat het chipnummer wel bij de KNHS te achterhalen is, maar ik denk niet dat je daar ook het draververleden mee boven water kunt krijgen.

Extremely rare and Beyond Compare

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:37

Hord dit trouwens niet bij Fokkerij en afstamming ?? ??

:+:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:40

Nee, aangezien het niet zozeer om de afstamming gaat maar over het verleden ('wie kent dit paard?'). Als de afstamming boven water komt, is dat mooi meegenomen. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:11

promptertje schreef:
Dat heeft de verkoper aan het stamboek opgegeven, en hij heeft daar zelfs geld voor moeten betalen. Ik denk dat hij de merrie naar Duitsland heeft verkocht, en dat ze wellicht weer zonder papieren naar iemand in Nederland is verkocht. Zou het zo gegaan kunnen zijn Lachen ?


Nederlandse eigenaren laten hun paarden (fokmerries) ook vaak Duits maken, omdat je daar als paard (kinderen van je fokmerrie) meer geld kan verdienen. De paarden blijven echter gewoon in Nederland staan, dus als ze dan verkocht worden zonder papieren kent het NDR ze al niet meer, want het laatste wat zij van het paard vernomen hebben is dat die uitgevoerd is.

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:51

Hoi Allemaal,
Ik ben helemaal niet bekend met de termen die in de drafsport gebruikt worden. Het enige dat ons verteld werd was dat het inderdaad een "afgekeurde "draver was.
Tja en wat hij daarmee bedoelt wilde hij ons niet zeggen want dat wist hij niet meer.
Het rare was wel dat toen wij de naam Co noemde hij het meteen wist terwijl het paard 5 jaar geleden verkocht was.

Maar goed als hij het niet wil zeggen houd het op.
Wat wel apart was toen wij vroegen of het paard misschien al "Co" heete hij meteen zei:"Nee joh ik geef de de paarden altijd de voornaam van de handelaar waar ik ze bij koop.

Helaas wilde hij ook de naam van de handelaar niet geven.
Dus onze speurtocht is beeindigd.

Vanaf dinsdag de trotse eigenaar van een 4 jarige Friese ruin......

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:53

Kun je via de chip dan niet meer te weten komen Verward

Extremely rare and Beyond Compare

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:10

Wij zijn ook bezig geweest t verleden en de naam te achterhalen van ons vorige paardje , maar ik kreeg geen gegevens los en als reden gaven ze me dat als ik wist wie ze was er misschien wel mee ging fokken of haar zelf uit wou gaan brengen op de baan en dat wilden de orginele eigenaren persee niet ....... ik wou alleen maar haar naampje , snik, en eventueel haar verleden maar dit scheen niet mogelijk te zijn
heb t nooit zo begrepen waarom ze zo moeilijk doen ......

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:45

nickyu schreef:
Wij zijn ook bezig geweest t verleden en de naam te achterhalen van ons vorige paardje , maar ik kreeg geen gegevens los en als reden gaven ze me dat als ik wist wie ze was er misschien wel mee ging fokken of haar zelf uit wou gaan brengen op de baan en dat wilden de orginele eigenaren persee niet ....... ik wou alleen maar haar naampje , snik, en eventueel haar verleden maar dit scheen niet mogelijk te zijn
heb t nooit zo begrepen waarom ze zo moeilijk doen ......


Fokken en weer op de baan starten is niet mogelijk met een draver zonder papieren - ik denk dat ze de echte naam ook gewoon niet wisten? Zonder papieren kan je helemaal niks officieels met een draver Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 82 bezoekers