degoes moeten weg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

degoes moeten weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 07:29

ik had al verteld dat ik voor me verjaardag degoes had gekregen
nou in die dagen is 1 daarvan uit mijn hand gesprongen en kon ik hem niet meer pakken 1 was er ontsnapt.
en kon ik hem ook al niet pakken na een half uur was ik pas klaar Boos!
maargoed en mijn ouders zeiden dat het maar beter was voor een hamster of iets dergelijks.
dus de degoes moeten weg Verdrietig
helaas....het probleem berijp ik zelf ook.
anders is het helaas niet Verdrietig

groetjes mij

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:35

wat is een degoes?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:45

Hallo, daar is zeker even flink niet over nagedacht. Eerst aan dieren beginnen en ze dan gelijk weer wegdoen?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:46

Uh... Wat is een degoes? Ik vind het ook een beetje raar dat hij/zij/iets dan ook gelijk weg moet, maar goed

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:48

Carolinef schreef:
wat is een degoes?


Degoes zijn knaagdiertjes Knipoog

Afbeelding

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 07:48

uhm tjah...hoe moet je het zeggen soort woestijnrat.
arwenlune dit is nog niet het hele verhaal er zat nog een verhaal achter maar ik had geen zin om alles uittetypen..

(die jah)

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:56

Woestijnratjes zijn weer andere beestjes.. Die heb ik zelf ook namelijk. Ze worden ook wel gerbils genoemd, hier een gerbil van mij, toen ze nog 'baby' was:

Afbeelding

Lovers

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:00

Mooie beestjes zijn het zeg.
Echt balen voor je,
maar ja, het gaat toch om dat die beestjes een goed leventje krijgen..

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:07

De beestjes misschien in hun kooi laten geen optie?

En je kan natuurlijk niet van zo een dier verwachten dat het gelijk maar tam is als je het koopt hé...
Spijtig dat ze wegmoeten van je ouders... volgende keer langer erover nadenken misschien en de pro's en contra's afwegen?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 08:08

maar het probleem was juist hun waren heel erg bang voor mij.
dus kon ik ze niet pakken maar het verhaal ga ik niet uitleggen veel te lang Tong uitsteken

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:57

Haha! Mijn gerbils waren in het begin ook vet bang voor mij. Maar gewoon heel veel aandacht geven. En je hand in het hok (ik heb dan een oud aquarium) leggen met iets lekkers erop (denk aan van die grote pitten uit hun voer, speciale knaagdiersnoepjes enz.). En dan wachten, wachten wachten.. Veel geduld dus. Uiteindelijk kwamen ze er achter dat er van mijn kant geen gevaar kwam, en kropen zo mn hand over . Als ik nu bij het hok kom, rennen ze gelijk naar de voorkant toe Haha!, om snoeppies te halen. Ze vinden het keileuk om los te lopen door mn kamer... Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:59

Wij hebben ook 2 degoes gehad!
Nou dat was dus ook geen succes,..
Eentje had zo hard aan de staart van de ander getrokken dat die dus helemaal gestript was, al het haar en vel was eraf. Ik ben nog nooit zo hysterisch geweest, ik heb lopen gillen en schreeuwen helemaal in paniek. Dat stukje omhulsel lag dus in de gang, en mijn vriend was op dat moment aan het werk 's avonds. Ik heb 4 uur lang niet meer in de gang durven te komen omdat daar dat stukje lag Huilen Ik ben er toen ook heel erg bang voor geworden. Eerste paar dagen durfde ik niet meer in het donker door de gang te lopen omdat ik bij elk stofje/kruimeltje aan mijn voet dacht dat het die staart was. Als die beestjes bewogen in het hok werd ik helemaal zenuwachtig. Het is later wel goed gekomen, de staart stierf af en er kwam weer een nieuwe aan met een pluimpje. Ik vond ze echt heel erg eng, maar na een tijdje niet meer want ik vond gewoon dat ze iedere dag eruit moesten en moest ik ze dus ook vastpakken *ENG* maar ja als je dieren neemt moet je er ook voor zorgen en niet alleen in een kooitje laten zitten. En eigenlijk waren ze dus best lief! Ze leven nu al niet meer, maar ik neem ook geen huisdiertjes meer. Ook al denk je er de tijd voor de hebben, in de praktijk is dat dus haast niet zo. Maar dat zie je bij heel veel mensen, die hebben een konijntje, en waar zit die de hele dag? Precies in een klein hokje en ik vind dat je voor van die huisdiertjes eigenlijk een ruime ren moet hebben Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:16

Verwacht je nou echt dat die beesten in 1 week tijd helemaal aan je gewend zijn? Tuurlijk zijn ze bang voor je, het zijn geen honden... Volgende keer idd wat beter nadenken voor je aan (dergelijke) dieren begint...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:22

Ik heb ook degoes gehad, en ja, die beestjes zijn nou eenmaal moeilijk tam te maken. Het zijn geen konijnen of hamsters. Die dieren hebben een grote kooi nodig waar ze lekker in kunnen ravotten, zodat ze niet elke keer hun kooi uitgesleurd hoeven te worden om op schoot te moeten zitten. Het zijn nou eenmaal geen schootdieren.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:31

Wij hebben ook degoes gehad, en ookal zijn ze nooit helemaal tam geworden, nadat we ze een poosje hadden laten wennen konden we gewoon het hok open zetten en dan kwamen ze gewoon bij je op schoot zitten om een snoepje te komen halen (denk niet dat het zonder het snoep gelukt was Haha! ) Je moet er gewoon wat tijd in steken
Maar jammer dat ze weg moeten.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:48

dit is dus weer typisch zo'n impuls aankoop, althans zo komt het hier wel over.
onze opvang zit door zulke mensen weer lekker vol met gedumpte dieren omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen.
sorrie maar kan daar zo pissig over worden.
vorig jaar werden er ruim 250 dumpers bij ons gebracht die op zo'n manier aangeschaft werden.

ik hoop voor je dat ze snel een goed baasje krijgen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:09

Ik weet niet of je er zelf omgevraagd hebt om die diertjes te krijgen zoniet niet bepaald snuggere aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:24

Ik had nog gewaarschuwd er eerst grondig over na te denken. Ten tweede lijkt me het ook handig voordat je een beestje eerst tam maakt voordat je er mee gaat spelen. Rolleyes
En ten derde, degoes zíjn niet eens dieren om mee te spelen.

Toch altijd weer jammer dat veel mensen dieren aanschaffen zonder er eerst over na te denken.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:26

En waar moeten ze nu naartoe? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:29

lis schreef:
En waar moeten ze nu naartoe? Scheve mond

Ik hoop maar dat ze in goede handen terechtkomen, degoes zijn geen beestjes voor 'onervaren' mensen. Scheve mond

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:48

Ik krijg bijna de neiging te zeggen: "breng ze maar hier". Ik mis mijn Chinchilla meer dan ik ooit had kunnen vermoeden en die is op mijn verjaardag doodgegaan. Ik ben een dag na jou jarig en wat ik werkelijk niet begrijp is dat je na een week die diertjes alweer weg wilt doen.

Net als Chinchilla's zijn ze gewoon gruwelijk snel. Chin had ik al vijf jaar en daar moest ik nog steeds een tijd achteraan zitten voor ik haar gevangen had. Alleen lukte me dat al helemaal niet tenzij ik haar in de badkamer losliet omdat ze dan minder ruimte had om weg te komen. Op schoot zitten deed ze hooguit een minuut en dan moest ik vooral niet bewegen. Echt tam worden zulke diertjes nooit en dat had je je van te voren moeten bedenken. Het plezier in deze diertjes zit ook niet in de aaibaarheid maar in het genieten van hun capriolen.

En ze vangen is een sport op zich en meestal geeft dat vrij komische taferelen. Ik vond dat altijd wel een extra dimensie aan die beestjes, je kwam nog eens onder meubels waar je normaal gesproken nooit onder zou proberen te kruipen Knipoog

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:13

Ik heb ook 2 degoes. Ze zijn idd niet 123 tam. Je moet héél veel geduld hebben en ze voedsel uit je hand aanbieden, hun vertrouwen winnen enz. Dat win je niet zomaar in een weekje! Maar goed aan deze preek heb je verder ook niks, maar ik vind het toch onverantwoordelijk om aan beestjes te beginnen en ze zo weer weg te doen. Als ik een beestje aanschaf blijft ie bij mij tot hij dood gaat! Misschien kun je er de volgende keer iets beter over nadenken of misschien eerst iets meer informatie over verzamelen? Succes!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:59

Ik kan hier echt heel erg boos om worden ... Stoom uit je oren
Het zijn gewoon geen beestjes die snel tam worden, ze WORDEN waarschijnlijk al niet eens "echt" tam !

Belachelijk dat je ze zo snel weer weg doet.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:28

Pfffff Boos! .
Als degoes/hamsters/muizen/ratten/cavia's of whatever nog niet tam zijn, krijg je inderdaad dat ze uit je handen springen als je ze oppakt ja.

Heeft dus niks te maken met het feit dat het een degoe is, maar met het feit dat ze nog niet tam zijn. Met een hamster krijg je hetzelfde probleem hoor.

Is weer lekker over nagedacht. Wat gaan jullie doen als jullie ze niet kwijt kunnen? Vrijlaten in het bos zeker.

Denk nou eerst eens na voor je aan een dier begint. Het zijn geen wegwerpartikelen die je wegdoet als ze je niet bevallen. Kom op zeg, wat is dit nou voor reden.

Begin ajb niet aan een ander huisdiertje. Want als je om deze redenen je huisdieren al wegdoet, ben je ze naar mijn mening gewoon niet waard.


*Edit* Wow, ik lees dat je ze al een week hebt! OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:58

Ik hoop niet dat jij of je ouders de flauwe droom hebben dat een hamster vanaf dag 1 in je hand kruipt en gek op je is?
Die zijn ook snel en springen ook weg, en krijg je waarschijnlijk nog midner snel te pakken ook omdat ze kleiner zijn en echt overal in en achter komen.......

Wat het hele verhaal ook mag zijn, hier is duidelijk niet over na gedacht.
Je koopt een levend iets, geen speelgoedknuffel Boos!