Onivia op 31 jarige leeftijd overleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Onivia op 31 jarige leeftijd overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 00:57

Onivia is vanavond ingeslapen. Ze is ruim 31 jaar geworden.
Ze heeft de afgelopen 6 weken met tussenpozen van 2 weken 3x koliek gehad. Toen ik, samen met mijn moeder, vanavond op stal kwam, liep ze nog gewoon lekker met Bravura en Filly te grazen. Toen ik haar binnen zette mankeerde ze nog niets. Nadat ze haar slobber op had begon ze met schrapen... We heb nog even aangezien, maar toen we na 30 minuten weer de stal in kwamen was ze nog steeds erg onrustig. Nadat mijn moeder met haar had gestapt en ik de DA had gebeld, heb ik nog even met haar gelopen. Ik was mij ervan bewust dat het afscheid erg nabij was, maar in gedachten was ik vooral bij mijn moeder, die haar paard na ruim 30 jaar vaarwel zou moeten zeggen....
Voordat de DA arriveerde was ze al gaan liggen. Toen de DA er was is ze nog even overeind gekomen, maar aangezien ze al zo slap was en ze al zo vaak koliek had gehad, hebben we besloten haar in te laten slapen.
Ik ben er bij gebleven en ze is na een verdoving en enkele spuiten heel rustig gaan liggen en heel vredig heen gegaan.
Mijn ouders hebben de tijd gehad afscheid van haar te nemen nadat ze was heengegaan. Bravura en Filly hebben we op advies nog even aan het halster bij haar gelaten....

Onivia,
je was een lot in de loterij! Als 1-jarige was je de hoofdprijs in de loterij op de markt in Elst. Het lot was 1 gulden, maar je was in je latere leven echt Het Lot uit de loterij. Keurmerrie, Sport predikaat enzovoort.
Ik ben blij dat we jou hebben mogen kennen en dat we je de laatste jaren nog een fijne oude dag hebben mogen bezorgen.
Meisje, we zullen je missen! Bedankt voor de fijne tijd die we samen hadden! Je zult in mijn gedachten nog altijd bij ons zijn....

Afbeelding

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 01:01

Ze heeft een hele mooie leeftijd bereikt, maar afscheid nemen blijft pijnlijk. Heel veel sterkte voor jou en je ouders Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:22

Heel erg veel sterkte voor jullie bij dit vreselijke verlies van Onivia !
Jullie hebben de beste beslissing genomen,ze heeft een zeer goed leven gehad en is nu zonder verder te hoeven lijden in geslapen!
Ze zal jullie dankbaar zijn!
Heel veel liefs en nogmaals sterkte van Lundi -xxx-

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:05

Jeetje wat vreselijk!!
Na zo'n lange tijd op zo'n rot manier afscheid moeten nemen

Veel sterkte en ook je ouders!! Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:57

Tjee Armanda, ik schrik me rot Verdrietig
Het was natuurlijk niet echt helemaal onverwacht maar dat maakt het niet minder triest.
Hoe is het nu met Bravura en Filly ?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:04

STerkte, maar wat is ze oud geworden

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:05

Sterkte met het verlies, maar wees trots op je paardje, ze is erg oud geworden en heeft een waardig einde gekend.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:20

Heel veel sterkte!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:22

Namens mij ook sterkte met het verlies. Wees blij dat jullie haar veel hebben kunnen leren en zij jullie ook. Heel veel stertke!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:30

De mooie leeftijd die ze bereikt heeft maakt het nu natuurlijk niet minder pijnlijk.
Sterkte voor jou en je moeder Ach gut

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:43

Dat ze zo oud is geworden, betekend niet dat her verdriet minder is.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.. Ach gut

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:58

Mooie leeftijd, maar afscheid blijft altijd moeilijk... Heel veel sterkte!!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:00

Wow, wat een leeftijd!!!
Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk
Heel erg veel sterkte.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:42

sjee zeg, wat een verhaal, veel sterkte ermee,
wat een mooie leeftijd heeft ze berijkt zeg, jammer dat het op het einde toch nog even zo ging...
mooi dat je de andere paarden erbij hebt gelaten, hoe reageerden ze...
toen mijn paardje werd ingeslapen hebben we ook de andere paarden eraan laten ruiken,
ze liepen hinnikend op het lichaam af, gafen het een duwtje met de neus, bliezen in de neusgaten en toen er geen adem terug werd geblazen liepen de paarden weer verder, (aan een lang touw was dat)
best moeilijk om dat in deze periode te zeggen maar dat was 'prachtig' om te zien...
nogmaals veel sterkte, ook voor je ouders...

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:51

Ahw afscheid is altijd vervelend. Maar misschien is het een troost voor jou en je moeder dat dit waarschijnlijk wel het beste voor haar was....

Ach gut

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:58

Ze heeft het vast goed gehad bij jullie....al maakt dat de pijn niet minder ! Sterkte

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:03

Wat naar dat ze dood is, het zal wel moeilijk zijn om afscheid te nemen na zo'n lange tijd.
Maar wat een prachtige leeftijd zeg!
DAt ze zo oud is zegt al genoeg, ze heeft vast een mooi en gelukkig leven achter de rug.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:12

afscheid nemen is nooit leuk! (heb helaas ervaring)
heel veel sterkte!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:16

Jeetje jullie hadden haar al 30 jaar!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:21

Wat heerlijk dat Onivia zo oud heeft mogen worden bij 1 baasje. Natuurlijk doet het nu pijn, maar ze heeft volgens mij een prachtig leven gehad.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:23

Sterkte met het velies Verdrietig

Maar jullie hebben een juiste keuze gemaakt Lachen En wat geweldig dat dat paard 30 jaar bij jullie was Lovers

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:28

Sterkte met het verlies, ongelofelijk dat het paard ruim 30 jaar bij jullie was, dat heeft vast een ongelofelijk gigantisch gaaf leven gehad!! En ze kijkt nu vast op jullie neer met een voldaan gevoel!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 16:36

Wat een hartverwarmende berichten. Dit doet mij goed.

Ik dacht net pas weer aan de twee vergeet-mij-nietjes die mijn moeder gister avond bij de weide plukte toen we net bij stal aankwamen. Die hebben er nooit gegroeid. Achteraf bleken het voor mijn gevoel
2 vergeet-mij-nietjes te zijn als stil teken dat Onivia kort na Miracle heen zou gaan en we ze echt nooit zullen vergeten! Ik kreeg er even kippevel van. Ik hoop dat deze bloempjes nog in de stal liggen. Die gaan dan bij de pluk manen die ik als tastbare herinnering aan hen heb.

Onivia is vanmorgen al opgehaald...
Bravura en Filly durfden gister avond eerst niet bij Onivia te komen, maar Bravura heeft uiteindelijk toch even aan haar gesnuffeld en begon te flemen. Filly was bang en schrikkerig en bleef op enkele meters afstand.
Bij Miracle hadden zij deze kans niet en ze hebben hem toen enkele weken later nog lopen zoeken. Filly was destijds gewoon geheel in zichzelf gekeerd, zo erg zelfs dat ze je soms niet zag staan en pardoes tegen je aan liep en schrok.
Vanmorgen hebben Bravura en Filly nog even vanuit hun weide staan kijken naar de weide waar Onivia was ingeslapen (ze was toen al weg) en daarna hebben ze rustig staan grazen alsof er niets aan de hand was. Kunnen paarden afscheid nemen?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:43

jeetje zeg...
wat erg om afscheid te moeten nemen van een paard dat al 30 jaar je maatje is...
maar ze heeft wel een heele mooie leeftijd bereikt.
Sterkte met het verwerken van het verlies.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:56

Ik wens jullie veel sterkte, het zal erg moeilijk zijn om haar niet meer bij je te hebben na al die jaren.
Ik vind dat jullie trots mogen zijn op jezelf, want ze was behoorlijk op leeftijd, dat zegt ook veel!
Ik denk dat paarden zeker wel afscheid kunnen nemen, als er een maatje verkocht wordt of om een andere reden weg gaat, blijven ze volgens mij toch wachten en verwachten dat hij in elke trailer kan zitten die het erf op komt.
Ik vind het heel mooi dat je hun die kans hebt gegeven!