Rijden zonder broek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Rijden zonder broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 23:11

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zonder broek rijden?
We hebben het er een hele tijd geleden al eens een beetje overgehad, maar iedereen rijd met broek. Ook mensen die ik irl wel tegenkom hebben vraagtekens boven hun hoofd als ze mij tegen komen zonder broek. Als ik het ze uitleg (Isolda flipt door een broek) dan begrijpen ze het wel.

Rijden jullie allemaal met broek. of zijn er meer mensen hier op Bokt die zonder rijden?
Just nieuwsgierig *LOL*


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:13

Ik rij ook zonder broek, maar ik heb een geremde wagen. Bevalt me prima Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:26

Sluit me volledig aan bij Billy. Sinds ik mijn nieuwe wagen heb (geremd) rij ik ook zonder broek.
Met mijn oude ongeremde concours reed ik wel met broek!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:28

Ik heb de foto´s in je profiel weer eens bekeken, het gaat toch super zo zonder broek, waarom zou je haar er dan mee pesten.
Ilindra kan niet tegen een vork onder haar buik (bij het voorpaard van het tandem lopen dan vanaf de singel 2 riempjes naar de strengen zodat ze deze niet over haar rug kan trekken als ze plotseling omdraait of wegspringt) dus rijdt ik ook gewoon zonder.
Mooie foto trouwens van jullie galopperend langs het strand.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:29

Wij rijden wel altijd met broek, ookal hebben we sinds kort een geremde wagen. Het zou nu ook wel zonder kunnen, maar ach, het is zo gewoon geworden om dat ding eraan te maken *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:31

Ik rij gewoon met broek en ik heb een geremde wagen. Wat is het verschil dan??


gr linda Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:26

liberty schreef:
Ik rij gewoon met broek en ik heb een geremde wagen. Wat is het verschil dan??


De broek vangt de wagen op als je bv een overgang van draf naar stap maakt of als je een heuvel afgaat. Als je een geremde wagen rijdt, kan je dit zelf opvangen door te remmen. Dus is de broek minder ''noodzakelijk''.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 02:00

Je moet natuurlijk wel ontzettend attent blijven als je zonder broek rijdt. Dat vind ik een nadeel. Bovendien wil het geluid van de remmen nog wel eens averrechts werken, tenminste bij mij. De pony heeft dan de neiging om extra aan te zetten. (rommel ertussen etc. dus steeds een onverwacht ander geluid.)

De culeron wil nog wel eens het probleem zijn in plaats van de broek zelf. Wat die irritaties betreft dan bedoel ik. Ik heb ooit eens een tuig gekocht waar de culeron gewoon afgesneden was omdat de pony alleen hier problemen mee had.

Dan is het vervolgens natuurlijk van belang of een paard/pony er problemen mee heeft om het gewicht van de kar bij remmen eventueel op te vangen achter de voorbenen.

Bertus

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 14:04

Er zijn er dus meer die zonder rijden. Altijd even leuk om de reacties te lezen!
Ik moet zeker altijd attent blijven LAgeveld, aangezien ik ook nog eens zonder rem rij. Haha! (en een Isolda rijd *LOL* )
Isolda heeft op 2,5 jarige leeftijd een ongelukje gehad tijdens het beleren. We hadden haar in de strengen, ze schrok, mijn vader struikeld heel banketstaaf en valt. Isolda is toch al een klein beetje een stresskip, dus danweten jullie het wel.

Ik heb haar wel geprobeerd te laten wennen aan de broek, maar zodra ik dat ding omhang flipt ze. Terwijl ze ondertussen nu al 12 is, dus al 10 jaar geleden, kan ik het nog steeds aan haar merken.
Ik wil haar verder niet plagen, ze kan echt perfect remmen zonder broek.
In haar jonge jaren moest ik extra oppassen bij het naar beneden rijden van bv. de strandafgang, als het echt heel stijl was moest er even iemand afstappen om achter de wagen te remmen, maar nu kan dat gewoon.

Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat ik door zo'n stomme broek nooit meer had kunnen mennen met haar, ze doet het zo goed Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:46

Ik reed zonder broek want die paste niet, (haar kont was echt te dik en de riempjes te kort) maar mijn wagen is toch geremd, en ik reed alleen wat door de vlakke polder

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:48

ik doe meestal een normale rijbroek aan en in de zomer ook weleens zonder broek als we naar het water rijden dan in mijn badpak. dat is altijd wel leuk


PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:58

en broek is van leer en die doe je bij het paard om bij het mennen....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:01

oeps foutje Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:09

En daar zaten we op te wachten.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:51

Buitenzorg"]
[quote="liberty schreef:
Ik rij gewoon met broek en ik heb een geremde wagen. Wat is het verschil dan??


De broek vangt de wagen op als je bv een overgang van draf naar stap maakt of als je een heuvel afgaat. Als je een geremde wagen rijdt, kan je dit zelf opvangen door te remmen. Dus is de broek minder ''noodzakelijk''.
[/quote]

hihih, weer wat geleerd!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

gr linda

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:06

tsja het is wat je graag wilt: veilig rijden of met risico's

mijn vriendin dr vader heeft nl. door zonder broek te rijden een ongeluk gehad:
Paarden moesten langzamer (2 span), een van de paarden kreeg wiel op z'n hakken vliegt ervandoor, ander gaat mee, ze vliegen de bocht om naar hun huis, kar verliest evenwicht, man en hond vliegen eraf, paarden in de sloot. De een is ziek geworden, die had ook eent ijdje tot z'n nek in hetw ater gelegen, die andere hebben ze snel kunnen bevrijden omdat hij altijd een mes op zak heeft!

ik zou dus nooit zonder broek gaan rijden.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:00

Ik rij met broek. Gewoon omdat hij er toch bijzat en Pinky het allemaal prima vind Lachen Ik heb ook geen rem dus dit vangt het wel mooi op...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 23:06

Anna-Jelly schreef:
tsja het is wat je graag wilt: veilig rijden of met risico's

mijn vriendin dr vader heeft nl. door zonder broek te rijden een ongeluk gehad:
Paarden moesten langzamer (2 span), een van de paarden kreeg wiel op z'n hakken vliegt ervandoor, ander gaat mee, ze vliegen de bocht om naar hun huis, kar verliest evenwicht, man en hond vliegen eraf, paarden in de sloot. De een is ziek geworden, die had ook eent ijdje tot z'n nek in hetw ater gelegen, die andere hebben ze snel kunnen bevrijden omdat hij altijd een mes op zak heeft!

ik zou dus nooit zonder broek gaan rijden.


Ik weet niet hoe die man zijn combinatie ingespannen heeft, maar dit kan bij mij dus absoluut niet. Een paard wat in een eenspan loopt, loopt tussen twee bomen. Die zitten door het schoftstuk, wat dan weer aan de staartriem zit. Als Isolda plots remt, wat ze in een marathon heel regelmatig moet doen, vol op de rem dus, komt het gewicht op de lichtogen van het schoftstuk. Zij kan dus nooit met haar benen in de buurt van de wagen komen. Tenzij we zo kort draaien dat ze naast de wagen komt te staan Haha! Wat ook regelmatig gebeurd *LOL*

Je kan veel van me zeggen, maar risico's met mijn paard neem ik niet.
Dat dat duidelijk moge zijn!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:20

jantina"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
tsja het is wat je graag wilt: veilig rijden of met risico's

mijn vriendin dr vader heeft nl. door zonder broek te rijden een ongeluk gehad:
Paarden moesten langzamer (2 span), een van de paarden kreeg wiel op z'n hakken vliegt ervandoor, ander gaat mee, ze vliegen de bocht om naar hun huis, kar verliest evenwicht, man en hond vliegen eraf, paarden in de sloot. De een is ziek geworden, die had ook eent ijdje tot z'n nek in hetw ater gelegen, die andere hebben ze snel kunnen bevrijden omdat hij altijd een mes op zak heeft!

ik zou dus nooit zonder broek gaan rijden.


Ik weet niet hoe die man zijn combinatie ingespannen heeft, maar dit kan bij mij dus absoluut niet. Een paard wat in een eenspan loopt, loopt tussen twee bomen. Die zitten door het schoftstuk, wat dan weer aan de staartriem zit.
[/quote]

Zowiezo een vreemd voorval, reed hij met of zonder rem?
En een wiel de hakken van het paard raken? Ik weet niet hoe het heet maar na een wiel komt er nog een stuk kar, dat zou dus betekenen dat dat paard helemaal onder de wagen is geschoven en zo het wiel geraakt heeft?????????????

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:23

de dissel bedoel je?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:25

stef schreef:
de dissel bedoel je?


nee, achter de dissel, maar geen idee hoe dat heet Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 00:12

Ik weet ook niet hoe het heet. Haha! ( De zweng???)
Wel weet ik dat ik absoluut veilig rij, voor zover je Anno 2002 veilig met een aanspanning de weg op kunt Schijnheilig
Naar mijn mening heeft er bij die man iets behoorlijk niet goed gezeten aan het tuig, of hij reed met paarden die niet goed beleerd waren of zo.
Natuurlijk kunnen er altijd ongelukken gebeuren, maar ik vraag me af of het anders niet zou zijn gebeurd. Ben benieuwd hoe hij zijn paarden voor de kar geknupt had Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:41

als je een schofttuig met brancard-beugels hebt is rijden zonder broek oke,dan kan er nml niks foutgaan(dat de zweng bijv. op de achterbenen klapt door fors remmen)maar als je geen brancard-beugels hebt vind ik zonder broek rijden gevaarlijk.tja ik snap dat isol er niet tegen kan,maar ik vind het zelf eng dat er evt. door een schrikreactie die zweng op mijn pony kan knallen en ze daar weer nog harder van kan schrikken.....met alle gevolgen van dien........dus ik rijd niet zonder broek.

soms is het beter om te zwijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers