Waar is Wester Aikema's Nando gebleven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Waar is Wester Aikema's Nando gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:26

de welsh pony hengst Wester Aikema's Nando, wie weet op welk dekstation hij nu staat? Of is hij misschien ook verkocht naar het buitenland???? Verward

Jos houwen heeft hem in elk geval niet meer ter dekking dit jaar.

Ben niet van plan om een veulen van hem te fokken ,maar ik vraag me gewoon af waar hij gebleven is???? Verward Verward


AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:21

Ik heb geen idee...
Hoor in het algemeen sowieso weinig over die hengst!!
Ben wel benieuwd naar hem, want wij hebben 2 drie-jarigen van hem op stal staan...
Zijn er hier meer mensen met een nakomeling van hem dan??

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:16

Volgens mij is deze hengst geruind en wordt in de springsport uitgebracht Haha!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:22

Dat zou wel kunnen, het was idd een goeds sportpony!!
Wel zonde, want wij hebben twee prachtige dochters van hem!!!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:21

Vind het toch jammer dat het welsh nieuws dit soort info niet doorgeeft aan de leden via het nieuwsblad, ook hengsteneigenaren zouden dit soort dingen door moeten geven aan het stamboek.

De hengst deed het super in de sport, dekkingen waren er volgens mij niet zo veel.

Hoe zijn die nakomelingen in de bewegingen?

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:18

Hij loopt in de sport. Bij het NRPS werd gezegt dat hij is teruggetrokken uit dekdienst ten voordele van zijn sportcarrière.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:45

Onze nakomelingen van hem:
De ene merrie is echt prachtig gebouwd en bespierd, echt het typische ponyachtige... En kan ook goed bewegen...

De andere is wel heel erg paardig, heeft ook veel te veel Engels en Arabisch volbloed bloed.... Maar die heeft echt een verbluffend mooie draf!! Echt een super gang, alleen is ze in galop nog een beetje slungelig...

Afbeelding
Dit is de eerste...

Afbeelding
Dit is de andere, heb ik momenteel helaas geen betere foto van, maar zal er binnenkort een betere foto van maken

Wel zijn het behoorlijk grote pony's, vooral de laatste, de eigenaar heeft ze beide laten dekken afgelopen jaar zodat ze niet al te veel door groeien...
De laatste is nu ongeveer 1.55m

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/


lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 21:46

Die bovenste is mooi, de andere zie je weinig van zo, is inderdaad groot zeg voor een 3 jarige....vandaar dat ze ook wat slungelig is nog waarschijnlijk. Nando zelf had toch veel welshbloed? Dan krijg je nog zo'n grote pony.......
Zelf vind ik die E-maat voor de welsh niet erg....kun je er nog langer mee in de sport....grote kinderen hebben er goede pony's aan. Zelf heeeeeeeeel lang moeten zoeken naar een leuke welsh-k E-pony.

die van ons is 1.56 m, maar vind ze maar eens.....had graag een merrie gehad, maar werd een ruin.....

door wie zijn ze nu gedekt dan?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:02

Bij ons is die bovenste de enige K die onder de 1.50m blijft...
Voor de sport zijn grote pony's idd wel veel beter...
Maar voor de fokkerij zien ze liever wat kleinere pony's.

Nando is idd 53,13% Welshbloed, maar Usance's (de tweede) moeder slechts 25%, maar de ouders waren ook maar 1.48m en 1.49m hoog, dus hoe ze aan die maat komt is ook een raadsel Scheve mond

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 23:59

Hij is dus geen hengst meer en loopt in de sport!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:11

In Welshmagazine van deze maand staat een heel stuk over Kraneveld's Oliver, dat is ook een zoon van hem...

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Roderijs

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:30

Volgens mij is Nando verkocht naar Amerika. Of hij geruind is weet ik niet. Voor de fokkerij in Nderland zijn we hem in elk geval (voorlopig ???) kwijt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 55 bezoekers