Hij valt me aan...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Hij valt me aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:27

Hallo!
Altijd als ik naar mijn verzorgpony's ga en ik ga rijden dan moet ik hem eerst uit de wei halen, maar dat is nogal een probleem...

Heel vaak als ik hem uit de wei wil halen, dan komt hij met z'n oren in de nek in draf op me af, en als ik dan niet uitkijk en niet wegren ofzo, maar gewoon blijf staan, heb ik mooi een mep te pakken (nog niet gebeurd), maar hierdoor word ik wel steeds onzekerder en zie er steeds weer tegenop om hem uit de wei te halen. Meestal komt hij naar andere gewoon toe, net alsof hij weet dat hij bij mij aan het werk moet en bij een ander niet...

Wat kan ik hier aan doen?

    If you can dream it, you can do it ...


Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:30

Ik weet zozeer niet wat je eraan kunt doen. Maar is er misschien iets wat hij bij jou moet doen wat hij helemaal niet leuk vind?
Ik denk niet dat hij dit doet zomaar omdat hij daar zin in heeft.

Ik denk dat als hij zo op je af komt rennen ontiegelijk boos moet worden (niet gaan slaan ofzo!) gewoon een hele zware boze stem opzetten.

Doet hij dit ook als je de weide inloopt naar hèm toe? Inplaats hij naar jou.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:31

...een longeerzweep mee nemen de wei in?

Is 'ie nou raar zeg...

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:32

Slaat hij echt gericht? Mijn ouwe pony valt ook zegmaar aan, gaat op het laatste moment langs je en geeft daarna nog een trap na, omdat ze gewoon geen zin heb om mee te gaan. Maar ze trapt niet gericht. Met een bakkie eten of appeltje is het veiliger om uhm te pakken denk ik en je moet nagaan waarom hij geen zin heeft? Vind hij het werk niet meer leuk? Krijgt hij minder beloning bij jou dan bij andere? Werk jij in een andere volgorde zoals bijv. Eerst op stal, appeltje erin, poetsen rijden en na het rijden weer een appeltje? Allemaal puntjes die hij misschien vervelend vind omdat het anders is dan hij gewend is. Zo was er een super braaf paard dat zich opeens los trok en terug naar stal rende en in zijn box op zijn vergeten appeltje ging staan wachten :S


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:34

ArwenLune schreef:
...een longeerzweep mee nemen de wei in?

Is 'ie nou raar zeg...


Dan rent ie al helemaal weg... Scheve mond

Ik word meestal wel heel erg boos, en hij komt btw op mij af als hij ziet dat ik naar hem toe loop.

    If you can dream it, you can do it ...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:39

Ik weet niet echt wat je kan die mir maar misschien kun je proberen om heel zelfverzekerd de wei in te komen lopen. Je zegt zelf hierboven dat je er steeds tegenop gaat zien om hem uit de wei te halen, je moet juist de wei in lopen van HIER BEN IK EN IK BEN DE BAAS EN KOM JE HALEN Tong uitsteken whahah klinkt stom maar misschien kun je eraan denken?

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:40

Ja idd... Dat zou ik moeten doen, maar is nog best moeilijk... Scheve mond

    If you can dream it, you can do it ...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:43

Ik zou hem gewoon een keer voor me uit drijven met de zweep. Komen hoeft hij niet, maar lopen zal hij.
Hou dat maar eens een poos vol. Daarmee geef je nl aan dat JIJ dominant bent, en niet HIJ.
Is hij nou helemaal besodemieterd!!!!!
Bill heeft ook 1xper jaar dat hij denkt boven mij te kunnen staan als ik hem uit de wei kom halen. Hij kan dan het hele land door achteruit, en is dan gelijk weer genezen. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:47

Billy schreef:
Ik zou hem gewoon een keer voor me uit drijven met de zweep. Komen hoeft hij niet, maar lopen zal hij.
Hou dat maar eens een poos vol. Daarmee geef je nl aan dat JIJ dominant bent, en niet HIJ.
Is hij nou helemaal besodemieterd!!!!!
Bill heeft ook 1xper jaar dat hij denkt boven mij te kunnen staan als ik hem uit de wei kom halen. Hij kan dan het hele land door achteruit, en is dan gelijk weer genezen. Haha!


Dat heb ik idd al een aantal keren gedaan, toen was ik zo boos, ben de longeerzweep gaan halen en hem laten lopen! Energie heeft hij toch genoeg... Maar is misschien wel een goed idee om dat een tijdje te blijven doen!

    If you can dream it, you can do it ...

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:57

Billy schreef:
Ik zou hem gewoon een keer voor me uit drijven met de zweep. Komen hoeft hij niet, maar lopen zal hij.
Hou dat maar eens een poos vol. Daarmee geef je nl aan dat JIJ dominant bent, en niet HIJ.
Is hij nou helemaal besodemieterd!!!!!
Bill heeft ook 1xper jaar dat hij denkt boven mij te kunnen staan als ik hem uit de wei kom halen. Hij kan dan het hele land door achteruit, en is dan gelijk weer genezen. Haha!


Heb ik ook een keer gedaan, ik was kapot Haha!
Hij wou steeds langs me en dat mocht ik niet laten gebeuren (begeleiding aan de kant Tong uitsteken ) nou ik heb gerent, niet normaal....
Uiteindelijk kon ik hem zo pakken Lachen

Charmotte 4-ever!!!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:04

je zegt dat je,als je blijft staan,je een mep te pakken heb.maar je zegt ook dat je nog nooit bent blijven staan!
ik zou zeggen,loop naar hem toen,zodra hij op je afkomt maak jij je groot(je ademt diep in)en verder wacht je af...wedden dat hij veranderd en of zn oren naar voren doet en nieuwschierig wordt,of hij schrikt dat jij niet bang voor hem bent en loopt weer weg...

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:06

Zweepje mee nemen en achter je rug houden zodat hij het niet ziet. Op het moment hij je aanvalt eens flink meppen!!
En goed de baas zijn als je grond werk doet!! Laat zien wie er de baas is.

Misschien iemand meenemen als je hem uit het land wil halen... Wel zo veilig.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:12

ik sluit me hierbij aan. laat zien wie de baas is want dit kan niet zo. al komt ie te dichtbij dan jij wilt al een mep geven. zorg wel dat ie weer naar je teru komt lopen want dan respecteerd hij je, wel belonen dan

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:22


Nou ik herken je verhaal helemaal!
Ik had ooit zo'n verzorgpaardje, ik keek er echt tegen op.
We waren altijd een half uur bezig of langer om haar te pakken.
Kwam ook gerust op je afrennen en trapte wel gericht naar je! Scheve mond

Ik bleef dan ook echt niet staan..
We lokte haar altijd naar het hek toe met eten, en door middel van de andere paarden en dan konden we haar pakken vanaf de andere kant van het hek. Snel een touw eraan klikken, en dan kon je pas de wei in stappen..


justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:54

nou ik had dat zelf ook toen met een pony die ik heb gehad en toen nam ik gewoon elke keer brokken mee de wei in of iets wat rammelde zoals snoepjes of appels enz elke keer wat anders of hij zag brood en dan kwam ie wel en na een tijd weet je pony dat en dan komt ie gewoon maar het is wel raar dat ie het naar je doet
ik had vorig jaar ook een pony gekocht en wat je ook deed hij luisterde niet omdat hij wist dat ie moest werken
ik heb toen ook een keer een uur achter hem aangelopen en moe laten worden want ik moest lessen maar toen heb ik maar de russische volbloed arabier (toen ze nog leefde) gepakt en daar ben ik maar mee gaan lessen.maar hij is nu weg omdat hij dat bleef doen

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:50

Hehe Herman is echt n k*tknol af en toe hoor mensen! Hij laat zich door Miranda echt niet pakken, maar als ik meega, door mij wel! En ze doet helemaal niks verkeerd.

hij heeft MIJ trouwens wel eens een flinke trap gegeven tegen mn knie, ik liep met m in de wei, had m vast aan zn halster en trok zich los, kreeg nog een lekkere trap na Boos!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:00

ArwenLune schreef:
...een longeerzweep mee nemen de wei in?

Is 'ie nou raar zeg...


Hier dacht ik ook meteen aan. Mijn paard moest dat eens proberen, die kreeg een paar meppen terug hoor!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:01

Heranda schreef:
Dat heb ik idd al een aantal keren gedaan, toen was ik zo boos, ben de longeerzweep gaan halen en hem laten lopen! Energie heeft hij toch genoeg... Maar is misschien wel een goed idee om dat een tijdje te blijven doen!


Longeerzweep acher of verticaal naast je houden en zodra hij dicht bij je is en wat wilt doen een paar rot meppen geven!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:54

Idd, zweep meenemen, en hem eens flink op zn flikker slaan.
Torro heeft dat ook een keer gedaan, en dat heeft ie geweten.

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:18

Hij heeft jou in verband gebracht met werk. De enige manier om dat er weer uit te krijgen is hem ook eens meenemen voor een wandelingetje aan de hand waarbij hij kan grazen bijvoorbeeld. Of hem gewoon eens een appeltje komen brengen in het land en dan weer weggaan. Of hem gewoon eens vangen, hem belonen met iets lekkers en hem weer loslaten. Je moet zorgen dat zijn beeld 'heranda in weiland = werk' veranderd. Succes!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:35

fsoudan schreef:
Zweepje mee nemen en achter je rug houden zodat hij het niet ziet. Op het moment hij je aanvalt eens flink meppen!!
En goed de baas zijn als je grond werk doet!! Laat zien wie er de baas is.

Misschien iemand meenemen als je hem uit het land wil halen... Wel zo veilig.


Ben ik het helemaal mee eens!

Live,LOve,'ndLaugh

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:44

Kyno schreef:
Hij heeft jou in verband gebracht met werk. De enige manier om dat er weer uit te krijgen is hem ook eens meenemen voor een wandelingetje aan de hand waarbij hij kan grazen bijvoorbeeld. Of hem gewoon eens een appeltje komen brengen in het land en dan weer weggaan. Of hem gewoon eens vangen, hem belonen met iets lekkers en hem weer loslaten. Je moet zorgen dat zijn beeld 'heranda in weiland = werk' veranderd. Succes!


Dit is puur verwend, dominant en respectloos gedrag imo. Door hem nog eens extra te verwennen val je van de drup in de regen!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:18

nou zweep mee en laat hem rennen, en niet stoppen voordat ie desnoods met zijn tong op zijn knien naar je toe komt!
ie ie nou helemaal!
En als ie ook maar de indruk wekt aan te vallen, hup weer flink achter z'n sodemieter aan zitten!

Dag lieve mama...

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 15:08

Idd, hij heeft bliksemluver al wel eens een mep verkocht toen ze hem meenam... Hij trok zich toen los, draaide zich om en gaf een trap!

Maar iig, ik ga het nu een tijdje proberen met voer, meestal komt hij dan wel, en zet ik hem vast, wil het niet, dan kijk ik wel weer Lachen Maar iig allemaal bedankt voor de tips!

    If you can dream it, you can do it ...

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:28

Annetje had hetzelfde probleem met haar verzorgpony,
misschien dat je haar advies kan vragen?

HO HO HO, and a bottle of rum!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, Jet, Larissajulia, lies_sparkle, LisaVH96, MairiMacBran, nick_en_ik, savieralover en 44 bezoekers