Wat laten doen door verzorgstertjes ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat laten doen door verzorgstertjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:36

Afgelopen week waren er 2 meisjes aan de deur, ze zochten verzorgpony's.
Mijn vriendin ( die woont op de boerderij waar Bas staat ) vond het sneu om ze meteen weg te sturen dus heeft ze maar even meegenomen naar Edwine en Bas.

Het waren meisjes van 11 jaar, de ene reed 3 aar, de andere 2 jaar. Mn vriendin heeft ze gevraagd wat ze konden etc.
Ze waren wel wat bangig zei mn vriendin, toen Edwine dreigend de kont naar Bas toedraaide sprongen ze opzij: Ieh!
Ze hebben wat geaaid en gepraat en mn vriendin zei dat ze het even met de eigenaresse van Bas ( ik dus ) en haar ouders zou overleggen, en dat ze Woensdag maar weer even terug moesten komen.
Ze waren helemaal blij, ze waren al zoooo lang op zoek Haha! ( best lief eigenlijk )
Toen ze weggingen zeiden ze : Bas en Edwine... dat moeten we goed onthouden.

Nu zitten we dus een beetje... opzich mogen ze wel komen maar wat moeten we ze laten doen ?
De ouders van mn vriendin willen alleen dat ze komen als wij er bij zijn, en dat wil ik ook. Dus dat ze niet alleen het land ingaan en met de pony's aan de gang gaan ( zonder onze toezicht )
Mn vriendin wil ze wel op Edwine laten rijden en ze daarin les geven.
Ze kunnen verder wel poetsen e.d Even zien of ze kunen longeren.
Bas kan verder eigenlijkniet zo veel, is niet onder zadel beleerd dus rijden daarop gaat ook nog niet ( misschien met mijn hulp op den duur laten inrijden door ze )

Hebben jullie verder nog ideeën ?
Ikzelf mocht vroeger heel veel bij mijn verzorgpony's, mocht ze als mn eigen beschouwen.

We moeten woensdag maar even zien wat ze kunnen en hoe ze zijn.
Bas gaat dinsdag onder narcose dus daar ga ik woensdag niets mee doen, die mogen ze opzich wel poetsen maar verder nog maar even niets.

Ik heb helemaal geen ervaring met verzorgers, heb altijd alles alleen gedaan. Aan de ene kant denk ik dat ik heel bang zal zijn dat er wat misgaat, ik moet Bas een beetje meer uit handen geven denk ik anders word het zo'n eenkennige pony die helemaal aan mij kleeft ( en dat doet hij nu al ) hij moet maar een beetje kindermak worden.

Maar goed, woensdag dus de eerste dag...


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:39

Nou hen laten poetsen, *vinden zulke kinderen heel leuk * En aan gezien ze 11 zijn hebben ze vaak de durf nog om de "vieze" klusjes te doen, dus bijv gezellig met z'n 3en gaan uitmesten, samen wandelen en na een tijdje hen meer zelfstandig dingen gaan doen. Ik neem aan dat Basje bijna 3 is? en dan misschien leuk idee om samen oefenen voor de kar, inrijden samen.. en dan kijken of ze nog zin in hebben Lachen
*succes*

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:42

Alle K*Tklusjes waar je zelf geen zin in hebt Schijnheilig

Nee hoor, geintje, maar dingen als uitmesten en tuig poetsen horen er wel bij, dus die kun je best (samen) met ze doen. Verder natuurlijk poetsen, staart uitpluizen etc. pony mooi maken met vlechtjes en strikjes Haha! Een schaar kun je ze beter niet in handen geven
Als ze een beetje handig zijn kunnen ze misschien ook wel wandelen of longeren.

Nulla tenaci invia est via

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:42

je zou anders ook gewoon 1 dag per week (of vaker, net wat je wilt) met hun afspreken dat jij er dan ook bent en dat ze je dan mogen helpen en dan merk je vanzelf wel wat ze kunnen en wat niet... en als ze ouder zijn kunnen ze dan uiteindelijk meer zelf lijkt mij...??

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:53

Moonchloe, Bas is net 5 dus kan al bereden en betuigd gaan worden Knipoog

Idd het tuig poetsen en uitmesten enzo ( hoeft nu niet, swinters wel ) is ook een idee, het is niet alleen maar lang leve de lol Knipoog

1 dag afspreken lijkt mij idd ook wel handig, gewoon op zaterdags en misschien in de vakantie wat vaker.

Alvast bedankt, dat zijn van die dingen waar ik niet aan denk Haha!

Is het misschien een idee om wat regeltjes op te stellen op een papiertje op stal ?
Bv : Niet alleen zonder toestemming de wei in gaan.

Of is dat wat enthousiast meteen de eerste keer ? Lijkt me opzich handig dat er meteen goede afspraken zijn over wat wel enniet mag, om misverstanden te voorkomen...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:55

Zou ff wel vante voren afspreken, maar ik denk dat hun enthousiastme ook wel beetje afzakt na een verloop van tijd. Dus afspraken maken en even aankijken hoe het gaat, en dan weer nieuwe afspraken maken??

8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:55

Ik denk dat afspraken op papier erg handig zijn. En duidelijk voor jouw en je nieuwe verzorgsters

Nog steeds dyslecties

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:11

ik zou (heb ik ook bij mijn verzorgster gedaan) de ouders eens uitnodigen en bespreken wat jij verwacht, wat zij verwachten en hun een papier laten tekenen dat jij voor niets verantwoordelijk bent en dat ze een verzekering moeten hebben. Is toch altijd net iets veiliger. Stel dat Bas opzij springt en er zit net een voet van zo een meisje onder die kan goed gebroken of gekneusd zijn. Beter te voorzichtig dan helemaal niet.
voor de rest zou ik ze met alles betrekken. Ja wat ze kunnen dan hé. Misschien is Bas opleren wel een leuk idee voor onder de vakantie.
succes woensdag OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:31

Ik weet nog wle toen ik 11 was, ik me al heel verantwoordelijk voelde voor paarden enzo. Ik vond ook dat ik zelf al aardig kon rijden enz..Maja als ik nu denk: een kind van 11, die is nog best klein. Ik heb nu een nichtje van 11 en ze rijd ook al 3 jaar paard. Toch zou ik haar niet zomaar met een paard 'de weg' op laten gaan. Maar ik weet wel dat toen ik zelf 11 was, ik ook altijd graag wilde rijden. Als ik een eigen paard zou hebben en er verzorgers voor had, zou ik ze eerst een tijd laten komen en gewoon kennismaken met de ponys. Als ze na 4 weken al afhaken omdat ze geen zin hebben om te poetsen, weet jij al genoeg. Je merkt ook al erg snel of ze wel echt 'willen'en niet overal bang voor zijn. Je moet voor jezelf bedenken wat jij belangrijk vind wat jou verzorger doet met jou pony. En verder zal ik het gewoon ff aankijken..of jij er tevreden mee bent (ja tog;) )

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:16

ik zou ze wel een beetje uittesten. vluchten ze bijvoorbeeld al als je ze de hele stal laat aanvegen, dan word het nietd. ik zou nu wel een beetje strenge eisen stellen en als je denkt: ''het klikt'' dan kan je altijd zeggen, je mag altijd komen ofzo. ik zou het wel ff aankijken en ook eerlijk tegen hun zeggen dat ze in een soort proeftijd zitten. ben benieuwd

Teamspirit... Je bent een toppertje!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:02

Als jij het leuk vind ze 1 dag in de week laten komen en ze begeleiden bij poetsen ect. Kinderen van deze leeftijd hebben nog weinig verantwoordelijkheids gevoel (wat een woord). het kost jou meer tijd als je het hun laat doen dan dat je het zelf doet. Ik heb om de zondag 2 kids die mijn paard verzorgen dit doen ze al 2 jr en ze rijden er ook op. Ik vind het altijd gezellig als ze er zijn en mijn paard ook.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 22:05

Ik had al een paar regeltjes:

-Nooit zonder toestemming (alleen) het land in gaan
-Als je iets wil doen met de pony's, eerst vragen.
-Na gebruik spullen, alles weer op dezelfde plaats terugleggen waar het vandaan kwam.
-Geen rommel op de grond, daarvoor staat er een container
-Geen hordes vriendinnetjes mee, eerst vragen of er eentje mee mag.
-De stallengang en poetsplaats vegen als je daar bezig bent geweest.
-Elke pony heeft z'n eigen spullen, deze mogen niet doorelkaar gebruikt worden

euh,... en zo komt er vast nog wel wat bij

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:59

Dat ivnd ik wel geode regels Lachen
Suc6 !!

:+:

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:05

Ik zou niet meteen de eerste keer al met die regels aankomen.
Eerst woensdag even afwachten. Als het van beide kanten klikt dan zou ik de ouders even uitnodigen om het een en ander te overleggen en dan kun je ook de regels uit leggen.
Als je meteen met al die regels komt schrik je ze misschien wel af.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:16

ja afspraken maken is wel goed, zou het eerst mondeling doen en dan na een paar keer hang je het gewoon op. anders denken ze ook ze vertrouwen ons niet.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:53

Ik heb ook eerst met de ouders gepraat van het meisje, toendertijd,maar Cullyn was niet te genieten en het meisje (hoorde ik van een klasgenootje,mijn buurmeisje) vertelde allemaal dingen die niet klopten.

Een paar maanden later reed ze ineens in het park met een grote pony en zag ons niet meer staan. Tja, een Shet is natuurlijk lang niet zo interesant als een echte rijpony.

Watch out !!!
Shetties about !!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:49

ik vind shetties eigenlijk leuker dan een groot paard, want je kan heel leuk mee dollen * en dan bedoel ik niet alleen op rijden, je kan gewoon om met ze lachen *

Maar die regeltjes = OK dan!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:53

Idd, die regels zijn gewoon reeel, bijna voorzich sprekend Lachen.

Gewoon even kijken hoe het uit pakt, dan wijst alles zich van zelf. Dat heb ik ook gemerkt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:00

Met onze nieuwe bijrijdstertje van 12 ben ik er de eerste paar keren bij gebleven, maar ik merkte al snel dat ze veel verantwording had maar dat ze een beetje onhandig was. Het was nog echt zo manege achtig, en ik merk dat het steeds beter gaat. Ik laat haar nu ook 1 dag in de week alles zelf doen zonder toezicht en ze heeft dan altijd haar mobiel bij zich zodat ze kan bellen als er wat is. Nu scheelt het dat er bij ons veel paarden staan en dat er altijd wel iemand is die haar ergens mee kan helpen. Ze heeft nu ook 1x in de week les van mijn instructrice en ze gaat vanaf deze maand bij haar op de manege met onze pony haar F proefjes rijden. Ze moet nu de F4b doen. Ik denk dat het heel erg afhangt wat je wel en niet kan laten doen van hoe ze zijn.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:21

MoonChloe schreef:
ik vind shetties eigenlijk leuker dan een groot paard, want je kan heel leuk mee dollen * en dan bedoel ik niet alleen op rijden, je kan gewoon om met ze lachen *


Dat vind ik dus ook, geef mij maar een maffe Shet Knipoog

Watch out !!!
Shetties about !!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:23

In het begin kun je wel gewoon een dag per week afspreken. Als ze goed hun best doen enz. kun je ze wel op een aparte dag vragen, dat ze alleen bezig zijn met een beetje toezicht. En idd je kunt van Bas wel een leuke kinderpony maken Haha! Verder klusjes zoals (wat ik in mijn pennytijd wel deed) bij de stroomdraden langs en kijken of er ook takjes op lagen, hindernissen maken en de pony's laten vrijspringen, borstelbak een goede beurt geven, paarden in de zomer met warm weer laten afspuiten, met emmers water sjouwen.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:36

Voor Kyra en Sammy komt twee keer in de week (in de vakanties wat vaker) een meisje van 11. Zij is de dochter van vrienden van mijn ouders, dus ik heb eerst aan hen duidelijk gemaakt dat ik niet verantwoordelijk ben voor bepaalde ongelukken.

Ik heb haar leren longeren en ze mag met Kyra vrijspringen. Verder poetst ze en helpt ze af en toe mee aan de rotklusjes Lachen Ze voert de pony's ook op 'haar' dagen. In de vakanties regelt zij ook vers water. We spreken heel vaak samen af, omdat ze nog wel hulp nodig heeft. Kyra en Sammy zijn namelijk erg eigenwijs en 'pesten' haar nog wel eens. Haha! Maar zeis lief, betrouwbaar en voorzichtig. En ach, iedereen denkt toch op die leeftijd dat ze alles kunnen! Kyra en Sam leren haar wel dat dat niet zo is! Tong uitsteken

Regels: - Niet met de pony's de wei uit!
- Geen andere dingen doen zonder overleg.
- Geen vriendinntjes mee zonder overleg.

Verder standaard dingen zoals alles op de plaats terugleggen.
Kijk uit met vriendinnetjes, want ik merk aan Marleen dat ze super trots is op haar verzorgpony's en dat wil ze aan iedereen laten zien. Dus soms 'vergeet' ze die regel even.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 20:09

Morgen krijgen ze een leuke dag meteen al, want we hebben besloten de pony's beiden eens even goed te wassen.
Daarna lekker samen droogstappen en wat kletsen
Ik laat wel horen hoe het gegaan is

Het waren er trouwens 3 hoorde ik vandaag, ook nog een meiske van 9


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, mukkes en 29 bezoekers