Is dit goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Is dit goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 14:43

ik moet een 3 jarige pas ruintje klaarmaken voor een 5jarige meisje. Maar hij is nog vrij sterk ik kan hem bijna niet houden Clown . Als ik in het bos ga wandelen doe ik hem een hengstenketting aan en neem ik een klein zweepie mee als hij iets fout doe dat ik hem gelijk kan straffen. En dit gaat goed. Hij is dan nie zo sterk meer. Ook met afspuiten deden mijn handen zeer van het halstertouw maar met ketting gaat dat stukken beter. BEn ik nu goe bezig of niet


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:43

niemand

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:46

Denk je dat dat meisje net zo konsekwent(ik zou niet weten hoe je het schrijft) is als jij?
En ik denk dat die pony wel zo slim is dat doe dat bij dat meisje gewoon wel flikt(zo sterk zijn enz..)
En zon meisje van 5 houd zo'n pony denk ik niet zo makkelijk,
Kan ze er zelf niet uitkomen? Bloos

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:47

Ik weet niet of je goed bezig bent, dat weet je pas of je hem nu ook kunt leiden zonder die ketting. Dit is maar een (tussen) hulpmiddel en dalijk moet je ook zonder al die bestraffingsmiddelen kunnen vind ik. Wanneer dit kan, ben je wel goed bezig dnek ik.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:47

een 3 jarig beestje voor een meisje van 5 ???????

mm lekker bezig dan Scheve mond
en heb jij wel veel ervaring met jonge beestjes dan ?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:52

crossmonster schreef:
een 3 jarig beestje voor een meisje van 5 ???????

mm lekker bezig dan Scheve mond
en heb jij wel veel ervaring met jonge beestjes dan ?


ikke wel. ja ik vind het ook nie kunnen maarja het zij zo. Ht is een schat van een paardje maar wel lekker sterk.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:43

Jah, ik denk dat jij op de goede weg zit, op voorwaarde, dat hij niet op een begeven moment door de ketting heengaat. Ik wou eerst ook mijn hengst niet pakken met ketting, omdat ik dacht, dit is het begin van het einde, maar hij is en blijft er braaf bij. Wanneer hij er niet meer naar luisterd moet je die ketting er meteen af.
Verder zal ik een beetje laten doorschemeren bij de ouders van dat meisje, dat als het fout gaat, dat ze uhm dan echt weg moeten doen ten goede van de pony. Als ie braver wordt, is er verder niets aan de hand. Ik kende ook een pony die een rampenbal was met lopen en daarna aan lammetje was geworden mbv ketting en zweepje

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:47

ik vind het onverantwoord voor die ouders dat ze een 5-jarige op een 3-jarige pony willen zetten. ze kunnen jou beter wat met die pony rijden, en zelf een oudere supermakke leerpony kopen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:50

missnynke schreef:
ik vind het onverantwoord voor die ouders dat ze een 5-jarige op een 3-jarige pony willen zetten. ze kunnen jou beter wat met die pony rijden, en zelf een oudere supermakke leerpony kopen.


Tjah, daar kan ze niets over zeggen, alleen lichtelijk laten doorschemeren, tulijk is het niet helemaal zoals het hoort, maar ik denk
niet dat ze veel keus heeft, zoals meestal in dit soort situaties

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:07

zet hem asjeblieft niet vast aan de hengstenketting als je gaat afspuiten, als hij dan schikt of gaat hangen heb je een heel groot probleem.

Z1+1

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:48

petrabonanza schreef:
zet hem asjeblieft niet vast aan de hengstenketting als je gaat afspuiten, als hij dan schikt of gaat hangen heb je een heel groot probleem.



dat ook, en het feit dat ie een boel tanden kwijt kan raken als ie erop bijt, en dan schrikt !!


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 21:29

petrabonanza schreef:
zet hem asjeblieft niet vast aan de hengstenketting als je gaat afspuiten, als hij dan schikt of gaat hangen heb je een heel groot probleem.

nee ik zet hem nooit vast geen enkel paardje. Iemand heeft hem altijd vast. ik zet nooit een paard vast met afspuiten omdat het van zulke schijters zijn Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 21:31

Barvrouwke schreef:
Tjah, daar kan ze niets over zeggen, alleen lichtelijk laten doorschemeren, tulijk is het niet helemaal zoals het hoort, maar ik denk
niet dat ze veel keus heeft, zoals meestal in dit soort situaties

ja ik weet dat er al veel discussie over is maar ik heb geen keus. Ze vroegen het aan mij. Is het geen brave dan gaat hij weg. Is het een brave dan mag hij blijven. Dusja

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:34

Mooi, dan zijn het nog enigzins verstandige mensen. veel sucses

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:35

Als het uiteindelijk lukt zonder die hengstenketting, ben je goed bezig.
En als hij toch te sterk blijft, moet je eerlijk zijn tegen die mensen en zeggen dat het niet slim is om hem te laten rijden door een meisje van 5

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:45

ok hoe moet dat 5 jarige meisje hem ooit houden dan? met een hengstenketting?? geen goede basis lijkt mij. Ook niet echt veilig bedacht van die ouders.Maar ja, jij kunt er ook niets aan doen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:53

je bent zo prime bezig,
of het een geschikte pony word voor dat meisje is nog een vraag maar zo leer je de pony wel manieren

Teamspirit... Je bent een toppertje!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 22:13

ja vond ik wil ook een beetje controle over de pony'tje hebben. Niet dat hij mij overal heen trekt. Ik ben geen trekpoppie. En zo leert hij wel naar mij te luisteren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, marloesxx, Symke, YandexBot en 90 bezoekers