Ex-aequo regeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Ex-aequo regeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:26

Afgelopen weekend hoorde ik van iemand dat de ex-aequo regeling was afgeschaft. Heeft iemand hier wat over gehoord? En is het waar?

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:37

Huh Verward Wat doen ze daar allemaal. Ik hoorde nl vandaag dat je ook in de Z een driepuntscap op moet Verward

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:19

Gehoord van de man die het gezien heeft blablabla...?

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 06:50

Ik heb er niks van gehoord. Maar als het zo is ben ik benieuwd wat ze doen als ze een aantal ex-aeqou op prijs hebben staan, iedereen prijs?

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:45

Ik ben vorig weekend (pinksteren) ex aequo derde geworden (beide ruiters met beker en lint) en afgelopen ook ex aequo derde, maar daar kreeg alleen de andere ruiter de prijs. Ik heb altijd horen zeggen dat er in de dressuur sowieso geen ex aequo -regeling bestaat, dus ik vond het wel leuk dat vorige week aan beide ruiters prijzen werden uitgedeeld.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:15

Natuurlijk is er wel een regeling voor de dressuur. Er wordt eerst vergeleken op Gereden zijn in het algemeen en daarna naar Zuiverheid van de gangen.
Indien dat nog steeds gelijk is krijgen beide ruiters dezelfde plaats. Als ze bijv. allebei eerste zijn worden de geldprijzen van de eerste en tweede plaats opgeteld en gemiddeld. Om bekers, ed wordt geloot.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:45

Ik heb er niets van gehoord en de meeste wijzigingen krijg ik toch wel door van de KNHS Knipoog

luvdatossa schreef:
Huh Wat doen ze daar allemaal. Ik hoorde nl vandaag dat je ook in de Z een driepuntscap op moet
Dat kan er mee te maken hebben dat alle verenigingen sinds 1 april(?) zelf de aansprakelijkheidsverzekering moeten regelen. Bij een groot aantal verzekeringen is in de voorwaarden het punt opgenomen dat alleen uitbetaald wordt als er gereden wordt volgens de KNHS-reglementen en dat alle ruiters een goedgekeurde veiligheidshelm moeten dragen.
In gevallen waarbij betrokkene geen goedgekeurde helm draagt wordt niets uitbetaald! En dus verplicht de vereniging alle ruiters met een helm te rijden Z of geen Z en duur hoedje of geen duur hoedje...
Dit kwam op de regiovergadering van noord-holland naar voren en veel verenigingen bleken dit probleem te hebben. Inmiddels zijn er wel een paar verzekeringen gevonden die deze clausule niet hebben opgenomen, maar daarover was de communicatie van de bond(nationaal of regionaal, dat durf ik niet te zeggen) uit niet zo denderend. Het wordt voor een aantal verenigingen in onze regio dus in ieder geval 1 april(?) 2005 voordat dit er weer uit gewerkt is...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:11

Ik had afgelopen weekend nog wedstrijd en toen had ik samen met een meisje 164 punten (was M2). Ik werd tweede omdat ik een lager punt had voor zuiverheid van gangen dan zij.
In de M2 wordt trouwens eerst naar onderdeel 23 gekeken: zuiverheid van de gangen, en vervolgens naar onderdeel 24: impuls en verzameling.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:11

Maar hoe zit dat met die veiligheidshelm in de Z (dressuur)?
Is niet te hopen dat ze dat gaan doorzetten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:49

KarinvdM schreef:
Gehoord van de man die het gezien heeft blablabla...?


Nee van een Z amazone, die net haar hoedje vervangen had en nu dus om een ggk driepuntscap wéér naar de winkel moest Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:55

LuvdaTossa schreef:
Nee van een Z amazone, die net haar hoedje vervangen had en nu dus om een ggk driepuntscap wéér naar de winkel moest Haha!


Ben ik ff blij met mijn GPA Haha!

En ook dat ik lid ben van een vereniging die er geen worst om geeft, en hoedjes de voorkeur geeft...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:10

zal ik toch maar eens contact opnemen met de vereniging.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:11

de ex-aequo regeling geld voor het springen in ieder geval nog wel.
afgelopen weekend in best stonden er 2 ruiters op de eerste plaats met exact dezelfde tijd in de barrage!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:25

patos schreef:
Maar hoe zit dat met die veiligheidshelm in de Z (dressuur)?
Is niet te hopen dat ze dat gaan doorzetten.


Hoe dat zit staat uitgelegd in mijn reactie hierboven Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:50

gomir schreef:
Hoe dat zit staat uitgelegd in mijn reactie hierboven Knipoog


Tja, ik zat geloof ik een beetje te suffen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998 en 8 bezoekers