De castratie was iets meer drama dan ik dacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

De castratie was iets meer drama dan ik dacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:44

Nou na veel getreuzel toch de DA gebeld en hij kwam dus vandaag langs wippen voor mijn Shetlander hengstje. Eerst kreeg ie een soort morfine spuit, tegen de pijn geloof ik, met veel pogingen want hij steigerde de hele tijd. ( voorheen vond hij t niet erg maar de prik met chippen was een onprettige ervaring voor m ) toen de 2de voor de verdoving..... maar helaas, Sam vocht heel erg tegen de verdoving en hij wou niet om, dus hup nog een 3de spuit, en leter geloof ik nog 1 Scheve mond toen had ie een dosis gehad dat ook voor een pony van 300 kilo wordt gebruikt begreep ik. Arme Sammy. Nou om getrokken, bal eruit... wou hij met de 2de beginnen. wou hij overeind springen.... Dus ik weer naar beneden drukken en weer een spuit gehad. Toen was hij helemaal total loss... Ach gut Vond t erg zielig voor hem. En toen hoorde ik de DA een beetje mompelen dat hij zn bal een beetje naar binnen trok, dus kon hij er niet goed bij. Dus met was duwen op sommige plaatsen had hij m toch te pakken zeg maar. Poeh poeh, nog ff een peniceline spuit geloof ik gahad en klaar. nou na de hele gedoe 10 min naast m gezeten met zn hoofd op mn schoot tegen mijn hoofd aan, heel leif Bloos en toen ging ie overeind en begon hij een beetje te eten. heb een half uur gedaan voor 5 sneedjes brood arm ding Lachen en hij heeft ff gehinnikt, erg traaaaag. maar kwam eruit Lachen maar is nog steeds erg duf. Deed me net denken als wanneer ik m zou laten in slapen, dacht ik op een gegeven moment... zal hij zich er ook dan zo tegen gaan verzetten? *brrr* krijg er helemaal de bibbers van... Dat hij weer bij zn vriend stond in een stuk appart begon hij toch ff mans 1 x met zn voorbeen te maaien en richte hij zn hals recht op als een echte hengst Lovers voor mij blijft hij mijn Black Stallion Schijnheilig Nu ex nog n dan heb ik t gehad met hengsten! Maar sam is gelukkig nog wel papa geworden van een mooi zwart/grijs merrie veulen *LOL* *trots*

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:56

Tjah, ik vind het wel dapper dat hij vocht voor z'n mannelijkheid Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:39

Raar om te zien om je paardje zo hulpeloos te zien nadat hij zo geprotesteerd heeft. Gelukkig is het nu achter de rug. Heeft hij al door denk je dat hij geen man meer is?

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 13:23

Ik denk t niet... hij is 5 dus is al een tijdje hengst. En hij stond toch ff mans te maaien en te piepen. Maar ik ga er vandaag weer heen want hij moet nu 2x per dag afgespoten worden. Dus ga ff kijken hoe zn gedrag nu is! maar denk dat ie mog wel een tijd zich hengst zal gedragen bij de merries. Het was heeeel raar ja

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:27

IK zou een 5 jarige hengst niet zo snel gewoon op het weiland laten castreren. Het zaakje is dan veel beter doorbloed dan bij een jonger paard. Ook met een Shet had ik toch even een kliniek opgezocht.
Nu de ene bal wat dieper zat, ben je er zeker van dat hij echt helemaal hengst-af is?

Enfin, zijn gedrag zal het uitwijzen. Hij zal wel rustiger worden nu...

Je suis Charlie.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:29

Sam is en blijft een kerel Knipoog
Ik dnek dat sam het pas over een tijdje door heeft dat hij geen zaakjes meer heeft Tong uitsteken

Geef sam maar een kus van mij

:+:

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 13:35

De DA heeft zelf een plek uit gezocht, niet in zn eigen wei, en hij vond t geen probleem. Hij staat op n stukje afgezet, want weet niet wat ex gaat doen bij m. Ze waren allebei heel,(de ballen) daar had ie ook naar gekeken. Dor_Lies eeft ze nog begraven in de buurt. T leken net witte bonen maar dan tig x groter Bloos Heb t wel eerder meegemaakt bij Frummel maar dat ging vrij simpel. hij deed niet veel ookal gedroeg hij zich toen veel meer als hengst dan Sam. Mieke ( MissDonna) zal ik doen Knipoog

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:47

t gaat nu al veel beter dan gister he¿? OK dan!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 16:59

Afbeelding

Arme suffige Sam. Ik had zn halster af gedaan, maar toen liep ie weg. Dus weer ff achterna gezeten, en ff een lus gemaakt. T halster is te krap geworden. En de nieuwe te groot Haha! dus heb ik t ff zo gedaan, vond ik ff meer confort

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

indiaan
Berichten: 90
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:10

hakkie takkie weg zakkie

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 17:18

indiaan schreef:
hakkie takkie weg zakkie


tsja platvoet ging dat maar zo gemakkelijk Knipoog

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:30

ik verzorg hem en ik heb foto's van hoe hij nu is nou ja onde het afspoelen zeg maar.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik zet ze niet allemaal er op maar een paar, anders heb ik er veel steveel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:35

gouda schreef:
Raar om te zien om je paardje zo hulpeloos te zien nadat hij zo geprotesteerd heeft. Gelukkig is het nu achter de rug. Heeft hij al door denk je dat hij geen man meer is?


nu langzamerhand denk ik wel heb al met hem gelopen (hij is al behoorlijk opgeknapt kan binnenkort weer rijden denk ik) bij de merry's 1 hinnek en klaar geen gestijger of wat dan ook

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:35

MissDonna schreef:
Sam is en blijft een kerel Knipoog
Ik dnek dat sam het pas over een tijdje door heeft dat hij geen zaakjes meer heeft Tong uitsteken

Geef sam maar een kus van mij

zal ik doen

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:36

*schopje*

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:03

Ben je er alweer mee aan de slag en hoe reageert ie nu?

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:52

zag als ik hem ga afsuiten zijn pieppiep

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:05

Hey leukdie fotos! zit nu bij lies ff achter de pc... maarhij doet t nu wel weer goed he?

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:56

ja heel goed
hij laat zich alleen niet meer zo makelijk pakken maar dat gaat van zelf wel weer denl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie