Drammerig --> buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Drammerig --> buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:07

Wanneer ik met montana alleen ga wandelen is ze perfect te rijden en te houden op buitenrit. Maar wanneer ik met meerdere of 1 paard ga wandelen is ze echt drammerig. Ze wil constant op kop gaan en wanneer dit niet mag gaat ze haar neus in de lucht steken en zo mijn hulpen negeren, gewoon ongelooflijk snel gaan, ... en wanneer ik ze dan stopzet gaat ze omhoog, begint in het rond te springen,...Nu had ik al geprobeerd om met een martingal te gaan wandelen maar dit maakt niet uit, ze gaat gewoon met mij ervandoor. Er iemand anders opzetten heeft ook geen zin want daar doet ze dat ook mee. Het is echt een merrie met een ongelooflijk karakter, maar natuurlijk is dit niet leuk om steeds elke wandeling terug mee te maken.
Dus weet iemand tips die ik kan gebruiken?

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:04

wandelen of rijden?
rijden: niet te veel inhouden,,.. door constant inhouden worden ze alleenmaar erger (maar dat wist je al neem ik aan)
laat haar dan gewoon voorop rijden? is dat een probleem? (het lijkt me voor de andere mensen ook fijner als je paard niet druk gaat doen en omhoogkomt)
met wandelen: tjah, zelf heb ik een super brave wandelpony, en heb nooit echt dat probleem... dus tjah, erhm, het enige wat ik kan zeggen is dat je haar duidelijk moet maken waar haar plaats in de colone is (mag ik het ff zo noemen? dank u Tong uitsteken) ze BLIJFT achter die gene.. ze mag zo langzaam of hard als ze wil, maar ze komt niet achter dat andere paard vandaan.
ook hier niet constant inhouden gewoon korte rukken maken.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 12:13

[quote="muiszje"]wandelen of rijden?
rijden: niet te veel inhouden,,.. door constant inhouden worden ze alleenmaar erger (maar dat wist je al neem ik aan)
laat haar dan gewoon voorop rijden? is dat een probleem? (het lijkt me voor de andere mensen ook fijner als je paard niet druk gaat doen en omhoogkomt)
met wandelen: tjah, zelf heb ik een super brave wandelpony, en heb nooit echt dat probleem... dus tjah, erhm, het enige wat ik kan zeggen is dat je haar duidelijk moet maken waar haar plaats in de colone is (mag ik het ff zo noemen? dank u Tong uitsteken) ze BLIJFT achter die gene.. ze mag zo langzaam of hard als ze wil, maar ze komt niet achter dat andere paard vandaan.
ook hier niet constant inhouden gewoon korte rukken maken.[/quote

Ik had het over wandelen. HEt is niet de bedoeling dat ik zo'n volgpaardje krijg he, gewoon dat ik ze kan controleren zelfs wanneer er een paard voor haar in draf gaat. Ook het feit dat ze in galop soms niet wil stoppen en echt niet naar mij luisterd. Ik heb al met een martingal geprobeerd maar dit maakt niet uit van verschil Verward

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:56

Les om je paard te leren inhouden en luisteren naar je hulpen.
En Oefenen Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:29

Mijn pony heeft het ook heel erg, maar als hij vanaf het begin voorop mag lopen vind het hij wel okee. Hij is wel druk en er staat genoeg spanning op de teugels. Maar hij blijft wel bij me...Maar als ik achter iemand aan gaat rijden gaat het ook goed fout met hem.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:44

FunkyMirko schreef:
Les om je paard te leren inhouden en luisteren naar je hulpen.
En Oefenen Haha!


Ik heb les, maar daar gaat het niet beter door gaan ze.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:23

free"]
[quote="muiszje schreef:
wandelen of rijden?
rijden: niet te veel inhouden,,.. door constant inhouden worden ze alleenmaar erger (maar dat wist je al neem ik aan)
laat haar dan gewoon voorop rijden? is dat een probleem? (het lijkt me voor de andere mensen ook fijner als je paard niet druk gaat doen en omhoogkomt)
met wandelen: tjah, zelf heb ik een super brave wandelpony, en heb nooit echt dat probleem... dus tjah, erhm, het enige wat ik kan zeggen is dat je haar duidelijk moet maken waar haar plaats in de colone is (mag ik het ff zo noemen? dank u Tong uitsteken) ze BLIJFT achter die gene.. ze mag zo langzaam of hard als ze wil, maar ze komt niet achter dat andere paard vandaan.
ook hier niet constant inhouden gewoon korte rukken maken.


Ik had het over wandelen. HEt is niet de bedoeling dat ik zo'n volgpaardje krijg he, gewoon dat ik ze kan controleren zelfs wanneer er een paard voor haar in draf gaat. Ook het feit dat ze in galop soms niet wil stoppen en echt niet naar mij luisterd. Ik heb al met een martingal geprobeerd maar dit maakt niet uit van verschil Verward
[/quote]

Ik denk dat hier weer een Vlaams vs Nederlandse communiocatiestoornis is. Buitenrijden is in België wandelen, wandelen voor Nederlanders is naats je paard wandelen zoals een hond Knipoog

Verder kan ik je helaas niet helpen Knipoog

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:02

bwahahahahaha:P

poepie1
Berichten: 35
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:45

ik denk dat ze de leiding wil hebben

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 07:48

poepie1 schreef:
ik denk dat ze de leiding wil hebben


Echt?? had ik nog niet door Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:59

Ik heb eigenlijk alleen maar zulke paarden gehad en denk dat driekwart van de paarden drukker is met andere paarden (kan nu nog niet langs een ander paard zonder dat alles eruit komt en mijn trommelvliezen er geweest zijn, haha). hetv si iets dat je moet oefenen want er is geen oplossing voor.