zadel gekocht, wordt niet geleverd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

zadel gekocht, wordt niet geleverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:24

Via EA ben ik in contact gekomen met een bokker die haar dressuurzadel wilde verkopen. We zijn een prijs overeengekomen en het zadel zou onder rembours worden verzonden waarbij de verzendkosten voor mijn rekening zouden zijn.

Nadat ik enige dagen niets gehoord heb, heb ik een pb verzonden met de vraag of het zadel reeds onderweg was. Kreeg ik een doodleuk pb-tje terug met de mededeling dat ze het toch maar aan iemand anders heeft verkocht omdat ze bang was dat het zadel tijdens het verzenden zou beschadigen. Ze heeft mijn gegevens inclusief mobiel en er kon blijkbaar geen telefoontje of zelfs geen pb-tje vanaf om me daarvan even op de hoogte te stellen Boos! . Ik ben echt ontzettend pssd. Ik kreeg deze week een ander zadel aangeboden dat ik heb afgeslagen omdat ik in de veronderstelling was een koopovereenkomst te zijn aangegaan.

Gek genoeg had ik het idee dat ik een bokker kon vertrouwen maar ik had beter moeten weten Verdrietig

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:25

slik, lastig pakket heb je zo..... ik zou even contact opnemen met de mods voordat je het zo openbaar in een forum zet.

succes met je zoektocht naar een zadel

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:28

Wat een Doos!! Boos!
Ik denk ook altijd bokkers te KUNNEN vertrouwen, maar bij deze dus niet meer

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:32

Pb Irish_Lady eens, die houdt een lijst bij van alle bokkers die hun afspraken niet nakomen bij een verkoop/koop via Bokt.

Gillian

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:40

De PB is verzonden.

In dit kader wil ik dan ook wel even een OK dan! doen voor Manic, die helemaal naar mij toe is gekomen zodat ik haar zadel kon passen en zelfs geen vergoeding voor de brandstof wilde aannemen, toen het zadel toch niet goed bij ons pastte.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:43

Wat stom dat ze je niet eens even gebeld had zeg!! Beetje raar is dat zeg!!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:38

Tijd voor een rating-systeem ala eBay

Maar ja, daar heb jij je zadel nog niet mee.... Scheve mond


desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:13

astridh schreef:
Via EA ben ik in contact gekomen met een bokker die haar dressuurzadel wilde verkopen. We zijn een prijs overeengekomen en het zadel zou onder rembours worden verzonden waarbij de verzendkosten voor mijn rekening zouden zijn.

Nadat ik enige dagen niets gehoord heb, heb ik een pb verzonden met de vraag of het zadel reeds onderweg was. Kreeg ik een doodleuk pb-tje terug met de mededeling dat ze het toch maar aan iemand anders heeft verkocht omdat ze bang was dat het zadel tijdens het verzenden zou beschadigen. Ze heeft mijn gegevens inclusief mobiel en er kon blijkbaar geen telefoontje of zelfs geen pb-tje vanaf om me daarvan even op de hoogte te stellen Boos! . Ik ben echt ontzettend pssd. Ik kreeg deze week een ander zadel aangeboden dat ik heb afgeslagen omdat ik in de veronderstelling was een koopovereenkomst te zijn aangegaan.

Gek genoeg had ik het idee dat ik een bokker kon vertrouwen maar ik had beter moeten weten Verdrietig




daar ben je mooi klaar mee!!
tja niet iedere bokker is dus even betrouwbaar,helaas spreek ik uit ervaring............

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:16

ik heb ook al een keer een hele dag op iemand zitten wachten die een longeersingel zou komen halen, kon helaas ook geen telefoontje vanaf. Op de vraag of ze nog interesse had heb ik ook nooit antwoord gehad!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:05

ik had het pas ook met een zadel, via pb had ik het verkocht maar die persoon was gewoon verder aan het zoeken, ook geen berichtje, ja, toen ik ernaar vroeg..

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:06

Zeker banketstaaf als je een ander zadel hebt afgeslagen!
Eigenlijk zou er inderdaad een lijst van "slecht betalende/leverende bokkers" moeten komen.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:23

Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd reageer als ik ergens interesse in had, maar niets meer van me laten horen als de deal al gesloten is. Nee, dat doe ik niet.
Laatst had ik een rijbroek overgenomen van iemand. Ik had een bod gedaan en daarmee ging ze accoord. Wil ik net het geld overmaken, krijg ik een mailtje dat ze toch een hoger bod had gehad. Lekker banketstaaf.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:20

astridh schreef:
De PB is verzonden.

In dit kader wil ik dan ook wel even een OK dan! doen voor Manic, die helemaal naar mij toe is gekomen zodat ik haar zadel kon passen en zelfs geen vergoeding voor de brandstof wilde aannemen, toen het zadel toch niet goed bij ons pastte.



Ik wou net zeggen... dit gaat niet over mij hoor! Knipoog Zadel is helaas nog steeds niet verkocht, maar ligt nu bij een locale ruitershop op de bok. Maar goed, zo ver woon je echt niet.


PS, heb overigens het nog even nagevaagd en die Aram merrie die bij ons staat komt inderdaad van dezelfde fokker vandaan als jouw ruin. Grappig...

Europe is our playground

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:29

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat mensen iets met mij hadden afgesproken, dat de deal echt rond was, en dat ze het ineens aan een ander hadden verkocht.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:30

Dit gaat dus over mijn zadel en zoals zei het er hier op heeft gezet is het helemaal niet gegaan, ik heb in eerste instantie al gezegt dat ik liever had dat ze hem op kwam halen (maar dat wou ze niet )en dat ik hem dus ook liever verkocht aan iemand anders als die hem op kwam halen. Omdat er verders niemand had gereageert wilde ik hem wel opsturen maar na het zien van een programma dat veel beschadigt of gewoon kwijt raakt ben ik daarvan terug gekomen En je hebt mij helemaal niet een pbtje gestuurt of hij onderweg was want ik heb zelf jou een bptje gestuurt met dat ik na het zien van een programma op tv hem niet meer wou versturen en iemand anders hem gekocht heeft (die zelfde dag) Dus als je hier iets op zet zeg het dan zoals het gegaan is!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:21

Breitling schreef:
En je hebt mij helemaal niet een pbtje gestuurt of hij onderweg was want ik heb zelf jou een bptje gestuurt met dat ik na het zien van een programma op tv hem niet meer wou versturen en iemand anders hem gekocht heeft (die zelfde dag) Dus als je hier iets op zet zeg het dan zoals het gegaan is!


gelukkig staat de tijd bij de pb's dus voordat je iemand gaat beschuldigen van liegen: mijn pb met de vraag of het zadel is verzonden is van 17.15, jij hebt daarop gereageerd op 17.29, wel snel trouwens Knipoog

Ik heb uit privacy overwegingen jouw naam niet genoemd in dit topic Breitling, dat je jezelf hier bekend maakt is jouw eigen keuze.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:27

Een rating systeem a la ebay zou overigens een heel goede zaak zijn. Mijn echtgenoot koopt voor zijn hobby heel veel bij ebay, daar gaat vaak met best veel geld gemoeid en die (breekbare) spullen worden vanuit de VS verstuurd. Ongelooflijk hoe goed je daarbij afspraken kan maken en hoe goed de verzending altijd geregeld is. Daardoor ging ik er ook vanuit dat dat hier ook zo zou zijn.

Excuses over problemen met verzending vind ik echt onzin. Mijn nieuwe zadel voor max -euroriding diamant- is zelfs per post verzonden, dat doet die leverancier echt niet als er een groot risico op beschadiging is.
Laatst bijgewerkt door astridh op 07-06-04 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:31

Astrid zo erg is het nou ook weer niet. Je had immers nog geen geld overgemaakt. Zou je het zadel al betaald hebben dan kan ik me voorstellen dat je superpissed bent. Maar in dit geval is het gewoon jammer. Breitling had iets eerder moeten peebeejen..... had netter geweest, maar ik geloof niet dat ze dit heel bewust zo verkeerd heeft gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:35

Kunen er een boktstraffen uitgedeeld worden op mensen die hun afspraken niet nakomen Extreme duivel ~~}>

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 19:19

kawa, die straffen mogen natuurlijk worden uitgevoerd door degene die gedupeerd is he Cool ~~}>

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:21

astridh schreef:
kawa, die straffen mogen natuurlijk worden uitgevoerd door degene die gedupeerd is he Cool ~~}>


We kunnen wel een boktrechter aanstellen Haha!

*solliciteert* Knipoog

edit typo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:12

LuvdaTossa schreef:
We kunnen wel een boktrechter aanstellen Haha!

*solliciteert* Knipoog

edit typo Knipoog


Volgens mij is dat een hint

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:13

Zie Sterre, die hebben we dus al Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:17

Billy schreef:
Zie Sterre, die hebben we dus al Haha!


die is niet van het recht maar van de bemiddeling

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:20

Volgens mij kan dit er ook best onder vallen, als hier ook nog weer een apart iets voor wordt aangesteld, wordt het helemaal onoverzichtelijk hiero Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Mo_Noah, NinaCharlie, sterregoud, Ubermetrics en 159 bezoekers