Tips om teugels netjes op 1 maat te houden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Tips om teugels netjes op 1 maat te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 12:56

Ik ben één van die akelige ruiters die netjes begint met op maat gemaakte teugels, en een paar minten later, zonder dat ik het in de gaten heb eindig met (te) lange teugels. Ik heb springteugels maar op de een of andere manier maakt dat niks uit. Heeft iemand een tip waardoor ik daar onbewust beter op kan letten?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:58

Een meisje die ik ken legt 2 knopen in de teugels op de goede maat... misschien kan je dat proberen.

:brr:

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:04

Daar heb ik ook vaak last van. Je kan het beste gewoon met handschoentjes rijden en dan niet die met die bobbeltjes, maar nepleren handschoenen. En er bestaan geloof ik ook speciale teugels met meer grip. Alleen weet ik niet waar je ze kan kopen..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:11

misschien wat tape plakken op het stukje waar ze de teugels moet blijven vasthouden..
dit hielp bij mij namelijke wel.
en wat saartje zegt over die nepleren handschoentjes. dan kan inderdaad ook helpen, misschien doen de springteugels pijn aan haar handen omdat het zo schuurt (pony trekt een keer, of is gewoon te sterk blijft hangen enz.). de teugels met grip kun je bij elke paardenzaak wel kopen geloof ik (divoza heeft ze zeker weten en harry's horse ook) ik vind het fijne teugels en misschien dat het ook helpt.

succes!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:11

teugels met leren stukjes erop, dan kunnen ze niet makkelijk doorglijden en je merkt al snel dat ze langer worden. Ik heb geen problemen meer sinds ik met zulke teugels rijd

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:21

Die heeft ze denk ik al: springteugels.
Ik lees mee want ik heb hier ook last van.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:28

een poosje met jachtteugels gaan rijden, die hebben lussen, dan kan je paard geen mm van je afpakken

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 13:49

Hartstikke bedankt voor alle tips! Het is vnml tijdens de overgangen dat het lastig is. Met stap heb ik ze nog netjes, en als ik in draf zit zijn ze te lang, rare boel. Smurf; jachtteugels heb ik nog nooit gezien, heb je daar een foto van of een idee waar ik ze kan kopen?
Wat betreft de tape; goed plan, en ook nepleren handschoentjes heb ik niet geprobeerd.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:51

succes!...
OK dan! ik ben benieuwd of het is gelukt, laat je het nog weten Knipoog

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:55

idd heb ik hier ook last van.
maar vooral "vroeger" toen moest ik altijd een knoop in de teugels doen waar ik ze vast moest houden.
En nog goed bedacht ook want als je wedstrijd heb ziet de jury dat ook niet Knipoog

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:02

Springteugels hoeven niet perse stukjes leer om de 15 cm aan te zitten, ik dacht toch echt dat ze bedoelde die rubberen versies, en daar zitten niet om de zoveel cm een stuk leer. Met die rubberen blijf je glijden zonder stukje en met deze teugels kom je zo'n stopje al snel tegen zodat je weet dat ze langer worden. Of ik houd ze achter zo'n stopje vast zodat ze niet verder door kunnen glijden.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:03

Ik heb hier ook altijd last van Schijnheilig Tapes helpen bij mij wel Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:04

Citaat:
Smurf; jachtteugels heb ik nog nooit gezien, heb je daar een foto van of een idee waar ik ze kan kopen?


ik heb thuis een foto, ik zit nu op mijn werk...
Fugers in SOest verkoopt ze en Bakken in H'sum ook.....

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 14:44

Dus ook een knoop in de teugels helpt echt? Ik ga het gewoon allemaal uitproberen! (niet tegelijk haha)
En ik woon vlak bij Bakker dus ga er snel even kijken Lachen

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:46

die jachteugels helpen idd op zich wel... maar zodra mensen dan weer andere teugels hebben vallen ze vaak in hun oude patroon ...
ik heb er gelukkig nooit last van
tape helpt erg goed !!
maar dan moet je wel veel zelfdiscipline hebben .
maak goed met je duim een dakje op de teugel, dus zet de platte kant van je duim ( dus niet de nagel Haha! ) als een dakje op de teugel. dan kan de teugel niet langer glijden Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:54

de tip van crossmonster wil ook goed helpen (moet je wel zorgen dat je niet te hard drukt anders krijg je last van je duim Knipoog:D)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:31

ja daar dacht ik ook al aan Knipoog

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:50

Ik heb aan een meisje van stal gevraagd of ik haar teugels mocht lenen, zij heeft van die grip teugels, en die helpen idd !

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:52

Mick trekt nooit echt, maar op de een of andere manier werden mijn teugels altijd automatisch langer na verloop van tijd! Met de grip teugels moet je overigens wel met de handschoentjes rijden, hoorde ik, want andes zitten je handen zo onder de blaren..

hippo

Berichten: 813
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:03

Vriendin van me heeft van die gripteugels maar dan aan de ene kant leer en de andere kant grip zijn heel fijn en je krijgt er ook geen blaren van Knipoog

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 11:17

Super! Tips te over, dus ik ben erg benieuwd wat voor mij het beste werkt. Ik laat het nog wel even weten Lachen

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:26

Je kan ook het stuk teugels wat je over hebt weer terug slaan om je wijsvinger en die dan klemmen met je pink en ringvinger.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:08

Heb ik ook last van!!
Die jachteugels heb ik wel eens gezien, maar ik rijd er niet mee. Die kun je echt niet kwijtraken dus dat zou wel een goede oplossing zijn. Maar bij een dressuurwedstrijd vind ik dat er niet uit zien (ik weet niet of je dressuurwedstrijden rijdt?)
Die springteugels helpen bij mij ook wel een beetje. Maar ik moet gewoon streng voor mezelf zijn en me concentreren dat ik mijn teugels goed vasthoud!! Gewoon een soepele vuist, de soepelheid moet niet uit je vingers komen maar uit je polsen en je ellebogen.
Maar goed, eerst had ik leren teugels, en die kon ik ook nooit vasthouden. Maar op wedstrijd wel: Daar had ik van die dunne, nepleren handschoentjes!! Daarmee is het gevoel veel beter (normaal rijdt ik met van die Roeckl Clarino grip-dingen, die zijn dikker) De teugels voel je dus veel beter met die dingen. Nadeel is wel dat ze snel slijten, maar als je daarmee wel de teugels vast kan houden, is dat misschien ook een optie.
Maar asl je dat al geprobeerd hebt en dat helpt ook niet, dan moet je echt jachtteugels proberen!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:27

jachtteugels mogen ook niet met een dressuurwedstrijd Knipoog

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:35

ik heb ook een soort teugels die zijn zegmaar ookv oor regen dat je dan grip blijf houden ik heb ze gewoon by een ruitersportzaak gekocht
die glijden ook niet

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 37 bezoekers