Die wind...verschrikkelijk...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Die wind...verschrikkelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 00:43

Bij ons op de manege lijkt het wel of het dak er vanaf wordt geblazen zo erg is het!!! Ik rijd op een behoorlijk heet arabiertje dus ik denk dat je je wel ongeveer kunt indenken hoe mijn rijuurtje er vandaag uitzag...was totaal niet gehoorzaam en volledig afgeleid...sprong nagenoeg elke keer in een gigasprint naar de andere kant van de bak als ze weer eens iets engs hoorde...héél irritant. En dan pakt ze ook nog eens het bit vast wanneer ze ervandoor gaat...

Hebben meer mensen hier last van?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 07:41

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Zolang ik maar niet te dicht langs de A rijdt gaat het wel goed maar bij de A spookt het pas echt. De mijne gaat er neit echt vandoor maar moet wel elke keer een meter opzij springen....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 08:27

nou, ik heb gisteren niet gereden *ben er gewoon niet aan begonnen!*
Wel ff zijn stal uitgemest, maar aangezien ik tegen de wind in naar de mesthoop moest was ik wel zo slim de bakken maar half vol te gooien! Haha!
En er liggen wat pannen van de stal af... Scheve mond
Moet dus weer gemaakt worden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 11:33

Bij mij was het juist aan het eind van de bak...als je daar de deur door gaat ben je ook meteen buiten...aan de andere kant heb je eerst de kantine en dergelijke nog...maar ze was erg onrustig...we hebben sommige paarden op stal moeten laten staan omdat we zeker weten dat die niet normaal te rijden zijn tijdens deze stormen...had mij wel lachen geleken Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:48

wij hebben een buitenbak, dus geen rammelende deuren, maar wel (VEEL) wapperend zijl Boos! gelukkig zijn de meeste paardjes er zo langzamerhand wel aan gewend. en ik heb nergens last van, Berdien is een onverstoorbare shet. echt die is nergens bang voor. ik heb haar bijna 5 maanden maar ze is nog nooit ergens van geschrokken

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 11:49

Nou ik had echt niet buiten kunnen rijden, dan liggen paard & ik samen op ons rug Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:50

Ik moet steeds emmers achterna rennen Haha! . De pony's krijgen in een emmer hun brok maar die emmers vliegen nu alle kanten op. Wij wonen in een nogal open gebied, nu niet zo fijn. Ik heb inmiddels ook een snel stromende beek in mijn wei want het heeft flink geregend. De paarden vinden het prachtig, ze lopen de hele tijd door het water heen te stampen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:16

Mijn paard geeft geen krimp als het hard waait. Ach ja, coole quarter he... Wij hebben de mogelijkheid om buiten te rijden in een grote buitenbak maar de wind staat pal op de bak dus af en toe moeten we met zijn tweetjes ons volle gewicht in de wind gooien. Lekker rijden is dat dus niet. Dus dat heb ik ook maar niet gedaan.
Het binnenbakje (25x15) is dan veel beter, de ramen en het dak rammelen wel, maar de bodem is vrij zwaar en als er meerder rijden kun je niet echt uit de voeten. Maar ook daar geeft ze geen krimp. Op stal staat ze te suffen terwijl ook bij ons de dakplaten rammelen alsof ze eraf willen vliegen. Ach ja, het is gewoon een superpeerd!

Je suis Charlie.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:25

gister was de binnenbak v/d manege lekker aan het kraken. Geen enkel paard reageerde erop, totdat ik met master erlangs kwam. Hij draaide zich om en rende weg. De paarden voor en achter me erachteraan. Heeft ie een aantal keren gedaan, later deed ie het niet meer maar hij was wel kijkerig in die hoek. En hij liep heel gespannen. Heel hard draven en hij was niet zo ontspannen en soepel als ie anders altijd is.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:37

ik woon in friesland dus zijn mijn paarden wel gewend aan wat wind, zij vinden dit weer dan ook niet erg, maar ikke wel!!!!!
Dus gisteren niet gereden, het zijl wat over het stro heenligt om het te beschermen tegen de regen is alweer gescheurd.
Dat dat wappert, dat maakt mijn paarden niets uit. Die hebben dan ook lekker buiten gestaan.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:47

Ninja schrikt over het algemeen niet zo snel, maar als ze de kolder in de kop heeft mag ze graag het bit vastpakken, kin op de borst en er vandoor!
Ik kan daar niet echt om lachen Verdrietig
Ze deed het ook een keer onder de les, toen ze wegscheurde renden de andere paarden mee en kreeg Ninja een paar beste meppen van een ander paard. Verdrietig
Daarop begon Ninja als een gek te bokken en vloog ik door de lucht Bloos Boos!
Ik viel, zoals gewoonlijk, weer hard op mijn achterhoofd en bovenrug.
Daarna kon ik naar de dokter voor spierverslappers. Verdrietig
Ik kan dan toch merken dat ik geen twintig meer ben Knipoog

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:50

Ik wandel op dit moment alleen maar (paard is geblesseerd), en dat heb ik ook in de wind gedaan. Afgezien van een enkele woezel *hups en blaas* maakte mijn paard er niet veel van. Bij het opdoen van de dekens waaide de onderdeken EN de buitendeken over haar hoofd en over mij heen(stond de gespen op haar borst vast te maken) ... zaten we samen ingepakt. Toen ik het zaakje weer ontknoopt had, stond ze me een beetje mutserig aan te kijken ("Wat doe JIJ nou?!") ... ik heb me suf gelachen!

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:17

Als het echt stormt en regent laat ik mijn paardje lekker staan. Dan is er toch niets met haar te beginnen. Maar dan moet het wel echt heel gek weer zijn hoor! Normaal gesproken rij ik door weer en wind. Vooral rond deze tijd, ik kan door de week weinig rijden, dus het moet wel heel gek gaan als ik in het weekend niet ga. Tja, behalve als de grond bevroren is natuurlijk, dan houdt het even op.

Ik vind het trouwens wel lekker om ook eens te rijden tijdens zulke omstandigheden. Het kan je met een wedstrijd immers ook overkomen dat het heel hard waait of regent. Weet je tenminste een beetje hoe je paard/pony reageert in zulke omstandigheden.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:42

NNNNEEHHHHhhhhh, ik heb hier dus echt geen last van. We hebben een buitenbak met spookachtige sloot ernaast en aanvallende bomen Haha! .
Maar ik ga gewoon rijden hoor, ben juist blij dat ze met dit weer wat actiever is. Ze neemt ook wel spurt galopjes richting uitgang, maar daar lach ik gewoon om, dan is de lol er zo vanaf. Ik probeer er juist een wending aan te geven dat het toch bij de training hoort.
Lang leve de storm!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:25

Ik wandel ook in dit weer en hij is best braaf behalve op plekken waar hij nog niet bekend is...dan zijn ritselende bladeren al eng, terwijl op het bekende pad het wapperen van isolatiemateriaal van de bouw (dak van een huis) dan veeeeeeel minder eng is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:51

ik heb er geen last van maar........
er is een boom omgevallen bij de boerderij.
en er staat een dooie boom Verdrietig Verdrietig Frusty Frusty

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:42

Tja, ik heb het er maar niet op gewaagd om te gaan rijden Haha! Ik dacht slim te zijn om Nappie even te longeren, daar was ie het dus niet mee eens Clown Elke keer die wind onder z'n staart was genoeg om hem als een idioot in de rondte te zien vliegen Frusty Ik heb hem maar "los gekoppeld" en hem eens flink laten uitrazen in 1 van de andere paddocks, hij zag er niet uit!!!!! Helemaal onder de modder, alsof ik hem uit een baggersloot had getrokken en STINKEN, niet normaal meer. De volgende fase was dus op de spuitplaats waar ie nog steeds de kolder in z'n kop had Boos! waar ie niet stil wilde staan en waar alles ineens doodeng was Boos! Tja hij had er meer last van dan ik }> Resultaat: hij was natter dan had gehoeven als ie normaal had gedaan!

Ik heb hem maar onder het solarium gezet met een bak slobber, wat ben ik toch eigenlijk slecht voor hem Knipoog

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:03

Nou, ik had geen last van een bijna los liggend dak o.i.d
Maar aangezien wij een buitenbak hebben en daar de wind recht op staat......
Heb ik de paarden maar niet gereden, dan zou ik er toch katz afwaaien!
Dus ik heb ze maar ff aan de longe aan t werk gezet, in een gelukkig wat beschuttere longeerring.

Mijn paarden worden niet echt heet van de wind zelf maar wel van alles wat wappert, is best irri ja!!
Gelukkig is t nou al een stuk minder Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 16:08

Ja hier waait het nagenoeg niet meer...vergeleken met afgelopen maandag is het hier windstil Haha! Gelukkig...kan ik vanavond weer normaal rijden... *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers