Zo vader zo dochter!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Zo vader zo dochter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:27

Enya is nu een jaar oud en doet nu al een (soort van) buiging en dat is niet zo vreemd want dat kan haar vader ook. OK dan!
Hieronder het bewijs Haha!


Afbeelding

Afbeelding

Leuk he?


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:42

Knap hoor. Leuke foto's van erg mooie paardjes. OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11553
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 06:59

Leuk hoor Marcella Haha!
Gips geeft toch maar mooie veulens

En op deze foto viel Enya eigenlijk best wel mee qua viezigheid Tong uitsteken tis maar goed dat Ilonka niet een paar dagen eerder kwam, dan was het geen foto van een tinker geweest, maar van een varkentje Tong uitsteken Knipoog

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:09

ziet er wel grappig uit, maar kan je een jaarling niet beter lekker paard laten zijn, zonder die kunstjes te laten doen?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:12

Weer een leuke Tink OK dan! en zeer schattig zo pa en dochter in zelfde houding Haha!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 07:18

Renske20 schreef:
ziet er wel grappig uit, maar kan je een jaarling niet beter lekker paard laten zijn, zonder die kunstjes te laten doen?


Ja hoor je kan gerust zijn want Enya is gewoon lekker paard en staat hele dagen lekker in de wei met haar zus Jewel en dit "kunstje"doet ze maar heel zelden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:38

Knap!
Heeft ze dat snel geleerd?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:43

Snowgirl38 schreef:
Ja hoor je kan gerust zijn want Enya is gewoon lekker paard en staat hele dagen lekker in de wei met haar zus Jewel en dit "kunstje"doet ze maar heel zelden.


een jaarling hoort dag en nacht in de wei te staan, een keer poetsen/wandelen kan nog wel, maar kunstjes leren

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:33

Trek je niet van mensen zoals renske20 aan mijn hengstje staat dag en nacht buiten maar bijna altijd alleen en ik heb hier op bokt al heel wat ruzie gehad daarom. Hartstikke leuk paardje en grappig dat ze dat doet.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:40

Renske20 schreef:
een jaarling hoort dag en nacht in de wei te staan, een keer poetsen/wandelen kan nog wel, maar kunstjes leren


Ja hoor we zitten weer op bokt... al dat gezeur!!

Heel leuk!! Jordy hebben we het ook geleerd alleen die haalt nu af en toe buiging en compliment doorelkaar Clown
Ik vind de vader wel super mooi Lovers

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:53

tsja dan zal ik wel zeuren, maar met een jaarling hoor je zulke dingen niet te doen, maargoed mijn mening is nu wel duidelijk.
maargoed, ik werk dan ook alleen met sportpaarden&veulens, die doen sowieso geen 'kunstjes'....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 10:55

Renske20 schreef:
tsja dan zal ik wel zeuren, maar met een jaarling hoor je zulke dingen niet te doen, maargoed mijn mening is nu wel duidelijk.
maargoed, ik werk dan ook alleen met sportpaarden&veulens, die doen sowieso geen 'kunstjes'....


Ja en dit is "maar" een Tinkertje he Stoom uit je oren

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:57

ook sportpaarden doen wel eens kunstjes hoor. En ik zie dit niet als kunstjes maar op een andere manier met je paard aan het werk zijn. Mijn paardje gaat ook in de sport lopen en kent ook de basis van vrijheidsdressuur.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:59

hahaha niks van aantrekken hoor...
beesje ziet er gelukkig uit.
Mensen moeten het ook altijd zo zwart wit zien...
Het is in ieder geval een knapperd, maja wat wil je met zon pa.

Geniet nu, het is later dan je denkt

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:01

ik vind het wel een leuke fot'o, maar sluit me ook wel aan bij renske eigenlijk. Ik ben ook van mening dat je een jaarling en 2 jarige lekker moet leten lopen en hooguit af en toe wat moet poetsen of een keertje wandelen ofzo. Maar vind het wel een mooie jaarling trouwens!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 11:04

Snowgirl38 schreef:
Ja hoor je kan gerust zijn want Enya is gewoon lekker paard en staat hele dagen lekker in de wei met haar zus Jewel en dit "kunstje"doet ze maar heel zelden.


Dit had ik dus al eerder geschreven

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:04

karoliena schreef:
ook sportpaarden doen wel eens kunstjes hoor. En ik zie dit niet als kunstjes maar op een andere manier met je paard aan het werk zijn. Mijn paardje gaat ook in de sport lopen en kent ook de basis van vrijheidsdressuur.



ja vanaf hun 3e/4e niet vanaf veulen, tot hun 3e staan ze in de opfok, bij leeftijdgenootjes, zonder kunstjes te hoeven doen.

en ik heb niets tegen tinkers of wat dan ook, want ik heb jaren voor de tinkerhengst+shet van mn hoefsmid gezorgd(staan zelfs nog foto's van op ITP )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:05

En hoe kan je dan met een jaarling naar een keuring, dan moet hij ook dingen leren. En wat dacht je van een trailer, hoefsmid, en dergelijke.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:07

wat gaaf!! Lachen

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:09

Gaaf ding hoor.
Ik leerde mij jaarling dit ook al.
Ben ermee gestopt omdat het een behoorlijke belasting voor de rug schijnt te zijn.

<3 Galanto <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:10

karoliena schreef:
En hoe kan je dan met een jaarling naar een keuring, dan moet hij ook dingen leren. En wat dacht je van een trailer, hoefsmid, en dergelijke.


die dingen(hoefsmid etc) moet deze jaarling ook
voor een keuring hoeven ze alleen maar een stukje te rennen, meer niet.

vind dat nogal een groot verschil met kunstjes als dit aan te leren.....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:18

Ik vind het een beetje verwaand en kleinerend zoals jij je opsteld tegenover deze tinker. Tinkers en shetjes zijn niets minder dan Z paarden en soms hebben mensen nog meer plezier aan tinkers, shetjes, enz, dan aan Z paarden en sportpaarden. Niet dat er iets mis is met sportpaarden anders zou ik zelf tot jou niveau dalen.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:24

karoliena schreef:
Ik vind het een beetje verwaand en kleinerend zoals jij je opsteld tegenover deze tinker. Tinkers en shetjes zijn niets minder dan Z paarden en soms hebben mensen nog meer plezier aan tinkers, shetjes, enz, dan aan Z paarden en sportpaarden. Niet dat er iets mis is met sportpaarden anders zou ik zelf tot jou niveau dalen.


Renkse zegt al eerder dat ze niks tegen tinkers etc heeeft. Zij vind gewoon dat een veulen alleen de noodzakelijk dingen (zoals aan halster mee lopen, beetje poetsen, trailer misshcien) moet leren en verder lekker in opfok of weide moet lopen en alleen maa rmoet spelen volgens mij. Ik sluit me daar zeker bij aan. dus volgens mij bedoeld ze het echt niet zo als jullie denken Knipoog

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:25

Taaclover schreef:
Gaaf ding hoor.
Ik leerde mij jaarling dit ook al.
Ben ermee gestopt omdat het een behoorlijke belasting voor de rug schijnt te zijn.


dat bedoelde ik dus ook

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.


Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 11:26

Hier een foto van Enya als veulen en zoals je ziet is er hier helemaal niets door ons opgedrongen maar maakt ze de beweging geheel spontaan.

Afbeelding


Het is niet helemaal hetzelfde maar je ziet ze maken vanzelf ook rare bewegingen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Leandra, Mirjam79, Syzygy, Tatjanaa en 39 bezoekers