Mannen en het huishouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Mannen en het huishouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:58

Na weer een gigantische fight te hebben met huisgenoot, enkel omdat ik heel voorzichtig vroeg of ie eens de tuin wil doen ( hij is tuinman van oorsprong!) omdat het echt de spuigaten uitloopt, buren met rolators niet meer over de stoep kunnen omdat de hele heg eroverheen groeit ( er is echt jaren niks aan gedaan) wilde ik toch deze vraag eens aan jullie stellen.
Ik heb zelf een drukke eigen zaak, en probeer savonds en 1 ochtend in de week hier schoon te maken.Is wel nodig met huisgenoot, 3 honden en 2 katten.
Ik doe ook alle boodschappen ed.
Laat hem zelf zij troep opruimen zul je zeggen, ruim niet alles maar voor hem op.
Maar hij is echt ongeloflijk smerig!Hij ligt dan gerust een jaar onder t zelfde dekbedovertrek, en als ie vuilniszakken meebrengt van zijn stal, en ik ruim t niet op, ligt t er ECHT over 10 jaar nog.

Schoon wasgoed in een kast?waarom?Kan toch prima op de grond blijven liggen, naast t vuile wasgoed?

Kranten van 3 weken geleden liggen er nog op dezelfde plaats als ik ze niet opruim.
Ik ben echt geen overdreven net persoon, integendeel.
Maar als het zo chaos is in je huis, wordt dat t ook in je hoofd.

Huisgenoot heeft liever dat ik maar wegga, een ander huis zoek,zodat ie geen gezeik meer aan zijn kop heeft zegt ie, maar dat is niet zo eenvoudig en ik woon hier graag.

Zijn mannen toch anders daarin , in de manier van leven thuis,als vrouwen?Ligt t daaraan?

Moet ik gewoon maar tolereren en doorgaan met gratis huishoudster spelen?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:10

ja mannen zijn daar dus degelijk heel erg anders is, ik heb ook zo een exemplaar, als ik het niet opruim loopt ie er 15 jaar later nog overheen maar wel tegen mijn lopen zeuren als ik het niet gedaan heb!

ik kanje zoveel voorbeelden geven maar ik denk wel dat je me snapt!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:18

Nah, niet alle mannen. Als ik een week alleen thuis ben met mijn broer is het huis opgeruimder dan ervoor.

Find me and follow me
through corridors and factories

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:19

Gewoon een schoonmaakster nemen Lachen.

Dan wordt het iig noodzaak om eens per week de oude kranten op de ruimen , het aanrecht leeg te krijgen en de vuile was weg te werken Haha! (anders kan de schoonmaakster niet aan de slag Haha!).

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:20

Mwroap1 schreef:
Nah, niet alle mannen. Als ik een week alleen thuis ben met mijn broer is het huis opgeruimder dan ervoor.


zeldzame soort moet op een beschermd gebied zitten wegens uitsterving van het ras Bloos

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 23:22

Apple schreef:
Gewoon een schoonmaakster nemen Lachen.

Dan wordt het iig noodzaak om eens per week de oude kranten op de ruimen , het aanrecht leeg te krijgen en de vuile was weg te werken Haha! (anders kan de schoonmaakster niet aan de slag Haha!).


Denk je ECHT da dat hem iets interesseert?
Ik heb 4 jaar een huishoudelijke hulp gehad, en ik schaamde me gewoon.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:25

Humm, het is bij ons een goede oplossing gebleken Scheve mond. Misschien is jouw geval wat hardnekkiger Haha!.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:50

Is het je echtgenoot/vriend of een "gewone" huisgenoot ??

In het laatste geval zou ik echt alles wat van hem is (smerig of niet) op z´n kamer dumpen en het hem echt lekker zelf met z´n zooi uit laten zoeken! Als hij een jaar onder dezelfde dekbedhoes wil liggen: zijn probleem!! Het wordt natuurlijk wel anders als jij ernaast moet liggen ....

In het eerste geval, als het je man/vriend is, wordt het moeilijker Scheve mond ! Hij zegt zelf het volgende:
Citaat:
Huisgenoot heeft liever dat ik maar wegga, een ander huis zoek,zodat ie geen gezeik meer aan zijn kop heeft zegt ie, maar dat is niet zo eenvoudig en ik woon hier graag.

In dat geval zou ik m´n conclusies trekken en toch op zoek gaan naar een ander verblijf ...

Zeggen mensen (vrienden/familieleden) die bij jullie over de vloer komen er niets van ?? Ik geloof niet dat -als dit bij ons zou gebeuren- onze vrienden/famlieleden zich van commentaar zouden onthouden!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 00:41

Het is nu mijn huisgenoot, 8 jaar geleden was t ook mijn bedgenoot....
Ik kreeg echter teveel last van jeuk....... hahahaha!
Nee serieus, dit is een van de redenen waarom het tussen ons niet meer liep.
Alle was in zijn kamer op laten stapelen?Daar zit ie ECHT niet mee.
Toch wil ik wel eens kunnen stofzuigen, ivm kans op vlooien ed, en ging ik naar een jaar ( zo lang heb ik t echt volgehouden!) toch maar weer opruimen.

Ja , op mijn eigen wonen is t beste.
Maar ik woon liever met iemand samen ( ben geen held) en ik kook nu iedere dag, woon ik op mezelf doe ik dat ook niet.
Ik heb veel geld gestoken in dit huis, en dat ben ik dan ook kwijt.
Bovendien woon ik hier in een veilig dorp, en kan goed opschieten met de buurt.
Ik sta al 2 jar ingeschreven als woningzoekende, en het ziet er naar uit dat t nog wel 4 jaar duurt.
Dus negeren maar, dat hij niks doet?
Hij verwacht van de andere kant wel dat ik hem en zijn stal overal mee help; wat ik ook graag voor hem doe.
Zijn mannen dan zo bang om in huis iets te moeten doen, dat t meteen oorlog wordt zodra je t voorzichtig voorsteld?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 01:22

Hou op schei uit...heb net mijn broertje een hele preek gegeven.
Ouders zijn een week op vakantie en kreeg het er nog maar net bij hem in dat sommige dingen weg gaan lopen als je ze niet opruimt

Als je zijn kamer inkomt heb ik ook altijd de neiging de ramen open te zetten om er eens een flinke scheut frisse lucht in te gooien....

Maar zo zijn ze niet allemaal hoor....kep meerdre vriendjes gehad die netter dan mij waren.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 01:32

Ik persoonlijk ben erg opgeruimd

Ik houd m'n bureau zo netjes mogelijk altijd, kleren hang ik op in de kast of gooi ik op m'n slaapbank, waar ik ze later gemakkelijk vanaf kan halen om ze op te ruimen, en dingen als lege chipszakken of gebruikte glazen ruim ik ook altijd op.

Alleen het daadwerkelijke schoonmaken/poetsen is niet één van m'n sterkste punten Tong uitsteken


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 01:41

Wat ben jij een heerlijke man om mee samen te leven dan,Ynzo!
Houd t vol!
Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 06:58

opruimen is ni me sterste kant :-\

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:42

Wat ik me zomaar even afvraag... Waarom moet JIJ weg? Waarom hij niet? Is hetgeen optie om eens te bespreken hoe hij het voor zich ziet als jij weggaat, mn wat betreft een schadeloosstelling? Als je echt zoveel geld in dat huis gestoken hebt... En dat van die tuin... Jezus, wat moet je daar nou mee? >;) Vrienden bellen of zo? In de hoop dat zij komen om het op te knappen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:51

Hier een chaotische vrouw! JA ze bestaan hoor. Ik ben een drama met huishouden, verzin altijd andere dingen. Wat ik juist zoek is een leuke vent die van opruimen weet. Hmmm of is dat gedoemd te mislukken?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:59

Nee hoor... Je mag m'n vriend wel overnemen. Poetsen doe ik wel hoor, van een vies huis hou ik niet, vooral mijn keuken moet brandschoon zijn. Maar opruimen... Ik stoor me niet als er een stapel boeken langs mijn bed ligt, terwijl mijn vriend de rest van 't weekend sjagerijnig is als er 1 boek op de grond ligt >;) Wie bied? Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:10

Wat ontzettend grappig allemaal *LOL* Daar heb ik tegenwoordig helemaal geen last meer van Haha! Ondanks dat ik nog niet samenwoon ben ik er al achter dat mijn vriend een aantal dingen geheel als vanzelfsprekend vind om zelf te doen in het huishouden Dat biedt perspectieven voor de toekomst Haha!

Taco is juist erg behulpzaam in het huishouden, strijkt zijn eigen overhemden en broeken, vind afwassen leuk Frusty (snap het ook niet helemaal Verward ) doet stofzuigen en vind het geen enkel probleem om kleine klusjes even op te knappen. Zoals tuinstoel fixen ofzo. Oja en het is een goede kok, hij doet daar zelf boodschappen voor en kookt het ook nog zelf, het enige wat ik hoef te doen is zitten en het op te eten OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:18

natas, Heb je niet een stal over voor m??? Denk dattie zich daarin het prettigst voelt. Haha!

Nee gekheid, Laat m maar de kl.ere krijgen. Ik heb het nu ook druk, Gijs neemt bijna alles van me over, niet van harte natuurlijk maar hij doet het wel. Ik zou heeeeeel boos worden en misschien idd op zoek gaan naar een eigen huis. Ik kan daar niet zo heel goed tegen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:21

Pervinco schreef:
Nee hoor... Je mag m'n vriend wel overnemen. Poetsen doe ik wel hoor, van een vies huis hou ik niet, vooral mijn keuken moet brandschoon zijn. Maar opruimen... Ik stoor me niet als er een stapel boeken langs mijn bed ligt, terwijl mijn vriend de rest van 't weekend sjagerijnig is als er 1 boek op de grond ligt >;) Wie bied? Knipoog



Hier hetzelfde, Gijs vind zichzelf een geweldige huisman (issie ook wel hoor) Ik heb meerdere malen proberen uit te leggen dat een OPGERUIMD huis iets anders is dan een SCHOON huis. Gijs ergert zich aan de paperassen van mij en ik erger me aan vieze vingers op de koelkast

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:28

Mijn vriend is ook zo'n anti-huishouden geval. Ik roep wel eens "waarom moet ik het allemaal doen?" Antwoord: "Omdat jij borsten hebt!" Stoom uit je oren Nou is dat dan wel een grapje, maar hij heeft er gewoon niet zo'n last van als er niet schoongemaakt wordt. Nou ja, hij vind het wel vervelend, maar zelf zal ie het niet gaan doen. Bed verschonen?? Kan volgende week toch nog wel? Afwas in de vaatwasser zetten? Op het aanrecht is toch ook plek?
Maar goed, wij gaan op zoek naar een hulp want ik red het in mijn eentje gewoon niet...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:35

Mijn vader *een man dus Tong uitsteken* haat het als het maar beetje rommelig en vuil is, het moet opgeruimd en brandschoon zijn Scheve mond en ik moet alles opruimen wat ik heb gedaan.. Gewoon jou plek in de kamer opruimen, jou slaapkamer opruimen en schoonhouden, de keuken zal er aan moeten geloven. En je doet NIKS voor hem, lost hij maar zelf op! Anders maar ergens anders wonen en hij zoekt het maar uit!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:05

Mijn man woonde op zich zelf en zijn huisje zag er altijd netjes en redelijk schoon uit , kom ik er achter (toen we gingen samenwonen) dat zijn MOEDER dit allemaal deed en zijn vader de belangrijkste administratie terwijl die mensen 60 km verderop woonden!!Die waren helemaal blij dat tie mij had , nou waren zij er van af!

Voorheen toen ik net mijn kleine had , ben ik parttime gaan werken (35 uur per week) ipv fulltime (60 of zo)deed administratie die kleine (werkte s avonds en in t weekend) zorgde voor het eten het huishouden de boodschappen onderhoud aan het huis , alles . Als ik hier iets van zei was t van ja jij werrkt part time ik werk 40 uur per week (ahum Boos! )

mijn man houd van opgeruimd , maar schoonmaken dat is en heel ander verhaal , Nu moet hij wel (door mijn gezondheids probleempje)we hadden eerst hulp (via de thuiszorg)maar daar waren regelmatig problemen (weer een ander , kinderen ziek of vrij dus konden ze niet, etc etc)mee en nu na 4 jaar heeft tie eindelijk door dat als je gewoon een fles chloor in de douche gooit dat dat geen schoonmaken is en dat onze kelen en longen daar ook niet echt van op vooruit gaan.

Ik vraag al 6 jaar of hij zijn gereedschap eens zou willen uitzoeken en opruimen (ligt door het hele huis en schuren verspreid!! met als resultaat
dat als HIJ iets nodig heeft dit aan mij vraagt waar t ligt , of dat ik dat weet)

Ik heb nu een PGB en huur hem in voor het zwaardere werk (stofzuigen bedden etc etc )omdat hij nu doordat hij nu mij moet helpen ook niet kan overwerken , voor de ramen en het sanitair huur ik nogsteeds buitenstaanders in , tja blijft n man he

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:09

napoleon schreef:
Taco is juist erg behulpzaam in het huishouden, strijkt zijn eigen overhemden en broeken, vind afwassen leuk Frusty (snap het ook niet helemaal Verward ) doet stofzuigen en vind het geen enkel probleem om kleine klusjes even op te knappen. Zoals tuinstoel fixen ofzo. Oja en het is een goede kok, hij doet daar zelf boodschappen voor en kookt het ook nog zelf, het enige wat ik hoef te doen is zitten en het op te eten OK dan!


Ik bied 300 euro wie bied meer ???

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:19

Mijn vriend is helemaal niet zo. Die doet net zo hard het huishouden als ik. Ik denk dat het meer uitzonderingen zijn die niets uitvoeren. Mijn vader bijvoorbeeld is ook altijd netjes, die helpt mijn moeder ook erg hard, koken, wassen enz.

Ik vind het nogal respectloos staan tegenover je huisgenoot/partner om niets te doen en de ander alles te laten doen.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:25

Haha!:D:D Hoe herkenbaar!
Ik ben zelf ook een ramp hoor, maar m'n vriend laat helemaal alles achter z'n kont vallen en dan nog mopperen als ie wat kwijt is.
Was opvouwen vindt ie onnodig en als hij het dan een keer doet op mijn aandringen dan slaat het echt nergens op (gewoon een paar keer dubbelvouwen en klaar). Afwassen doet ie alleen als ie wat nodig heeft. Post openmaken doet ie niet aan en het ligt verspreid door het hele huis. Ik durf geen huishoudster te laten komen en ik nodig ook geen mensen uit, ik schaam me gewoon te erg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT en 178 bezoekers