ik denk dat ik ook maar eens niet betaal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

ik denk dat ik ook maar eens niet betaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 19:39

Felix is weer geveld door een slijmbeurs onsteking in de voet Boos!
Dat kon er ook nog wel weer een keertje bij, veel geluk is mij niet gegund de laatste paar jaar. Heb net alles van vorig jaar een beetje kunnen plaatsen krijg ik dit weer.
Ik ben er echt doodziek van *kotssmile* en af en toe stront sjaggie.

Nu is de DA geweest en heb ik weer pijnstillers gekregen en tevens ontstekingsremmers.
Moet dus 2x per dag gegeven worden.

Ik alles netjes klaargezet en uitleg gegeven aan de pensionhouder die het s'ochtends zou geven.
Nu is ie dat gister dus vergeten Boos! .
"ja vanwege die merrie die moest bevallen etc etc" Daar ging ik dus even tegen in want die bok had het veulen de vorige avond al gekregen.

Nou nu zou hij het niet meer vergeten.

Kom ik dus express laat vandaag en wat zie ik: Weer vergeten!
Ja op deze manier kan ik hem beter gelijk al wegbrengen Boos!

Ik heb hem dus de mededeling gegeven dat ik ook maar een een maandje vergeet stalgeld te betalen" ja sorry... wegen al dat gedoe met Felix ben ik dat helemaal vergeten Bloos! "

Leuk he. en ik heb het er al zo moeilijk mee Huilen
Ik hoop dat mijn dreigemnt doorkomt anders ben ik bang dat ik de wekker s'ochtends om half 5 moet zetten.

Ik denk dat ik maar ga dammen . Boos!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:42

dat is balen. Je moet toch op beloftes van je stalhouder kunnen vertrouwen. Hopenlijk is hij ervan geschrokken...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:48

Kan me voorstellen dat je hier flink van baalt!

Ben benieuwd of de boodschap nu overgekomen is.....
Sterkte Ach gut

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:49

Hebben jullie geen schoolbord waar je het koeiengroot op kan schrijven.
Of beter pak een merkstift en schrijf het op zijn voorhoofd in spiegelschrift.
Zoiets vergeet je toch niet Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:55

Met een schoolkrijt in koeiegrote letters op de staldeur of deur waar de stalhouder langskomt schrijven.Je maakt er niks mee stuk en je kan er niet langs kijken.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:18

Tsja die man is gewoon vergeetachtig he...maar wel banketstaaf hoor!! Idd gewoon ergens opschrijven want dit kan niet hoor...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:20

Tsja dat irish 2x daags medicijnen moest ging ik er 's ochtends en 's avonds zelf heen dan weet ik zeker dat het gebeurt

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:24

Ik zou met vette letters een briefje (van 2 bij 2 Haha! Knipoog )op de staldeur hangen, o.i.d.
Knap waardeloos vind ik zoiets, je moet er toch op kunnen rekenen dat je paard de nodige medicijnen krijgt, wat is dat nou voor iets, vergeet 'ie soms ook te voeren ofzo ?!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:25

Toen ik daar nog stond (neem aan dat je niet verplaatst bent?) waren er altijd een paar meiden die er 's ochtends altijd wel waren...kan je die niet vragen om te helpen? Ik weet precies wat je bedoeld hoor, met het afspraken nakomen.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:50

Gets, daar heb je ook niks aan aan zo'n vent...
Je rekent er op en het gebeurt niet, dan kun je bijna nog beter iemand hebben waarbij je zeker weet dat het niet goed komt en het gewoon standaard zelf doen.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:01

Dat is goed balen zeg....
Hopen dat hij zich iets aantrekt van je dreigement!!

ezeltje
Berichten: 31
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:02

Ik heb dit ook mee gemaakt ik was heel boos maar hielp niet want ze vergaten het weer .
ik ben uit wanhoop maar zelf de medicijnen gaan geven .

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:48

Ze zeggen wel eens:

als je wil dat het goed gebeurd moet je het zelf doen...

Poedersuiker hoor!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:51

Tja dat is echt wel heel erg k*t, maarok, aan de ene kant vind ik dat je ook de medicijnen zelf moet geven omdat het toch jou paard is?? maar als hij aan de andere kant heeft beloofd om je paard medicijnen te geven is het ook weer anders, want ik zie niet in de verhaal dat hij het heeft belooft?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:55

dat is wel heel vervelend ja. als iemand normaal zoiets doet, moet je er wel op kunnen vertrouwen dat het ook daadwerkelijk gebeurt !!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:01

MoonChloe schreef:
...aan de ene kant vind ik dat je ook de medicijnen zelf moet geven omdat het toch jou paard is??


Als de pensionhouder degene is die voert en het medicijn moet door het voer, dan zal het toch de pensionhouder zijn die het medicijn door dat voer moet doen. Als je het klaarzet bij de stal of in de voerkist, dan hoeft dat toch geen moeite te kosten?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:02

Is het niet makkelijk als je zelf zijn voer klaar zet, met daar door al de medicijnen!
Bv in een emmertje voor de staldeur en een briefje aan de staldeur hangen!
Of een brief op de voerkar,dat wordt bij ons gedaan!
Sterkte!
Lundi

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:06

Karin schreef:
Als de pensionhouder degene is die voert en het medicijn moet door het voer, dan zal het toch de pensionhouder zijn die het medicijn door dat voer moet doen. Als je het klaarzet bij de stal of in de voerkist, dan hoeft dat toch geen moeite te kosten?


zoiets kan natuurlijk altijd, neem aan dat je smiddags ofzo komt, dan zet je 2 bakken klaar met medicijnen in, zet ze klaar en geef het door aan de pension houder.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:13

natuurlijk kan je de medicijnen alvast klaarzetten in verschillende bakken maar het is toch van de gekken dat je niet op zo'n persoon kan vertrouwen!! een stalhouder moet er toch ook zijn voor dit soort dingen, en niet alleen om geld te vangen?!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:29

Sorry hoor maar blijft het ergens niet jou verantwoordelijkheid? Jou paard jou verantwoordelijkheid?
Ik kan me goed indenken dat als de stalhouder jou belooft dat te doen... dan moet hij zich aan zijn beloftes houden!

Zit het niet door je voer? Ik neem aan dat hij wel gewoon voert....

Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik het zelf geven .. dan wist ik iig zeker dat mn paardje het ook daadwerkelijk zou krijgen.
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 07-06-04 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:29

Maar de stalhouder heeft denk ik ook vaak erg druk omdat hijook zijn leven heeft, misschien een stal heeft waar er 20 paarden zijn en hij voor alles moet zorgen. Ik heb op een stal gestaan waar de boer de bijna hele dag bezig was.. dan doen we ook vaak onze dingen, bijv soms helpen voeren *vond ik altijd heel leuk * etc..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:32

Het probleem als er mensen 'helpen voeren' is vaak ook dat medicijnen worden overgeslagen. Omdat degene die vast voert wel weet dat er iets bij moet, maar dat wordt dan niet doorgegeven aan de 'invaller'.

Ik snap best dat stalhouders het druk hebben. Maar als je paard van de DA het voorschrift krijgt dat-ie 2 x per dag poeders door z'n voer moet hebben en het is de stalhouder die voert (niet de pensionklant), dan vind ik het heel redelijk als de stalhouder ook gewoon die medicijnen door het voer doet. Het lijkt me sterk dat al die 20 paarden op dat moment medicijnen krijgen en dat-ie daardoor al die 20 paarden extra werk heeft.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:35

Daar werd de medicijnen van te voren al eringemengd, dus hoefde ik het alleen maar leeg te gooien, de stalhouder ook Lachen dus het lijkt me niet echt onredelijk!!?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:38

Als iedereen z'n eigen voer voor z'n staldeur heeft staan, dan kan dat idd. Die van ons krijgt 1 x per dag eigen muesli en als er supplementen door het voer moeten, dan stoppen we die altijd daarin. Heeft de stalhouder er geen werk aan. Met 2 x per dag medicijnen wordt dat anders, die moeten dan (ook) door de ochtend- en/of avondbrok.

Maar als de paarden hun brokken krijgen uit de gezamenlijke voerkist, dan wordt het IMO wat lastig om het al voor te mengen. Mijn ervaring is dat daar met de ene stalhouder heel goed afspraken over zijn te maken en met de andere stalhouder absoluut niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:43

Waardeloos joh dat Felix weer een slijmbeursontsteking heeft. Ik dacht echt dat jouw pechperiode nu achter de rug was!

Zet jij het voer voor Felix niet klaar in een emmertje? Deden wij vroeger daar wel altijd, konden we zelf de medicijnen e.d. door het voer mengen. Maar ja, onze paarden stonden in een box, Felix loopt zeker achteraan waar de IJslanders eerst stonden? Dan is het wat moeilijker voeren, maar misschien is het dan toch beter om hem tijdelijk even in een stal te zetten?

Sterkte met je paardje!