Hierbij verklaar ik het Pennyseizoen voor GEOPEND!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Hierbij verklaar ik het Pennyseizoen voor GEOPEND!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 09:50

Ja hoor, het is zover, de pennyhormoontjes zijn op hol geslagen.

Ze zijn weer bij ons aan de deur geweest om verzorgpony's te vragen....

Vanaf de weg roept ineens een hele horde meisjes : "Hoi,Hallo etc" als ik met Bas in de bak bezig ben...

Als je door het dorp wandelt met ponybeest zijn de 'oohs' en 'aahs' niet te tellen, en ook het 'mogen we aaien' komt weer geregeld voorbij...

Gister ging ik naar het hertenkamp ( grasveldje met speeltoestellen en herten,geitjes,vogels etc, kortom: Kids Haha! ) met Bas, om te kijken wat meneer van speeltoestellen, geiten,herten etc en van een houten bruggetje vond.
Ineens komen er 7 meiden (waarvan een hele zooi met paarden t'shirts )
vanaf de andere kant van het veld letterlijk op me afgestormd.
Ik riep ' Niet rennen!, daar kan hij van schrikken'

Nou en toen had Bas dus fans, echte fans. Tijdens het aaien kwamen de volgende vragen voorbij:
"hoe heet hij'? "
"Hoe oud is hij ?"
"Hij is wel mooi zeg"
"'Wij hebben 2 haflingers, die zijn vast wel sterker dan hij"
"Ben je je shetlander aan het uitlaten? "
"Waarom loop je met hem door het dorp ? "

etc etc etc

Een moeder met een peuter die nog nooit een paard van dichtbij had gezien greep haar kans door de peuter te laten aaien, daarbij gaf ze nog de subtiele hint door tegen haar kind te zeggen :"Dat is een paardje, daar kun je op zitten... " ( ja dat kan, maar niet op Bas Knipoog )

Bas genoot van de aandacht

Verderop een klein jochie op een fietsje : "Hahahaha, wat een klein paardje!"


Kortom, bij deze is het pennyseizoen geopend!! Haha!
Laatst bijgewerkt door SANEX op 07-06-04 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:52

Nou oke, daar zullen velen niet blij mee zijn maar ok wel fijn heb ik meer te lezen hier Haha!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:08

Ik heb er een betrapt met vlechten... Zit alweer weken van die vage klitten uit de manen te kammen, en nu heb ik haar! Hahaha nee, heb meisje erop aan gesproken en het is gelukkig nu wel over. Wij hebben meer last van pennybejaarden. Van die oude mannen die dan allemaal vragen gaan stellen en tips geven :p

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:11

Maar niet voeren hoop ik Bianca! want tips geven is toch beter dan hen dik voeren!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:34

Hier gaat dat het hele jaar door, maar zomers idd heftiger dan 's winters Lachen. Dennis vind het ook geweldig, dus ik laat het meestal maar over me heen komen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:43

biancaaaa schreef:
. Wij hebben meer last van pennybejaarden. Van die oude mannen die dan allemaal vragen gaan stellen en tips geven :p


Whahahaha ja die ken ik ook ! Haha!

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:50

O nee niet weer!
Ik heb net een klein meisje van Joris af laten kegelen, ze wist zeeeker dat ze op hem kon rijden, naja, toe dan maar, hehehe Haha!

Ze kwam niet verder dan een half (!) rondje en toen had hij er genoeg van en heeft haar eraf gebokt. Braaaf paard Lovers

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:09

Ow hou op *zucht*
Ik had een aantal jaar terug een shetveulen.
,,Je gaat er toch wel een hoofdstel en zadel voor kopen,anders kan ik niet rijden"
,,Pardon Boos!!!"
Dat kind reed op elke Shet die ze kon vinden, heb haar effe de huid volgescholden.

Watch out !!!
Shetties about !!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:17

Shettiefan schreef:
Ow hou op *zucht*
Ik had een aantal jaar terug een shetveulen.
,,Je gaat er toch wel een hoofdstel en zadel voor kopen,anders kan ik niet rijden"
,,Pardon Boos!!!"
Dat kind reed op elke Shet die ze kon vinden, heb haar effe de huid volgescholden.


Precies zoals het hoort!! Schijnheilig
brr pennymeisjes!

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:20

Bij ons is het seizoen een paar weken geleden al geopend. Bij de overburen kwamen er op zondagavond 2 keer 2 meiden vragen binnen 10 minuten. De eerste waren al bij ons geweest maar dat was niet zo'n succes Haha!. Poetsten (shetjes) vonden ze na een paar keer geweest te zijn al saai en het rijden was een ramp, dus die komen niet meer Schijnheilig . Gelukkig zijn de paarden niet te bereiken vanaf de openbare weg. Dat scheelt een hoop.

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:09

Woei, ben ik blij dat er bij ons geen shetlanders staan Haha!. Die schijnen pennymeisjes aan te trekken. Sinds mijn vriendin een shet bij haar paard heeft staan, heeft ze ook vaak last van verzorgpony-vragende-pennymeisjes.

[o]

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:10

arme eigenaars. Clown Is dat eigenlijk iets typisch voor Nederland. Bij mijn weten is dat toch niet bekend in België hoor dat pennymeisje gedoe van die kinderen. Toch niet in mijn provincie/streek waar ik woon. Of moet ik dat wijten aan mijn niet zo vreemde-personen-gekke merrie Haha!

*edit* typfout weggewerkt.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 07-06-04 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:15

gelukkig geen last van met een paard. Kan mij voorstellen dat het wel irritant kan zijn.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:29

Niet het pennyseizoen, het lekkere weer!!
Dan lopen ze nou eenmaal buiten Tong uitsteken

Ik vidn het ook altijd wel leuk, die kindjes.
Pinky vind het ook allemaal geweldig.
1 keer heb ik wel iets belachelijks meegemaakt.
Ik was lekker ana het wandelen met jaarling Pinky. Ik geloof over een markt in nuenen ofzo, het was iig erg druk.
Een mama met kindje wilde aaien, nou vooruit. Papa met zoonlief op zijn arm stond ernaast.
Ineens zie ik dat die vent dat kotertje op mijn pony zet! Dus ik (heel boos en geschrokken) zeg dat hij zijn koter bij zich moet houden, dat het beestje veel te jong is. Hij keek me toch een partij chaggie aan Verward. Vreemde mensen...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:35

pff die mensen.. ze moesten het op school leren wat de omgang is met de paarden. en hoe je het netjes vraagt!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:36

Nog helemaal geen last van gehad Haha!

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:20

pff ik heb nu al last van agressie het idee dat dadelijk mijn paardje meegaat naar de camping en dat al die kinderen vrolijk erbij in de wei gaan rennen en opjagen etc.
Vorig jaar was er zelfs een gezin gekomen die even foto's ging maken van hun kind op een paard (gelukkig niet die van mij) zonder toestemming.
En natuurlijk de eigenaren van de camping die dat dan niet erg vinden omdat het paard er niet dood aan gaat Boos! en er dus ook niks van zeggen.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:42

Ik heb er een hekel aan als ouders hun kleine kinderen op mijn pony zetten en dan ook nog zeggen: je vindt het zeker niet erg als ze er even op zit!
Terwijl ik net met pony onderweg ben naar de stal omdat hij net 2 uur gelopen heeft Scheve mond hoe vaak ik dit al heb meegemaakt.
Gelukkig zie ik dit soort dingen al aankomen en roep dan: tjeeee Joey is zooo verschrikkelijk moe we moeten onmiddellijk naar stal, aaaan de kant!!! Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:10

Ohw nee weer dat irritante tijdperk Tong uitsteken

Toen ik shelty nog had Scheve mond Je kon echt nergens met haar gaan lopen, overal ouders die ongevraagd hun kind op je pony droppen onder het mom van: lief he? Overal pennymeisjes die ongevraagd het weiland in komen stormen en dan vragen of ze haar mogen verzorgen, als dat niet mag zie je ze nog elke dag bij het weiland staan met brood, appels enz. Boos!

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:23

Hier komen ze ook weer regelmatig aan de deur...
Hebben jullie pony's?
Mogen we die borstelen?
Rijden dan?
Doei, doei

En dezelfde meiden komen het zo om de 2 á 3 weken weer proberen

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:37

Heerlijk die verhalen. Wat ben ik blij met mijn grote Gelder, waarvoor de ponykinders en ouders op mijn stal een heilig ontzag hebben. Ze doet niets, maar ze heeft zulke grote hoeven... Dus als ze om aandacht komt vragen, dan gaat iedereen er spontaan vandoor. Haha!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:38

vroeger waren het meisjes, maar er is bij ons een opkomst van jongentjes. Wat minder met de grote paarden, maar zodra je met een shetlander langs komt fietsen, dan maken ze al ruzie wie er het eerst erop mag. Nou, niemand dus

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:39

Vind het allemaal eigenlijk wel grappig! Nappie geniet altijd van veel kinderspul om zich heen en ik stoor me er totaal niet aan!

Vind het trouwens wel jammer dat veel mensen vergeten dat ze ook klein zijn geweest en ook pennymeisje waren vroeger............... Ik heb me altijd voorgenomen om niet banketstaaf of negatief te doen over dit soort dingen want het heeft mij heel veel tranen gekost om elke keer maar door paardeneigenaren met de nek aan gekeken te worden en dat ze te bezitterig waren om even hun paard of pony te laten aaien!

Nee hoor pennymeisjes vind ik eigenlijk wel grappig, uiteraard niet diegene die zomaar zonder dat je erbij bent aan je paard gaan knippen borstelen etc etc maar wel als het gevraagd word Knipoog

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:39

doet me een beetje aan mezelf denken toen ik 10 was Schijnheilig
maar he....wie was nou geen penny-meisje?

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:07

kjoetie schreef:
doet me een beetje aan mezelf denken toen ik 10 was Schijnheilig
maar he....wie was nou geen penny-meisje?


Ik kwam niet verder dan de Penny-agenda en soms het stripboekje Verdrietig

Zit me net te bedenken dat toen ik Hester kocht (1.67m en stevig model) mijn kruimel van een buurjongetje (7 jaar, reed al 2 maanden op de manege, bij voorkeur op een shet) meedeelde dat hij wel "even" op haar zou gaan rijden. Ik heb maar uitgelegd dat dat niet zo'n goed idee was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, shadowstar en 81 bezoekers