Foto's van onze draverveulentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Foto's van onze draverveulentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:34

Afgelopen vrijdagnacht werd het 5e en laatste veulentje van deze lente geboren. Allemaal draverveulentjes van dezelfde vader; namelijk Gold Arrow. Hieronder een paar hele leuke fototjes met kleine toelichting erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een hengstveulentje van Speedy Soma. De merrie was eerst voor 25% van mij toen ze zelf nog getraint werd als draver zijnde. Is helaas nooit in de baan gekomen. Is tijdens de training verongelukt toen er iemand achter zat die er eigenlijk niet achter mocht Boos! Mams at tijdens het maken van de bovenste foto zo'n beetje mijn digicam op Lachen


Afbeelding

Afbeelding

Hengstveulentje van Zarina del Sol. Afgelopen vrijdagnacht geboren. Lag verkeerd en s'nachts om half 2 moest veearts langskomen om de geboorte toch nog goed te laten gaan. Is allemaal gelukt gelukkig. Maar hij kon de eerste anderhalve dag niet staan Boos!. Vanmiddag stond hij voor het eerst heel even, zo mooi Haha! en heeft hij ook paar stapjes gezet, maar valt nog wel vaak. Maar gelukkig zit er vooruitgang in en komt het vast allemaal nog helemaal goed Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een merrieveulen van Jozina van Ranum. Moeder was zelf winnaar van het Criterium der 3 jarige merries. Haar koerscarrieere eindigde helaas al vroeg door de maandagsziekte.


Van de andere 2 merrieveulentjes zo geen foto's bij de hand. Die komen misschien later nog.

Hele leuke veulens allemaal vind ik. Laten jullie ook even weten wat jullie er van vinden?
Laatst bijgewerkt door Ronald1982 op 06-06-04 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Het verkeerde paard is er ook niet zo gelukkig mee dat er steeds op hem gewed wordt...


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:36

Volgensmij kun je ze beter verkleinen ronald Tong uitsteken
Maar zoals ik al zei...echt megalieve paardjes!!


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:57

Ik vind het super lieve en leuke veulens! Lovers Veel plezier ermee! OK dan!

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 17:54

Het veulentje van de middelste 2 foto's is helaan overleden vanmiddag Huilen . Het lukte hem op zondagmiddag, bijna 2 dagen oud, om voor het eerst te staan en een paar pasjes te lopen. Die avond rond 7 uur nog gewoon met de fles moedermelk gegeven, leek allemaal goed te gaan. S'ávonds even voor tienen weer naar de stal om te kijken hoe het er mee gaat en nog wat te drinken te geven. Ligt hij bijna levenloos in de stal Verdrietig . Gelijk de veearts gebeld en die was er in zo'n 10 minuten. Hij had waarschijnlijk koliek en veel pijn, hij maakt ook beetje vage geluidjes, en de veearts gaf een paar pijnstillers. Misschien dat ie dan even later wel weer wat fitter was en wat kon drinken. Hij was even later inderdaad wat fitter en heeft die nacht een paar keer wat gedonken. Leek weer beter te gaan. Overdag heeft hij eigenlijk alleen maar gelegen. Zijn buikje ging heel erg op en neer, maar dronk toch nog wel. Probeerde af en toe overeind te komen, maar dat lukte niet. Kwam nauwelijks meer een paar centimeter omhoog. Even later lag hij levenloos in het land. Helaas, heel sneu... Huilen

Het verkeerde paard is er ook niet zo gelukkig mee dat er steeds op hem gewed wordt...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:56

Ik vind het echt verschrikkelijk voor je Verdrietig
Nog zo jong...

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:18

Jeetje wat erg zeg, maar misschien stomme vraag hoor maar was het inderdaad koliek waaraan het veulen is overleden?
Klinkt namelijk heel erg op de symtomen van mij veulen, die is ter nauwernood ontsnapt aan de dood omdat ze zoals het bij mensen genoemd wordt resusfactor had.
Bij paarden heet het anders.
Maar goed daar heb je nu natuurlijk niks aan ,ik vind het heel erg voor jullie en ik hoop dat het momenteel met de andere veulens goed gaat.

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 18:27

Weet niet wat de doodsoorzaak nu precies was. Veearts vermoedde dat het koliek was gisteravond laat, maar kon hij ook niet met zekerheid zeggen. Veulentje was in ieder geval lang niet gezond helaas en heeft waarschijnlijk zijn hele korte leventje veel pijn gehad. Daar is hij nu in ieder geval wel van verlost, mja, eg heel sneu blijft het wel..... :'(

Met de andere 4 veulens gaat het gelukkig helemaal super Haha!

Het verkeerde paard is er ook niet zo gelukkig mee dat er steeds op hem gewed wordt...

Roosch

Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:44

aggos...arme ronald!!!! arm beesje..!
sterkte!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:47

He, wat erg nou! Veel sterkte ermee!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:55

wat een leuke veulentjes zeg!

die eerste merrie vind ik echt mooi!!
echt jammer van het ongeluk ronald Verdrietig !

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:30

Verdrietig

Zenit is geboren!!!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:06

Jeetje zeg had hij toevallig een geel achtig tandvlees? Dan kan het zijn dat het aan zijn nieren heeft gelegen. Echt heel sneu gelukkig hebben jullie ook nog gezonde veulens!! Heel veel sterkte en hoe is het btw met de moeder?

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 21:16

Ehm... kweeni, geloof dat er aan het tandvlees niks opvallends was.

Met de moeder is het uitstekend gelukkig Haha! En met alle andere 4 veulentjes en moeders ook Haha!

Het verkeerde paard is er ook niet zo gelukkig mee dat er steeds op hem gewed wordt...

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:51

Echt sneu van dat veulentje,maar eigenlijk is het natuurlijk al niet zo'n goed teken als hij niet wil staan.Echt jammer!Dat laatste veulen ziet er groot uit!Of komt dat door de foto?Mag ik vragen waarom jullie ze allemaal van Gold Arrow hebben gedekt?Zo'n bekende hengst is het toch niet(al vond ik het wel een koerspaard met karakter!)
Tot PB's Haha! !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 17:07

Gold Arrow omdat die van onzelf en 2 kennissen is Haha! En een hele bekende hengt wordt het vanzelf nog wel Tong uitsteken

Het verkeerde paard is er ook niet zo gelukkig mee dat er steeds op hem gewed wordt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, corinadrenth, Hennos, Kashmino, Kla4tje, Lanoca, Trendiction, UnderIlse, xsurfdiary en 10 bezoekers