Overname glasgordijnen, wat kun je vragen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Overname glasgordijnen, wat kun je vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:13

Ons huis is verkocht OK dan!
Joepie de poepie!!
Lekker snel, weer een zorg minder Lachen

Maar nu vroegen de kopers of ze glasgordijnen over konden nemen.
Op zich geen probleem, maar ik heb echt geen idee hoeveel je daar voor kunt vragen.
Misschien hebben jullie enig idee en ervaring daarmee Lachen

Het zijn gordijnen van 6 jaar oud en zijn nog als nieuw.
Wij roken niet, dus zijn ze niet ontzettend vaak uit gewassen, en we hebben geen katten of vogels die er eens in hangen, dus geen haken erin of zo.
Het is op zowel de onder als 1e verdieping.

Zij zijn door een echt interieur bedrijf gemaakt en gehangen, dus geen goedkoop hema gordijntje.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee meer wat we voor de gordijnen betaald hebben.
Die hebben we namelijk tegelijk met de hele stofering en de vloeren door het hele huis gekocht en betaald, zonder gespecificeerde rekening.

Dus iemand enig idee, wat normaal is?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:43

50% van die nieuwprijs?

Ik heb ook echt geen idee Verward

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:11

Vraag aan de kopers wat ze ervoor over hebben en bepaal dan zelf of je dat genoeg vind ja of nee. Je kunt ook even rondneuzen op internet wat je voor nieuwe glasgordijnen (van ongeveer dezelfde kwaliteit) kwijt bent, en daarop je bedrag baseren.

Kun je de glasgordijnen zelf nog gebruiken, of heb je er niks meer aan?

Als je ze zelf namelijk niet meer kunt gebruiken (ivm andere afemtingen van ramen of je wilt wat anders. Dan zou ik allang blij zijn dat ik ze kan verkopen.

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:27

mijn mams de makelaar zegt: Niets of wat de gek er voor geeft!

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:06

Ik zou gewoon een bedrag vragen, bijvoorbeeld 300 euro ofzo. Als ze t teveel vinden, kunnen ze een tegenbod doen.
Gefeliciteerd trouwens met de verkoop!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:13

Wat bedoel je met glasgordijnen? Is dat anders dan 'gewone'?

Verder heeft Irish_lady gelijk: wat de gek ervoor geeft.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:46

toen wij ons vorig huis aankochten zaten er ook vlasgordijnen in en die hebben we ook overgenomen, de gordijnen waren 1 jaar oud en in hele goede staat, de mensen vroegen er nog 1000 GLD voor waar wij 750 GLD van gemaakt hebben *LOL*

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:47

Laui! schreef:
Wat bedoel je met glasgordijnen? Is dat anders dan 'gewone'?

Verder heeft Irish_lady gelijk: wat de gek ervoor geeft.

Glasgordijnen zijn van die doorzichtige gordijnen waar je doorheen kunt kijken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:02

Soort van vitrage dus?
Zie 't nog steeds niet echt voor me eerlijk gezegd Haha!, maar da's offtopic...

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:12

Laui! schreef:
Soort van vitrage dus?
Zie 't nog steeds niet echt voor me eerlijk gezegd Haha!, maar da's offtopic...

Jaaa vitrage!
Dat is de andere benaming. Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:44

Wij hebben van de vorige bewoners de zonneschermen, gordijnen en lamellen en de houten vloer overgenomen.
Maar dat hadden we meteen bij de onderhandelingen gezegd, dat stond nl op de overname lijst. Alles wat wij niet wilden overnemen moesten ze er dan ook uithalen.
Uiteindelijk hebben we voor 2000 roerende goederen op het koopcontract gezet, maar dat zat dus eigenlijk gewoon bij de koopprijs in.
Alleen hoef je over de roerende goederen geen belasting te betalen.

Die gordijnen, het is echt wat de gek ervoor geeft.
Laat hun maar een bedrag noemen.
Ik denk dat je ze zelf niet meeneemt? Anders zou het ook 'weg' zijn.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:59

mn vriend en ik gingen een bod op ons huis doen, 5000 onder vraagprijs, verkoper kwam met een tegenbod, dat 1500 lager was dan de vraagprijs
die wilde in 1e instantie zn gordijnen+glasgordijnen meenemen, dus bjorn zei ok ik betaal 2500 onder de vraagprijs incl gordijnen+glasgordijen, of 5000 onder vraagprijs zonder gordijnen+glasgordijnen
en t ging ook over 1 kamer, daar wilden ze t laminaat meenemen, en daar lag nog standaard vloerbedekking onder, wat dus zo goed als vergaan was door dat er jaren laminaat op had gelegen.

hier heb je nog niet veel aan, maargoed, zo hebben wij het gedaan.

wat glasgordijnen kosten weet ik niet, zal bjorn wel ff vragen die heeft zn andere huis 2 jaar geleden helemaal laten stofferen, die weet dat nog wel dnek ik

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:23

Als het al 6 jaar hangt zou ik er als koper persoonlijk niet veel meer voor willen geven. Als verkopende partij zou ik al blij zijn dat ik de vitrage en de rails zou kunnen laten hangen. Ik weet niet om hoeveel ramen het gaat (alleen woonkamer, of ook slaapkamer, keuken etc), als het alleen de woonkamer zou zijn zou ik denken aan een symbolisch bedrag van € 100 tot 150,- ofzo.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:33

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis !
Het zal vast een pak van je hart zijn dat je het zo snel kwijt bent, da's in elk geval geregeld Knipoog

Gaat het alleen om de overname van de gordijnen, of zijn er nog meer dingen in huis die ze over zouden kunnen nemen (lees: waar je zelf toch niets meer aan hebt *LOL*) ?
Als dat zo is dan zou je een soort "pakketje" kunnen maken en vragen of ze een bod willen doen op de hele mikmak.
Ik denk dat je het beste kunt vragen wat ze ervoor willen geven.
Je kunt zelf wel een prijs in gedachten nemen en die noemen, maar als ze het bedrag er niet voor over hebben dan zit je ermee te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:40

dank je

ja, heerlijk dat het verkocht is.
Zo snel hadden we zelf ook nooit verwacht.
Echt heerlijk, tenminste geen hele tijd met overbruggings hypotheken of dat soort dingen.

En ze willen alleen de glasgordijnen.
Vloer enz hoort gewoon bij het huis, hoort dus ook niet bij de opties overname.
De overgordijnen zijn niet hun smaak, die nemen we dus ook gewoon mee. Kijken of we die kunnen vermaken.

En we zullen eens zien wat ze er voor willen geven, anders probeeren we ze ook te vermaken.
We hebben hier grote ramen en daar kleine, dus er moet wel iets van te maken zijn.
En zeker omdat ze er nog als nieuw uitzien, zouden ze in het volgens huis nog 15 jaar kunnen hangen Lachen

Bedankt voor de adviezen Lachen