Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan paardenspullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:02

Ik ben van plan om over een paar jaar (als ik 16 ben ofzo) een eigen paard te gaan nemen Ik wilde graag wat dingen erover weten, namelijk:
Wat heb je allemaal nodig om een paard te houden?
Wat kosten die spullen?
Alvast bedankt Lachen

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!


EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:13

je kan beter eventjes de zoekmachine gebruiken!
zijn hier al heel veel topics over geweest..
ik ben er zelf meestal 30 in de maand voor kwijt, excl stalling!

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:22

EstherSi schreef:
je kan beter eventjes de zoekmachine gebruiken!
zijn hier al heel veel topics over geweest..
ik ben er zelf meestal 30 in de maand voor kwijt, excl stalling!


Ik typte: 'geld eigen paard" bij de nzoekmachine, maar er waren geen resultaten gevonden Verward

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!

veies
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: kilder

ongeveer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:24

Hallo Wissel.

Ik raad je aan om eerst te gaan sparen!
Het licht er aan of je de stalling bij jou huis is of bij een manege.
Bij een manege is het duurder hoeveel weet ik niet. Brokken per zak ben in de 10/20 euro kwijt of duurder. Borstels Per borstel 2 a 3 euro. Zadel in de 70 a 90 euro hoofdstel geen idee. maar je bent wel duur uit.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:26

Hier zijn idd al meerdere toppics over.
Er komt heel veel bij kijken vergis je daar absoluut niet in.
Buiten je spullen om komen er vast dierenarts kosten bij, verzekerings kosten, hoefsmid, verzorgins producten, voer,rij -tuig, rijkleding, wormenkuren, stallings geld en niet te vergeten heel veel tijd.

veies schreef:
Hallo Wissel.
Zadel in de 70 a 90 euro


Zadels zijn wel iets duurder dan dat.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:19

Staat hij/zij bij huis of op een pensionstal?

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:29

Hey

Het ligt allemaal aan verschillende factoren.
* ben jij een setjes-freak, dan kost het wel wat.
* wil je een super goed top merk, dan kost dat wel wat.
* wil je allen de beste borstels, dan kost het wel wat.

bij veel dingen heb je zelf in de hand wat je uitgeeft.
Koop bijvoorbeeld geen sponzen in een ruitersportzaak, maar bij de zeeman of blokker. Zo ook met een poetstkist, koop deze bij de xenos ofzo, dan bespaar je veel meer geld dan dat je er eentje koopt voor 30 euro. Probeer gewoon dingentjes 2e hands te kopen!

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:52

Ik ben met mijn buurvrouw vandaag meegeweest naar haar paardje, Liberty. Ik heb nu een beetje een gevoel wat er komt kijken op zo'n dag, en ik heb met haar gepraat over het hebben van een paard, en zij zei dat ik misschien samen met een vriendin een paardje zou kunnen nemen. Deze komt dan op mijn manege te staan; stalling 300 Euri per maand, maar dan wordt alles voor je gedaan, stal uitgemest, gevoerd enzovoort. Dan wil ik ook een baantje nemen, om dat te betalen, en dat zou mijn vriendin dan ook kunnen doen, samen lukt het vast wel om aan dat geld te komen *LOL* Ik wil al jaaaaaaaaren een eigen pony (het liefste nog een Tinkertje) maar door haar zie ik eindelijk in dat dat best te doen zou zijn voor mij Lachen Enige nadeel: ik zit op het VWO, en ik weet niet of dan nog wel tijd zou hebben voor een paard.... Hoe doen jullie dat? Verward

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:54

300 Euro??
Woow wat extreem duur.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:00

300 euro!!! dat is bijna het dubbele van mijn stalling en bij mij wordt ook alles gedaan.

Ik denk eerder dat die 70 à 90 euro voor een hoofdstel kan kloppen dan voor een zadel... Zadels zijn wel iets duurder. Ook de wat mindere merken...

Je moet ook in de gaten houden dat de spullen die je hebt wel eens kapot gaan en je ze dus weer moet kopen en dat je er onderhoudt aan hebt, wat wel eens vergeten wordt in de kosten. Spullen als zadelzeep, ledervet en hoevenolie raken bijvoorbeeld op... Daar komen nog de onverwachte kosten bij... je paard wordt ziek, of de hoefsmid moet een keer extra komen, dat zal je ook achter de hand moeten hebben...



Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:43

Ik zou wel heel goed nadenken hoor, voor je een paard met een vriendin aanschaft!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:45

Misser schreef:
Ik zou wel heel goed nadenken hoor, voor je een paard met een vriendin aanschaft!


Jaa straks krijg je ruzie ofzo Schijnheilig .

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:14

suziej schreef:
300 Euro??
Woow wat extreem duur.

Vind je? Waar Liberty staat is het nog duurder Bloos!

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:16

suziej schreef:
Jaa straks krijg je ruzie ofzo Schijnheilig .



Ik ken haar al jaren, houden precies van dezelfde pony's enzo Lachen Maar in me eentje kan ik dat niet betalen hoor Bloos

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:32

Ik zit in 4 gymnasium en red het makkelijk, maar ik hoef ook nooit echt te werken voor mn cijfers.

Als je nu opeens èn een paard erbij krijgt èn een baantje gaat dat niet werken!
Kijk dan tenminste eerst hoeveel tijd je overhoud met je baantje erbij. Trouwens 300 euro werk je niet zo makkelijk bij elkaar als scholier en wat dacht je dat de veearts kost??

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:47

Myra1 schreef:
Ik zit in 4 gymnasium en red het makkelijk, maar ik hoef ook nooit echt te werken voor mn cijfers.

Als je nu opeens èn een paard erbij krijgt èn een baantje gaat dat niet werken!
Kijk dan tenminste eerst hoeveel tijd je overhoud met je baantje erbij. Trouwens 300 euro werk je niet zo makkelijk bij elkaar als scholier en wat dacht je dat de veearts kost??


Oow, dat komt er natuurlijk ook nog bij Ach gut maar als je het deelt scheelt het ook, maar ik w8 gewoon een paar jaar ermee

Ik ben op zoek naar een verzorgpony/paard/veulen in de omgeving Voorburg, Leidschendam! Lijkt het je wat, PB me dan snel!
Groetjes Sophie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:02

Ten eerste, een paard neem je niet, die koop je Knipoog. Wat ik gemiddeld kwijt ben? Geen idee, zou het niet weten. Maar krijg je financiele ondersteuning van je ouders? Heb je genoeg geld om stallingsgeld te betalen? En wat als je paard ziek is? Wat doen je dat met de veeartsrekening? Het is handig als je altijd wat achter de hand hebt . En er zullen regelmatig dingen vervangen moeten worden, de hoefsmid moet komen etc. Zo kan ik dus nog wel ff doorgaan. Maar iig, weet waar je aan begint!!! Want als het financieel niet uitkomt is altijd je paard de dupe ervan.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:09

300 euro permaand, dat vind ik echt veels te duur, ik ken veel mensen die per maand ong 100/200 euro betalen voor stalling.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:28

300 euro, da's een normale prijs,hier (Papendrecht en omstreken) en dat is echt de duur voor ons Huilen

Watch out !!!
Shetties about !!!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:55

Of je al dan niet samen met iemand als je 16 bent een paard kan bekostigen laat ik in het midden, want met alleen de stallingskosten ben je er echt niet hoor.
Maar waarom zou je kiezen voor een dure stal waar alles voor je gedaan wordt? Ik zou een stal kiezen waar je wat meer zelf moet doen (iig uitmesten) maar waar de stalhuur lager is. Even opstrooien en uitmesten is zo gebeurd en het hoort er in mijn ogen gewoon bij.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:04

En uitmesten is niet de ergste werk vind ik.. de ergste werk vind ik dat als de paard in modder/ waterplas gaat rollen Haha! en idd hoort het gewoon bij

muiss
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:35

delen met een vriendin??
maak wel goede afspraken, en hang een prikbord op vooor opmerkingen enz.
De borstels kun je ook bij de boerenbond
halen, voor 1,95, hier omgeving den bosch, ze zijn van best goede kwaliteit hoor *LOL* , ik heb ze al bijna 8 maanden.
Doei kuzz Lachen
me

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:51

Meid neem lekker de tijd om te sparen joh...
Neem lekekr een bijbaantje en dan zet je elke maand wat opzij...
En dingen als borstels of een halstertouw ofzo kun je alvast in huis halen tegen de tijd dat je een paardje koopt..

Ik zou lekker een baantje nemen en nog een par jaar wachten en flink sparen, des te hoger is je budget om uit te geven en heb je meer keus...

Veel succes,
en met zn 2 kun je toch beter niet doen, stel dat je wel ruzie krijgt?
Bovendien is het veel leuker om een eigen paard te hebben in plaats van die te moeten delen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:29

Ik zou ook nooit een paard met een vriendin nemen. Je hoeft niet eens ruzie te krijgen, maar denk eens aan geldnood van 1 van jullie, of er gaat 1 van de twee verhuizen, beslissingen die je moet nemen ivm ziekte etc.
Ik zou gewoon nog even doorsparen Lachen en dan alleen een paard kopen waar je alles over te zeggen hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:35

Wat je kwijt bent aan paardenspullen hangt ook af van de stijl waar je in wilt rijden. Westernzadels (goede westernzadels dan) en hoofdstellen kosten over het algemeen meer dan dresuurspullen. Het meeste moet dan namelijk ook uit Amerika komen.

1750 Euro voor een simpel westernzadel van Billy Cook is dan nog de onderste marge.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Googlebot en 80 bezoekers