ook wel eens ruzie met de pc?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ook wel eens ruzie met de pc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 19:45

Af en toe doen pc's niet wat ze moeten doen. Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Ik heb dus gisteren netjes een officiele Mcafee virusscanner geinstalleerd. Betaal je 40 euro voor zo'n ding, genereren ze nog een foutmelding mee. Boos!

Met XP is dat tegenwoordig geen probleem zou je zeggen, heb netjes een herstelpunt gemaakt, je gaat terug naar een eerder herstelpunt en foutmelding zal wel weer weg zijn, en je herhaalt gewoon het ritueel opnieuw. Dat had je gedacht, je krijgt een nieuwe foutmelding. De virusscanner wil niet meer aan de praat. Het startmenu is niet meer benaderbaar Boos! Kortom, alleen cntl-alt-del doet nog iets. Huilen
En verder kun je niets meer met de pc. Het vreemde is dat ik de virusscanner ook niet meer opnieuw hoef te registreren, dus niet alle gegevens zijn volledig teruggezet lijkt het wel. Ik vrees dat er niet veel meer op zit dan toch maar weer formatteren. Boos! Boos!
Ik heb geloof ik nog veel werk te doen vanavond (of de komende week) Boos!

Waarom doen pc's nooit wat ze moeten doen? Tips om de boel toch nog goed te krijgen zijn welkom (ben inmiddels teruggegaan naar een herstelpunt van 26 april, krijg met opstarten een aantal foutmeldingen en daarna is het doe het zelf maar)

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:50

Op www.grisoft.com kan je een gratis een goede virusscanner downloaden die, in ieder geval bij mij, goed draait. Zowel op de XP als op de win95.

Als het goed is, zit er ook een diskette bij de computer (bij de mijne in ieder geval wel) waarmee je alles terug krijgt naar de fabrieksinstellingen. Weet echter niet in hoeverre bestanden ed blijven staan.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 06-06-04 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 19:52

Daar heb ik niets aan, heb een goede virusscanner gekocht, maar de pc doet gewoon helemaal niets anders meer dan blijven hangen na het opstarten, de eerste 5 seconden lijkt de pc te werken en daarna niets meer.

Met die herstelpunten werkt alles ook niet meer perfect, ik ben inmiddels al zo'n 6 herstelpunten teruggegaan, maar de fouten en het hangen blijft (in de veilige modus kan ik nog iets doen)

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:05

Misschien moet je eens via start--->uitvoeren msconfig intypen en dan bij het tabblad opstarten alles uitvinken. Misschien loopt ie dan wat minder vast.
Enne, dat van die diskette die em terugzet naar de fabriekinstellingen, dat is alleen bij een Packard Bell en nog een paar andere producenten. Bovendien formatteert dat ook je harde schijf.
Het is inderdaad heel erg frustrerend als je meer last hebt van je virusscanner dan je ooit van virussen gehad hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:32

Ik ben altijd in staat van oorlog met mijn pc Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:35

Ik heb vandaag gewoon voor de eerste keer deze week géén ruzie met de pc gehad! hij heeft alles braaf gedaan is niet blijven hangen heeft geen rare paginas uit zichzelf geopend en is gewoon heel braaf Lachen
Wat zal ik hem geven als beloning?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:38

germie schreef:
Tips om de boel toch nog goed te krijgen zijn welkom


Uhm, niet dat je er wat aan hebt, maar ik heb het als volgt geregeld: Mijn vriend is hoofdsysteembeheerder. Vrijwel nooit problemen met mijn pc en als ze er al zijn worden ze altijd gelijk goed weer opgelost!

Verder kan ik je helaas geen tips geven. Als virusscanner gebruiken wij trouwens Norton Antivirus, maar ja, je hebt net een nieuw pakket gekocht zie ik.

Uh, sterkte! Ach gut

*edit: vage typo*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:42

Even opstarten in de veilige modus en de installatie ongedaan maken eigenlijk... Systeem herstel is leuk maar werkt vaak niet optimaal.

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:44

Met systeemherstel worden alleen de gewijzigde instellingen ongedaan gemaakt, je bent geen bestanden krijt of iets dergelijks. Het helpt dus ook weinig tegen virussen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:51

Mwroap1 schreef:
Met systeemherstel worden alleen de gewijzigde instellingen ongedaan gemaakt, je bent geen bestanden krijt of iets dergelijks. Het helpt dus ook weinig tegen virussen.

Er zit geen virus op, dat weet ik wel zeker, het is softwarematig wat niet goed is. In de veilige modus is er niets aan de hand, maar dan kan ik helaas ook niets. Bij normaal opstarten start de pc normaal op en daarna krijg ik een zandloper voordat ik ook maar iets kan doen. Boos! Er wordt waarschijnlijk nog een proces gestart wat dus vastloopt.

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:58

Ik zei dat over die virussen in het algemeen om de limiet van systeemherstel aan te geven, probeer toch echt eens via uitvoeren msconfig in het tabblad opstarten alles uit te zetten.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:59

Ik denk dat de tip van mwroap1, om via msconfig alle processen die bij opstarten gaan lopen uit te vinken, een hele goede is. Als dit bij normaal opstarten niet lukt, evt via veilige modus doen.
En als het pakket dan na installatie nog niet werkt, terugbrengen! Moet je gewoon je geld terug kunnen krijgen of evt kunnen ruilen (zou ik hem ruilen voor Norton Antivirus 2004).

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:00

Bijna tegelijk gepost, dus doe nou maar! Haha!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:17

Ik heb dagelijks ruzie!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:43

Ik heb te vroeg geroepen Scheve mond Wordt nu constant van i-net afgegooid en als ik er niet afgegooid wordt komen de meest kinky sites vanzelf tevoorschijn *slik* (zapros bv, wanneer ik google.com intyp Verward en pixpox wanneer ik ff helemaal niets doe)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:52

De pc werkt weer, de virusscanner ook, maar ik heb weer de foutmelding van MCagent.exe die niet gevonden wordt. Dit komt dus van de mcafee virusscanner, zit ecth in het pakket, heb het installeren en verwijderen al een paar keer herhaald, en de melding is weg zodra ik een uninstall gedaan heb van de virusscanner. Denk wel dat ik er weer mee heen ga, want ik wil niet eerst 2 keer op annuleren klikken (en tegen foutmeldingen aankijken) na het opstarten.
Maar de ruzie is gelukkig voorbij (zo'n 2 uur na het plaatsen van m'n eerste post over ruzie, totale ruzietijd zo'n 3 uur Haha!)

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:54

Uninstall je em wel via configuratiescherm-->software? anders kan er nog zooi blijven zitten.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:24

germie schreef:
Af en toe doen pc's niet wat ze moeten doen. Hebben jullie hier ook wel eens last van?


af en toe?????? ALTIJD..dus mocht iemand ooit een keer een rookwolk over z'n huis zien of een pc zien vliegen dan komt het uit Rotterdam Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:34

Ben ik dan de enige die nooit ruzie met de PC heeft?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:39

Marreke schreef:
Ben ik dan de enige die nooit ruzie met de PC heeft?


Nee hoor, ik heb ook zelden mot met de pc. *klopt het gelijk af*
Waar ik vanavond wel een paar ruzie mee heb gehad is bokt. Af en toe totaal niet te bereiken... Verdrietig

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:47

germie schreef:
(zo'n 2 uur na het plaatsen van m'n eerste post over ruzie, totale ruzietijd zo'n 3 uur)

Ach, dat valt nog best mee! Ik heb wel eens veel erger gehad! Cool Haha!

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:50

Ik heb 1,5 jaar ruzie gehad met een niet werkend draadloos netwerk. Die hele tijd geen internet op mijn eigen puter.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:28

Met mijn vorige pc was het vaak ruzie, elke dag iig.
Met mijn nieuwe valt het wel.

Maar wat ze beloven over XP is helemaal niet waar

Waar ik wel nog ruzie mee heb is mijn internet provider, vreselijk gewoon

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:43

MIjn computer heeft donderdag besloten dat hij geen internet verbinding meer wil. Er kwam op te staan dat hij een beter programma had gevonden om de modem te laten werken, maar nu doet hij het dus niet meer... Erg fijn. Ben ik steeds bij mijn moeder mijn mailtjes gaan lezen en even bokken...
Fijn dat computers niet zelf denken zou je denken, maar ik weet niet meer wat ik dan gedaan moet hebben dat het zo gekomen is...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:52

eerste wat ik dacht JIPPIE ben niet de enigste Blond

Ik heb ruim 20 jaar voor mijn werk met computers gewerkt en regelmatig in staat geweest om die dan via t raam naar buiten te werken

De meest hufterproef programma's kreeg ik vast

Boos! Erger nog als er een nieuw programma kwam mocht ik m uit proberen Boos!
Als nicky hem niet vast krijgt , dan lukt niemand dat , en dan werd dat ding dus pas aangeschaft....

Ik wou thuis nooit zo'n kreng , nu heb ik m toch (beetje huisgebonden is t toch ook wel lekker) maar laat alles door anderen installeren , heb een
hele overactieve Norton virus scan ,
En krijg mijn foto's nog steeds niet op bokt ..... Verdrietig (tja blijf toch BlonT he)