Polocross gespeeld!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Polocross gespeeld!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:24

Wij hebben op stal een demonstratie gehad van Polocross!
Wat is dat gaaf zeg!!! *LOL*

Hieronder wat foto's, ik heb ook filmpjes, maar die komen tzt wel op mijn site te staan.
De foto's zijn wat groot, vandaar even de url...

De trainer:
http://80.60.102.194/jouke/pictures/Polo%20Chex.jpg
Gonnie op Shiva:
http://80.60.102.194/jouke/pictures/Polo%20Gonnie%20scoort.jpg
Instructie met ons allen:
http://80.60.102.194/jouke/pictures/Polo%20Instructie%20groep.jpg
Ik probeer te scoren:
http://80.60.102.194/jouke/pictures/Polo%20Jouke%20gooit.jpg
Frederiek gooit over:
http://80.60.102.194/jouke/pictures/Polo%20Overgooien.jpg

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:31

Gaaf Cool Waar kun je daar lessen voor nemen? Schijnheilig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:53

Lacrosse heet dat toch? Dure sport hoor! Maar wel erg leuk om eens te doen, denk ik. Ik wilde eerst pololessen nemen, maar dat was erg prijzig... Niet echt handig voor een student

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:30

Citaat:
Gaaf Waar kun je daar lessen voor nemen?


Ik heb begrepen dat wij nu op stal gaan oefenen met een cluppie en dat de trainer dan over een maandje weer eens terugkomt

Citaat:
Lacrosse heet dat toch?


Volgens mij is Lacrosse zonder paarden. Maar dat weet ik niet zeker. En dan is dit dus een kruising van Lacrosse en Polo Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:32

Dat is leuk!!!!! Banish houdt al van aporteren, dus dit moet koren op zijn molen zijn!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:40

Ik zei al tegen Frederiek toen ze de bal niet te pakken kreeg: "zeg eens apport!" hahaha
Banish vond het allemaal heel leuk. Vooral het in de rondte galoperen. De bedoeling was uiteraard dat ik de bal zou opscheppen, maar dat rondrennen vond ie veel mooier. Met al dat publiek aan de kant ging ie helemaal lopen uitsloven Lachen

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:46

Polo is toch niet met een schepnetje ?? Of wilde ze jullie nog niet met zo'n levensgevaarlijke stick (of hoe heet zo'n ding) laten werken.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:03

Nee, het is een kruising tussen Lacrosse (met een netje zonder paard) en Polo (zonder netje en met paard)
Het is wel snel, maar niet zo hard als polo met het gevaar dat je tegen benen aanslaat enzo. Ik heb ook wat filmpjes inmiddels online staan, maar degenen die het willen bekijken, moeten maar even via pb melden,. want dan geef ik 1 voor 1 de link. anders loopt onze webserver over Lachen

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:06

Ik heb de spelregels zo goed en zo kwaad als ik kon vertaald vanaf een UK site.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt Pling

Polocrosse:
Een team bestaat uit 6 spelers verdeelt in 2 groepen van 3 die beiden een bepaalde tijd in het veld zijn (een periode van spelen heet een chukka). Dit is gedaan om elk team een periode van rust te geven en ervoor te zorgen dat je als persoon met 1 en hetzelfde paard speelt.
Een spel is verdeeld in 4 tot 8 chukkas die elk 6 tot 8 minuten duren.

Alleen de spelers 1 van het aanvallende team en 3 van het verdedigende team mogen in het gebied komen van waaruit gescoord mag worden.
Direct voor het doel is een gebied van ongeveer 10 meter in doorsnede van waaruit niet gescoord mag worden.

Speler 1 is puur aanvallend en is de enige die mag scoren.
Speler 3 is de verdediger en mag het eigen doel verdedigen.
Speler 2 mag alleen in het middenveld spelen en is aanvallend en verdedigend tegelijk.

De nummer 1 speler is de enige speler die een doelpunt kan scoren voor zijn team. De nummer 2 speler speelt alleen in het middengebeid en mag niet in het scoregebied komen. De nummer 3 speler is de enige die het doel kan verdedigen.

Elke speler krijgt per spel maar de gelegenheid om met 1 paard te rijden. Alleen in geval van blessure wordt een ander paard toegestaan.

Het spel begint in het middenveld. De spelers stellen zich op in twee rijen achter elkaar met de nummer 1 spelers vooraan. De bal wordt nu door de scheidsrechter bovenhands het veld in gegooid hoog boven de hoofden van de spelers.
Op dezelfde manier wordt het spel hervat na het scoren van een doelpunt.
Na een mislukte poging om een doelpunt te scoren, gooit nummer 3 de bal terug in het veld van juist achter de penaltylijn op de plek direct tegenover de plaats waar de bal achter de achterlijn is geraakt. De precieze plek vanwaar gegooid moet worden, wordt aangewezen door de scheidsrechter.

De bal wordt gevangen of opgepikt van de grond en dan wordt er overgegooid totdat de bal in bezit is van nummer 1 zodat er een poging tot scoren gedaan kan worden.
De bal mag niet in het net worden meegenomen over de penalty lijn. Je mag wel met de bal stuiteren en hem weer opvangen terwijl je over de lijn rijdt, of je kunt naar de medespelers overgooien terwijl je de lijn kruist.

De speler die de bal in zijn net heeft, moet de bal aan de kant dragen waar hij zijn stick vast heeft. Je mag de bal wel oppikken aan de kant waar je je stick niet draagt, maar dan moet je onmiddellijk de bal naar de andere kant brengen om hem zo te vervoeren. Dus als je rechts je stick vast hebt, mag je wel over je paard heen de bal oprapen aan de linkerkant, maar moet je direct je stick naar de rechterkant terugbrengen. Linkshandige spelers zijn toegestaan.

Het is alleen toegestaan om de stick van een andere speler aan te tikken als je dit in een opwaartse beweging doet. Dit wordt gebruikt om de bal uit het netje te slaan of om te voorkomen dat de tegenstander balbezit krijgt. Neerwaarts slaan, wordt bestraft.

“riding off” is toegestaan, maar kruisen, stoppen over de bal of het gebruiken van de ellebogen wordt bestraft.
Het pletten van een tegenstander tussen twee spelers “riding off” tegelijkertijd, wordt bestraft en is gevaarlijk spel.
De penalty voor zulke overtredingen is een vrije worp richting de aangevallen lijn.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:14

wow klinkt leuk Haha!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:05

Mooi we hebben dus de regels, alleen nu de bal en de netjes nog!! Ik ben al naar een dierenzaak geweest, maar zo'n schepnetje gaat het niet houden en zo'n klein balletje van de intertoy's is te licht Verward dus nu moeten we ff wat anders verzinnen. Die knul die dat trouwens organiseerd had het over een stukje gemeentegrond in Rotterdam waar we het konden oefenen of misschien op duindicht...... OK dan!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:08

Dat broekje van die trainer vond ik trouwens wel erg sexy!!! denk ik net van m'n rijbroek af te zijn moeten we zometeen zo'n broek aan... (als we echt goed worden Cool )

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 08:17

Dean (schrijf je dat zo ?) zou zorgen voor spullen zei hij, dus dat komt wel goed hoor Lachen
En Rob wil me helpen met het oefenen. Ga ik rijden en hij steeds de bal aangooien enzo Lachen
Ik ben echt helemaal enthousiast en kan niet wachten tot we de spullen hebben.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 08:18

mister schreef:
Dat broekje van die trainer vond ik trouwens wel erg sexy!!! denk ik net van m'n rijbroek af te zijn moeten we zometeen zo'n broek aan... (als we echt goed worden Cool )
HAHAHA, wat denk je van mij! Ik héb niet eens een rijbroek! Laat staan van die mooie laarzen....
En die knop moet eigenlijk ook van mijn zadel af Schijnheilig (heb ik ook in de regels gelezen...)

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:32

Volgens mij is het iets van Dejon (zo spreek je het in ieder geval uit) Misschien krijg ik mijn vriendje ook wel zo gek dat bij me wil helpen Verward

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:32

banish schreef:
HAHAHA, wat denk je van mij! Ik héb niet eens een rijbroek! Laat staan van die mooie laarzen....
En die knop moet eigenlijk ook van mijn zadel af Schijnheilig (heb ik ook in de regels gelezen...)
Je mag er wel één van mij lenen! OK dan!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:29

mister schreef:
Je mag er wel één van mij lenen! OK dan!


Denk je dat ik daarin pas Bloos! Verward

Ik vraag het wel aan Lies. Die heeft ook dikke billen en die rijdt toch voorlopig niet haha

En als je vriendje je niet wil helpen, kom ik wel gooien hoor Lovers

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:40

Sugarmiss schreef:
Of wilde ze jullie nog niet met zo'n levensgevaarlijke stick (of hoe heet zo'n ding) laten werken.


Mallet heet zo'n ding
Als je er een beetje netjes en gedisciplineerd mee omgaat, dan is er niets gevaarlijks aan hoor!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:34

banish schreef:
Denk je dat ik daarin pas Bloos! Verward

Ik vraag het wel aan Lies. Die heeft ook dikke billen en die rijdt toch voorlopig niet haha


Ik pas toch ook in jou broek! Of is dat dan weer net anders Tong uitsteken

Ik heb bij de dierenwinkel gekeken, maar een visnetje gaat het niet houden, en zo'n licht balletje bij de intertoy's is te licht!! Die krijg je denk ik niet opgeschept. Ik heb nog wel een idee, maar dat is gelijk weer wat prijziger. Je hebt bij een sportzaak van die minivoetballetjes, die zijn wel zwaar genoeg! En met het EK moeten die dingen er toch wel zijn.... Alleen nou nog wat verzinnen op het net....