Jury heeft heel de proef staan praten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Jury heeft heel de proef staan praten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:12

Vandaag wedstrijd gehad in Rosmalen selectie..
Met Rose, springen Z, 1 balk en was 2de. Maar ze sprong iig, wat ze gister niet deed in Maarsbergen in de cross.
Romeo, springen M was ik eerste, enige foutloos.
Ben waarschijnelijk kringkampioen M en Z *LOL*

Maar dan het dressuren met Romeo, moest ik B, sta eerste van de selectie, en hij liep gewoon weer super. Heel ontspannen.
Dus ik ga vol goede moet de dressuur proef in, want hij liep echt top, beter dan ooit.
En er liepen 2 mensen net voordat ik startte naar de jury auto. Heel de proef, heb ik ze horen praten over vanalles en nogwat. Echt heel de proef. Ik irriteerde me er ontzettend aan.
Daarna de uitslag, hij liep gewoon super. Keek ik 157 punten en stond ergens laatste. Ik baalde. Want hij liep echt goed. Maar wat doen julie nu als heel de proef de jury staat te praten, en wat vind je ervan.
Heel het concours was trouwens raar gejureerd. van 123 punten tot 201 punten.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:18

Ik had er geloof ik in het begin van de proef al iets van gezegd! Je rijd dara ja niet voor jan joker. Je had hem ff om zijn aandacht moeten vragen! Echt jammer joh, nu is jou selectie naar de knoppen!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:20

tja dat heb je weleens.
ik had boos gekeken ofzo niks gezegd want anders weet ik het wel.
dan krijg je geen winstpunt .
tja dressuur blijft toch een jurysport Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:24

Ik was na de proef naar de jury gestapt. Gaven ze nog uitleg waarom je voor een bepaald onderdeel juist minder punten had? Ik zou rustig zijn gaan doorvragen om vervolgens poeslief te vragen of ze weten welke kleur m'n paardje eigenlijk heeft.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:28

Eigelijk wilde ik ook iets zeggen, maar was bang dat is daarvoor afgestraft zou worden. En durfe eigelijk ook niet zo heel goed

commetaar 2 dingen:
eventjes te diep, heb ik een 4 voor. (grote volte)
en halstrekken een 4, staat bij verzet, maar hij had helemaal geen verzet. En nog 2 vieren zonder commetaar. Als je dan een vier geeft vind ik ook dat je erbij moet zetten waarom.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:32

Dat zijn ze toch verplicht? Om bij een cijfer onder de 5 commentaar te zetten ( of zit ik nu fout?)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:33

{eigenlijk wil ik neerzetten waarom heb je er niks van gezegd, maar dat zou ik ook niet durven} maar het is idd heel raar dat ze dat doen, en helemaal niet opletten.
hopelijk gaat het volgende keer beter.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:36

Yvette schreef:
Dat zijn ze toch verplicht? Om bij een cijfer onder de 5 commentaar te zetten ( of zit ik nu fout?)

zou best kunnen, maar dat is bij heel veel proeven bij mij nooit gedaan.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:36

je had na afloop van je proef , samen met je voorlezer beklag moeten doen bij het secretariaat
nu is dat te laat....
ik geloof wel dat je de knhs een boze brief hierover kunt schrijven
want normaal is het niet
ik vind het asociaal

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:43

Maarja ook al doe ik het, of het veel nut heeft weet ik niet......miss doe ik t wel..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:43

Ídd crossmonster normaal is het niet, maar dit had ze beter gelijk kunnen melden

Zal wel als ik jou was even een briefje schrijven naar de KNHS, zulke mogen niet jureren

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:45

tja die dingen gebeuren, heeft een jongen die ik ken ook aan de hand gehad in de B. Jury zat lekker een praatje te maken tijdens de proef, en toen de moeder van die jongen dat opmerkte krijg je nog een grote bek terug
"Mooiste" wat ik ooit heb meegemaakt was vorig jaar met het 8-tal. ik moest meerijden, volledig proefje gereden, op het einde allemaal samen halthouden en groeten. Staat die man recht en komt hij naar ons toe, wij al aan het denken wat zouden we verkeerd hebben gedaan, zegt hij: Ik heb geen rechtergalop gezien Verward Verward Verward
Iedereen, maar dan ook IEDEREEN, van de voorlezer tot de ruiters tot àlle omstaanders kon met 100% zekerheid zeggen dat de proef volledig was afgereden en dat er op beide handen een galop was getoond, er was niemand die de jury gelijk gaf. maarja jury had hem niet gezien hé Scheve mond

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:46

het is en blijft een jurysport.. en er zijn voortaan zo weinig jury's te krijgen.. dat ze pakken wat ze krijgen kunnen.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:51

tja ik rij bij de LRV, dat zijn nog eens geen echte jury's, zijn gewoon mensen van de club Scheve mond
Vandaag ook. Ik rij een S, niet denderend maar toch ook niet fout maar ik krijg er een 4 voor, commentaar waarom weet ik niet. Maar dan nog het mooiste, ik krijg 2x een 7 voor halthouden. De eerste keer met een paard dat meer geintreseerd is in de andere paarden in de wei en die helaam niet vierkant stond en een ruiter die zo stom was om haar teugels met beide handen te blijven vasthouden en niet te groeten(de jury was sneller dan mij Haha! Haha! ) en de tweede keer voor een paard dat welgeteld 1 seconde netjes stilstond en toen plots zonder dat ik het zei alvast maar vertrok.. IMO was de eerste toch zeker niet hoger dan een 6, en de tweede zou ik niet boos zijn geweest hadden ze mij daar een onvoldoende op gegeven..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:59

Ik zou er wel wat van gezegd hebben...Ik zit mezelf in dat soort situaties altijd vreselijk op te winden en dan rijd ik toch al geen fijne proef meer
Het ergste dat ze kunnen doen is je geen punt geven en dat kan ik me haast niet voorstellen als je vriendelijk vraagt of dat gesprek misschien na je proef voortgezet kan worden.

Startgeld ed zijn hoog genoeg, dan mogen de juryleden toch wel minimaal naar je kijken Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:11

Idd... Ja had eigelijk wel voordat ik begon iets moeten zeggen. Nu te laat.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:19

Ik heb het 1 keer gehad dat ik op mijn protocol een 4 had vanwege verzet.Zou tijdens mijn middengalop gebeurt zijn, ik wist van niks! ik had voor de andere middengaloppen 8-ten en voor de wissel na dat verzet ook een acht. Ik was wel 2 keer 1e maar voor die proef had ik 179. Dus ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt( ben ook niet zo'n held) en ben naar de jury toegegaan en na enig overleg vond ze me wel geloofwaardig genoeg en maakte ze er een 6 van( proef stond op film dus ik had bewijsmateriaal!!) ik had er dus wel een winstpunt bij maar ook een beetje misselijk gevoel want ze had dan toch echt niet op zitten letten.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 07:38

Dan ben je de hele week druk aan het oefenen om een super proef neer te zetten, en dan kijken ze niet eens..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:15

Ik hbe het ook wel eens gehad hoor niet de hele proef maar bij a-x binnenkomen en dan gewoon NIET kijken en toch een punt ervoor kunnen geven heel knap! Jammer hoor van je proefje!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:31

maartjuh schreef:
Maar wat doen julie nu als heel de proef de jury staat te praten, en wat vind je ervan.
Heel het concours was trouwens raar gejureerd. van 123 punten tot 201 punten.


Ik zou zowizo niet aan mn proef beginnen. Heb afgelopen weekend hetzelfde gehad en ben stil gaan staan tot ik eindelijk de volledige attentie had van de beste heer.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:39

Ja dat had ik ook, dat de jury niet keek toen ik binnenkwam...maar toen ze wel keek mocht IK opnieuw gaan afwenden, tjongejonge...
Ook leuk: Ragne sprong vaak en graag over in de middengalop op de volte, of bij het terugkomen vanuit de middengalop op de lange zijde. Inmiddels heb ik het er bijna uit, ze doet het nog maar heeel af en toe.
Mijn eerste L2-proef sprong ze dus over tijdens het terugrijden, goed een 4, logisch. Maar de tweede proef kwam ze prachtig terug, zonder over te springen en weer mooi bij elkaar!! dus ik helemaal trots, want ik had er zo op geoefend...krijg ik m'n protocol: wéér een 4 en springt over Verward !
Nou NO WAY dus he!! niemand heeft d'r zien overspringen, behalve de jury. Waarschijnlijk omdat hij haar in de 1e proef ook had zien overspringen... Verdrietig

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:58

Ik ben 1x opnieuw binnen gekomen omdat de juri aan het praten was. Het ligt ook niet altijd aan de juri. Tijdens een proef moeten andere mensen ook niet storen. Je ziet ook heel vaak dat mensen van die wedstrijd de startcoupons op halen, of drinken komen brengen.
Heel vervelend zo'n mensen die komen storen!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat en 37 bezoekers