mijn knollie en veulentje :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

mijn knollie en veulentje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 20:16

half maart is mijn veulentje zafoe geboren, een donker merrieveulen (libero H * nimmerdor) maar dat ging niet zo goed. zafoe wou niet drinken en we hebben haar de eerste dagen met de hand melk moeten geven. Na een paar dagen werd zij gelukkig weer wat sterker en begon ze zelf terug te drinken, we hebben haar goed in het oog gehouden en ze dronk voldoende.

zafoe juist geboren

Afbeelding

ulla en zafoe na een week voor de eerste keer buiten

Afbeelding

Afbeelding

dus toen ging het allemaal goed met ulla en zafoe tot een maand geleden dat mijn merrie ineens omsloeg terwijl ik aan het galloperen was...
bloed getrokken en nu bleek dat ze vannalles tekort heeft.
Nu heeft ze een maand lekker op de wei gestaan en vandaag er voor het eerst terug op.. ze was stijf en niet los in haar rug maar toch ging het redelijk goed.. ik moet haar van de dierenarts nu rustig rijden met losse teugel en rustig terug opbouwen.
dus hierbij wat foto's.. nog niet helemaal zoals het moet maar we komen er weer wel Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na het rijden ulla en zafoe nog effe in de wei... maar ze lieten me niet gerust, het piepen van het fototoestel was te interessant Lachen

Afbeelding

lekker flemen
Afbeelding

zo moeder zo dochter
Afbeelding

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:19

Aaahg wat een poepiiejs ... gelukkig dat alles nu weer beter gaat. Hou je het veulen?

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:24

ja hou je het veulen? het is wel een mooi hoor gelukkig maar dat alles weer beter gaat met Ulla dat zal veel pijn bij haar hebben gedaan zeg :/

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:47

Mooie veulen!!! mooie merrie ook die staart!! Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:49

Wat lief! Ik ben zo blij dat we eindelijk ook weer een veulentje hebben (elf maanden wachten! Dat is veel te LANG)! Goed dat het weer iets beter gaat. Vorig jaar hebben we ook veel ellende gehad met ons -toen- pasgeboren veulentje. Ze is heel ziek geweest, maar knapte gelukkig ook snel op en is nu een bom van een enter! Gelukkig ging het bij jullie ook al gauw beter!

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 08:52

Foto's horen niet op VvdD, maar op HAW, ITP of KS.
KS is speciaal voroalles over veulens en drachtigheid. Ik verplaats je topic hier naartoe.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:23

Wat een mooi veulen en ook mams ziet er prachtig uit! Lovers Wat fijn dat alles nu goed gaat!! De 2e foto vind ik heel mooi!! Cheese!

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 09:52

ik ga het veulen zeker houden tot ze 3 is om te kijken wat het wordt, ze moet groter worden als haar mama want zij is zo maar op het randje groot genoeg voor mij.

ulla is gewoon onderuit gegaan tijdens het rijden, dat heeft voor haar geen deugd gedaan en voor mij ook nie want ik zat eronder Verward gelukkig was het thuis in onze piste en op de foto's zie je dat die er zanderig genoeg bijligt.. een beetje te Knipoog

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:22

Wauw!!
mooie moeder en veulen!!
Gefeliciteerd!!

-xx- Madieke

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:59

Prachtig veulen en de moeder is zelf ook een beauty Lachen gefeliciteerd hoor met dit mooie veulen:)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:17

cool beestje
mams is ook vet mooi men!!
leuke fotos

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:20

coole veulentje, moeder is ook mooi

leuke foto's

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:09

Mooi veulen hoor Wordt dit de nieuwe Kampioen Springen van de hengstenkeuring? Knipoog

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:58

Jan_VT schreef:
Mooi veulen hoor Wordt dit de nieuwe Kampioen Springen van de hengstenkeuring? Knipoog


was het maar waar Jan_VT... het is weer maar eens een merrieveulentje.. heb al 3 merrietjes van deze merrie maar ze springen wel allemaal heel goed:)

dus de hengstenkeuring nee.. maar wie weet waar horen we ooit nog van zafoe Cheese!