Advies van Bokt nodig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Advies van Bokt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 17:38

Sinds bijna 4 jaar heb ik Jasmijn. Jasmijn is dan wel niet officieel van mij, maar zo voeld het wel omdat ik alles met haar mag doen en haar overal mee naar toe mag nemen en ontzettend gek op haar ben.
Eén jaar terug kwam er nog een paard bij: Sisi. Ik kwam er al snel achter dat 2 paarden te veel werd en stelde voor om het vorige meisje, Marije ondertussen al 22, van stal erbij te halen voor Sisi. Marije heeft voor mij flink wat jaren de paarden, die er toentertijd stonden, verzorgt en bereden. Jasmijn was er toen al wel, maar Jasmijn vond ze niets omdat dat een 'onbetrouwbare volbloed' was. Uiteindelijk ging ze studeren en kwam ik. Ik bood haar nu dus weer een kans aan omte gaan rijden, en dus wel met Sisi. De afspraak die ik met de echt eigenaars had gemaakt was dat ze alleen voor Sisi zou komen en verder niet. Als vervanger van Sisi kwam Upsalla (dochter van Jasmijn) zij kent echter nog niets dus daar kun je nog lang niet meer rijden.
De eigenaars hebben me ook altijd verteld dat ik Jasmijn als 'eigen' mocht beschouwen, en ze tot de tijd dat ik weg ging (ivm studeren) ze alleen voor mij zou zijn.
Ondertussen is Sisi al een weekje vertrokken naar een stal, waar ze verkocht zou worden. Ik had in mijn achterhoofd er rekening meegehouden dat Marije de stal nu zou verlaten en dat ik het weer geheel mijn 'eigendom' werd. Maar dat valt nu vies tegen.
Omdat Jasmijn kreupel is en we vermoeden dat ze een Sesambeentje heeft doe ik het nu ontzettend rustig aan met haar, ik stap nu elke dag een half uurtje om haar toch beweging te geven. Gisteren kwam ik het erf op en zag ik de auto van Marije al staan. Toen ik naar binnenliep keek Marije me poeslief aan maar vetrok al behoorlijk snel. Ik hoorde toen van eigenaaresse dat Marije op woensdag Jasmijn gaat rijden, omdat ze toch graag wou blijven rijden. Ik voel me nu ontzettend bedreigt en ben behoorlijk pissig op Marije. Marije heeft tenslotte altijd geroepen dat Jasmijn een onbetrouwbare volbloed is die zei absoluut nooit zou willen hebben en nu Sisi er niet meer is en ze niet meer kan rijden is Jasmijn opeens wel weer goed? Daarnaast weet ze dat ik het vreselijk vind als iemand anders op Jasmijn rijdt. Jasmijn reageerd er namelijk erg sterk op en die dag daarna is ze totaal anders.
Ik zit ook behoorlijk te knispen over het feit dat nadat Martije Sisi had gereden, Sisi ging hangen en sloom liep. Dat moest ik er de dagen daarna allemaal weer uit zien te rijden. Ik zie er vreselijk tegenop om hetzelfde te doen bij Jasmijn.
Daar komt ook nog eens bij dat ik het eindelijk fantastisch voor mekaar heb op stal.
Het huidige zadel past helaas niet meer op Jasmijn, waardoor ik net een nieuwe Kieffer Wien zadel heb gekocht. Dit is het enige zadel wat op Jasmijn past en die we op stal hebben, dus als Marije gaat rijden moet ze mijn zadel (incl. dekken, hoofdstel) gebruiken. Hier heb ik opzich geen problemen mee, maar niemand heeft aan mij gevraagt of ik dat wel goed zou vinden! Ook komt er nog eens bij dat Jasmijn nu zo min mogelijk mag doen omdat ze kreupel is. Ook baal ik dat het volgens hen 'zo vanzelfsprekend ging'. Niets aan Yvonne vragen, ze vind het vast goed.
Daarnaast komt er ook nog eens bij dat ik altijd de stallen uitmest en dat houden we er ook in aangezien er op woensdag niet word uitgemest en Marije dat dan niet hoefd te doen.

Ik voel me nu echt vreselijk, ik heb gewoon het gewoon het gevoel alsof iemand mijn territorium betreed en 'mijn' paard langzaam in wil pikken om op stal te blijven. Ik voel me nu ook net een sloof, want Madam krijgt een kant en klaar paard die keurig word bereden, die netjes getoiletteerd is door mij en een stal waar je U tegen zegt, zonder daar ook maar iets voor te doen en een ander de longen uit het lijf laten werken. Madam heeft 'zomaar' een Kieffer Wien zadel ter beschikking inclusief vele andere attributen.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet, want eigenlijk haat ik dit soort gedrag van mensen. Rijden met ontzettende luxe met een paard waar je niets om geeft, maar gewoon puur voor de 'heb' wil rijden. Ik rij dan wel niet zelf op woensdag, vanwege werk maar ik gun dat paard ook een vrije dag. Op vrijdag (mitz ze niet kreupel is) ga ik ook altijd naar de les, maar omdat de woensdag erbij komt heeft ze 4 dagen achter elkaar (na. t/m don) gereden met als gevolg dat ik een moe paard onder me heb.

Ik geef echt onmogelijk veel om Jasmijn en ik voel me echt beroerd door deze situatie. De eigenaren zijn echte 'paardenmensen' met geld, en zijn hoofd bestuur van de Military van Boekelo. Zij hebben dus ook alleen de paarden om te showen (zo zie ik dat) Janette (de eigenaresse) heeft ook veel in de sport bereikt, maar zonder zich echt te binden aan het paard. Zij kijken dus op een hele andere manier tegen paarden aan als ik.

Zo heb ik nog wel meer kleine voorbeeldjes over het feit dat ik dit vreselijk vind, maar dit zijn wel de hoofdpunten.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik móest het echt kwijt. Maar deze situatie is toch ontzettend vervelend en oneerlijk? Hoe zouden jullie deze situatie oplossen? Hebben je eventuele tips wat ik moet vertellen als ik met de eigenaresse ga praten, want ik wil dat ze dit weet.
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 06-06-04 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:42

Nou ik haal uit je verhaal dat je de paard als eigen mag beschouwen en dat Marije alleen Sisi mag rijden, en jij dus ook voor sisi zorgt (o.a uitmesten, soms berijden )
Ik zou gewoon eerlijk vertellen aan de eigenaar, ik begrijp dus dat je de zadel zelf hebt betaalt, zo ja, dan mag ze het NIET gebruiken zonder je toestemming omdat het toch jou zadel is.
Praat met Marije zelf erover. Dat is even wat ik kan zeggen Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:47

heeft ze hoefkatrol??
want een sesambeentje dat hebben alle paarden Knipoog

sja ik snap dat je je kl0te voelt, maar ik kan de eigenaars geen ongelijk geven
en wat jou spullen betrefd, ik leen ook niet graag dingen uit , maar was jij verplicht die dingen te kopen voor dat paard....?!

dat ze van een dagje in de week verpest word vind ik onzin
een keer door iemand anders bereden worden is vaak juist goed voor de verandering, ik had eerst ook een bijrijder, als die een dag id week reed, dan merkte ik niets
reed ze een paar dagen achter elkaar, ja dan waren de paarden wat luier en stugger
maar verder echt niet slechter oid.
op een kreupel paard rijden , zou ik niet doen
dus daarom ben ik ook benieuwd wat ze dan precies heeft?
en of ze erg / vaak kreupel is ?

ik snap echt goed dat je je belabberd voelt, maar helaas tis niet je eigen paard, dus dit risico zat er al die tijd al in ...
je kunt het iig wel tegen de eigenaresse vertellen, zeker wat betrefd jouw zadel en hoofdstel...
maar zij staat volledig in haar recht om een ander te laten rijden
behalve als het beest echt iets heeft aan haar benen !!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:53

Hey

Ik zat in dezelfde situatie (als je het hele verhaal wilt horen, moet je even een pb-tje sturen)

Ik heb het als volgt op gelost.
Ik noem het meisje even G.

G. en ik zijn al ongeveer 5 jaar bij dezelfde stal en ik rij dan Lady en zij doet haar dochter van 12 maanden. Maar sinds kort is zij er dus ook opgesprongen, met al mijn spullen Stoom uit je oren . (zie je daar ga ik weer)

Ik heb haar op een gegeven moment gevraagd waarom zij ineens Lady reed. Ze vond het toch zeker een paardje wat niks kon Verward .
Haar antwoord was: Tja, ik vind er eigenlijk geen meter aan, maar tja, ik wilde er zo graag op. Jij mag ook mijn spullen gebruiken en Jitske doen hoor (jeg wat een geslijm). De volgende dag zat Lady helemaal vast.

Ik vertelde haar toen dat ik altijd al Lady gereden had en dat ik het zo moeilijk vond dat ik haar erop zag rijden. Ze reageerde dat ze dat helemaal niet had gemerkt dat ik dat zo voelde. Gelukkig voor mij vond ze er toch niks aan en vond ze haar eng (haar woorden).
Nou ik kan je vertellen, Lady eng..... dat moet echt tussen je oren zitten,.

Als ik jou was zou ik haar gewoon vragen waarom ze haar gereden heeft (hier heb je idd wel een dozijn lef voor nodig, heeft bij mij ook zo'n 6 weken geduurd) en gewoon vertellen dat jij dat moeiljik vind (desnoods in een brief en die typ je dan uit 2x en geef je ook aan de eigenaresse).
Ik hoop dat het voor jou dan een beetje rust geeft en dat ze haar voortaan laat staan op jou dagen!

Liefs Erika


llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:59

nou dat is niet waar wat je zegt /:crossmonster.. als jij een paard een maand rijd.. en er rijd opeens iemand anders op.. dan leert je pony andere dingen aan.. wat soms erg irritant is..

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:59

Ga eerst eens rustig praten met de eigenaresse en eventueel ook het andere meisje erbij. Zeg gewoon eerlijk hoe je je hieronder voelt. Hoe het allemaal is gegaan komt natuurlijk nogal banketstaaf over op jou, maar misschien kunnen jullie gewoon eens overleggen. Zeg er rustig bij dat je je bedreigd voelt, daar is niks raars aan. Als je er nu niet als de donder over gaat praten met elkaar stapelen de misverstanden en irritaties zich alleen maar verder op, en dan barst op een geven moment de bom. Misschien kun je duidelijke afspraken maken: Zij rijdt 1x per week, maar daar blijft het bij (of iets dergelijks)
Open tegen elkaar zijn is de enige manier om het met twee mensen op 1 paard rijden te laten werken. Door de week rijdt er ook iemand anders op Vos, en ondanks behoorlijk gestook van bepaalde mensen op stal gaat het nog steeds prima, maar alleen en en dan ook allen door goede onderlinge communicatie.
Succes!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:04

Zoiets heb ik ook meegemaakt, ik ga hier het hele verhaal niet weer neerzetten ( je mag pb en als je het wilt weten).
praat er eens met de eigenaars over.
het helpt als je eerst op schrijft wat je voelt ed, en wat je wilt vertellen, anders kan het erg warrig over komen.
en als je niet wilt dat ze jou zadel gebruikt, maak dat duidelijk.
Je kan ook afspreken dat zij een keer uitmest, of iets voor haar doet.

veel succes ermee!
p.s: meestal blijven dat soort figuren toch niet lang...

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:42

vamp schreef:
p.s: meestal blijven dat soort figuren toch niet lang...


Inderdaad..

Daarbij, als dat meisje Jasmijn een onbetrouwbare volbloed vind (of vond) dan zal het toch nooit lekker klikken tussen ruiter en paard denk ik en zal ze binnenkort toch ermee stoppen omdat het niet lekker gaat..
(Als je geluk hebt tenminste Knipoog )

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:48

dat ze haar een dag mag rijden kan je weinig tegen doen, het is tenslote jouw paard niet. je kan alleen wel weigeren dat ze jouw zadel mag gebruiken, maar ik zou het gewoon even aankijken, misschien gaat het wel super...
en als ze jouw zadel mag gebruiken, mag ze daar best wel wat voor terugdoen, hem schoonmaken en invetten enzo..

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:00

Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was ik degene die het paard van een ander 'inpikte' Bloos . Ik voelde me heel dubbel toen de staleigenaar vertelde dat ik zijn paard 4 dagen in de week mocht gaan rijden, want een ander meisje verzorgde dat paard al een tijd en was er helemaal weg van. Aan de ene kant vond ik dat ik het niet kon maken tegenover haar, maar aan de andere kant vond ik het ook heel erg leuk om dat paard te gaan rijden. Mijn bijrijdpaard was overleden en ik had niets meer te rijden. En ja, het was nu eenmaal niet haar paard. Ik heb wel geprobeerd om haar overal bij te betrekken en ze mocht ook mijn zadel e.d. gebruiken, maar echt lekker liep het niet tussen ons. Uiteindelijk heb ik mijn eigen paardje gekocht en heeft het zichzelf opgelost. Ik zou zowel met de eigenaar van het paard gaan praten als met dat meisje. Vertel hoe je je voelt en maak duidelijke afspraken.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:12

crossmonster schreef:
heeft ze hoefkatrol??
want een sesambeentje dat hebben alle paarden Knipoog

sja ik snap dat je je kl0te voelt, maar ik kan de eigenaars geen ongelijk geven
en wat jou spullen betrefd, ik leen ook niet graag dingen uit , maar was jij verplicht die dingen te kopen voor dat paard....?!

dat ze van een dagje in de week verpest word vind ik onzin
een keer door iemand anders bereden worden is vaak juist goed voor de verandering, ik had eerst ook een bijrijder, als die een dag id week reed, dan merkte ik niets
reed ze een paar dagen achter elkaar, ja dan waren de paarden wat luier en stugger
maar verder echt niet slechter oid.
op een kreupel paard rijden , zou ik niet doen
dus daarom ben ik ook benieuwd wat ze dan precies heeft?
en of ze erg / vaak kreupel is ?

ik snap echt goed dat je je belabberd voelt, maar helaas tis niet je eigen paard, dus dit risico zat er al die tijd al in ...
je kunt het iig wel tegen de eigenaresse vertellen, zeker wat betrefd jouw zadel en hoofdstel...
maar zij staat volledig in haar recht om een ander te laten rijden
behalve als het beest echt iets heeft aan haar benen !!


Ja, vermoedelijk (met nadruk op vermoedelijk) heeft ze hoefkatrol. Ze is erg vaak kreupel en de veearts kan nooit wat vinden maar de röntgentest moeten we nog doen.
Ik hoefde geen zadel ect voor het paard aanteschaffen. dat was allemaal keurig voor elkaar. Ik had alleen eerst naast het vzh zadel een dres.zadel gekocht. Toen het vzh zadel niet meer paste (had een tijd op Sisi gelegen met gevolg dat hij breder was geworden en niet meer op Jasmijn paste) moest ik verplicht met het dressuurzadel rijden. Die was mij iets te klein, vandaar dat ik hem enkele weken terug heb geruild met iemand hier van Bokt. Dus ik had eigenlijk al gewoon een zadel naast hun zadel. Ik heb er dus niet een speciaal aangeschaft omdat het vzh zadel niet paste, maar gewoon omdat ik het leuk vond. En omdat het vzh zadel dus niet meer past heb ik alleen nong maar het dressuurzadel om op Jasmijn te rijden.
En over dat verpesten, geloof me, bij Jasmijn gaat dat echt snel. Maar ik heb het niet over 'echt' verpesten, maar gewoon het voelen dat er iemand anders op heeft gereden. Onze rijstijlen zijn totaaaaaaal anders en Jasmijn reageerd (net als Sisi) er zo ontzettend sterk op. Sisi ging dusnongeloofelijk hangen wanneer Marije er 1 x op had gereden. Jasmijn word er behoorlijk opgefokt van en je bent 2x zo lang bezig om haar weer 'volgens mijn principes' te laten lopen. En omdat ik Jasmijn nu al 3 jaar op deze manier rijdt en er hiervoor nooit iemand op heeft gereden reageerd ze er extra heftig op omdat ze niemand anders gewend is. Snap je Lachen?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:20

elady schreef:
Hey
Als ik jou was zou ik haar gewoon vragen waarom ze haar gereden heeft (hier heb je idd wel een dozijn lef voor nodig, heeft bij mij ook zo'n 6 weken geduurd) en gewoon vertellen dat jij dat moeiljik vind (desnoods in een brief en die typ je dan uit 2x en geef je ook aan de eigenaresse).
Ik hoop dat het voor jou dan een beetje rust geeft en dat ze haar voortaan laat staan op jou dagen!

Liefs Erika


Daar heb ik dus heel veel lef voor nodig.. Maar ik was het al wel van plan. Maar het is zo moeilijk omdat ik dacht dat we vriendinnen waren Scheve mond

En toe wij een half jaar lang samen naar de les gingen (Zij op Sisi, ik op Jasmijn) hebben we het over vanalles gehad, en ze wist dat ik het vreselijk vind om iemand anders op Jasmijn te zien rijden vanwege redenen. En ik beschouwde haar als vriendin en daarom voel ik nu ook zo'n steek in mijn rug. Ik vind het zo ongelofelijk een bevestiging van ík had je toen even nodig om dit voor elkaar te krijgen'. Ze wéét het en toch doet ze het omdat ze 'gewoon even wil rijden'.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:24

vamp schreef:
Zoiets heb ik ook meegemaakt, ik ga hier het hele verhaal niet weer neerzetten ( je mag pb en als je het wilt weten).
praat er eens met de eigenaars over.
het helpt als je eerst op schrijft wat je voelt ed, en wat je wilt vertellen, anders kan het erg warrig over komen.
en als je niet wilt dat ze jou zadel gebruikt, maak dat duidelijk.
Je kan ook afspreken dat zij een keer uitmest, of iets voor haar doet.

veel succes ermee!
p.s: meestal blijven dat soort figuren toch niet lang...


Wat grappig dat je dat zegt, want ik heb net een brief opgesteld met mijn 'openingszin' en alle punten die ik wil vertellen Lachen
Maar ik weet zeker dat dit 'figuur' wel lang blijft. De echte eigenaren wonen op een boerderij en de ouders van haar passen iedere vakantie op hun huis. Zij zal er dan ook regelmatig komen.. Daarnaast heeft ze voor mij een jaar of 5a6 de paarden (die er toentertijd stonden) verzorgt dus ze blijft wel hangen.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:31

Yessy schreef:
dat ze haar een dag mag rijden kan je weinig tegen doen, het is tenslote jouw paard niet. je kan alleen wel weigeren dat ze jouw zadel mag gebruiken, maar ik zou het gewoon even aankijken, misschien gaat het wel super...
en als ze jouw zadel mag gebruiken, mag ze daar best wel wat voor terugdoen, hem schoonmaken en invetten enzo..


Ja, ik weet het. Misschien moet ik het ook maar eerst een keer aankijken voor ik me er bovenop stort. (straks krijg ik er een ge-wel-dig paard voor terug Knipoog)Maar het gaat ook grotendeels op de manier hoe ze het aan heeft gepakt. Als ze nou eerst aan mij had gevraagt wat ik er van vond had ik (misschien) wel 'Ja, prima' gezegt. Dan nóg heb ik het liever niet, maar dan heeft ze het tenminste netjes gevraagt en weet ik dat ze het niet gemeen bedoelde en dat ze rekening met me had gehouden. Ik hou dan zoveel rekening met haar, maar nu voel ik (zoals ik al eerder heb verteld) echt een steek in me rug. En met name daardoor voel ik me nu onzettend beroerd Verward

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:44

Wat een vreselijk rot situatie. Ik heb zoiets ook wel eens mee gemaakt (pb me als je het verhaal wilt horen Knipoog ) De enige oplossing is praten. Leg uit hoe je je voelt, hopelijk begrijpt ze je!
Heel veel sterkte Ach gut

-

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:09

Gewoon eerlijk zijn naar haar toe en naar de eigenaren toe. Ik zou eerst met de eigenaren gaan praten en kijken wat daar uit komt.
Eerlijkheid duurt het langst hoor..... en meestal zie je er tegenop maar valt het allemaal wel mee.
Succes

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:53

Ik zou eerst even met de eigenaar praten, en vertellen hoe je je voelt. Verder zie ik niet in waarom zij op een zadel zou rijden dat jij zelf betaald hebt? Zij wil op dat paard, die is niet van jou dus daar kun je uiteindelijk niets van zeggen. Maar het zadel en de dekjes dat is een ander verhaal. Mijn zadel had al in de auto gelegen hoor Bloos Als ze zo goed kan en graag wil rijden, dan klimt ze er maar zonder zadel op.
Als alles besproken is en jij kan je erin vinden, dan kun je alsnog bekijken of zij op jouw zadel mag rijden.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:30

Tartuffo schreef:
Gewoon eerlijk zijn naar haar toe en naar de eigenaren toe. Ik zou eerst met de eigenaren gaan praten en kijken wat daar uit komt.
Eerlijkheid duurt het langst hoor..... en meestal zie je er tegenop maar valt het allemaal wel mee.
Succes



OK dan!
Mee eens!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 15:22

Pff.. ik zie er idd wel tegenop om erover te gaan praten, maar goed ze mag best weten hoe ik erover denk Scheve mond. Morgen zie ik de eigenaresse weer, dus ik zal het er over hebben. Duim voor me en ik laat het jullie weten.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:34

Succes en laat het ons weten!

Faber quisque fortunae suae

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:08

Heb je geen mogelijkheid om Jasmijn te kopen? Dan ben je van al het gezeur af.. Scheve mond

Ik heb ook meerdere verzorgpaarden gehad en dit is nou precies waarom ik zelf een peerd heb gekocht Knipoog

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:24

Tallie1979 schreef:
Heb je geen mogelijkheid om Jasmijn te kopen? Dan ben je van al het gezeur af.. Scheve mond

Ik heb ook meerdere verzorgpaarden gehad en dit is nou precies waarom ik zelf een peerd heb gekocht Knipoog


Ik zou als ik dan toch een paard kan kopen zeker geen paard met hoefkatrol kopen maar een gezond paard kopen..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:19

Tallie1979 schreef:
Heb je geen mogelijkheid om Jasmijn te kopen? Dan ben je van al het gezeur af.. Scheve mond

Ik heb ook meerdere verzorgpaarden gehad en dit is nou precies waarom ik zelf een peerd heb gekocht Knipoog


Als ik de mogelijkheid had zou ik het direct doen. Maar mijn ouders willen het niet omdat ik over 1 jaar het huis uit ben en ergens anders ga studeren.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:20

CielitoLindo schreef:
Ik zou als ik dan toch een paard kan kopen zeker geen paard met hoefkatrol kopen maar een gezond paard kopen..


Dat zou ik ook doen. Maar het is nog niet zeker of ze hoefkatrol heeft. Er moeten eerst nog rontgenfoto's worden gemaakt.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 12:37

Alet schreef:
Succes en laat het ons weten!


Nou, hier mijn verhaal

Ik begon heel rustig over het feit dat er me iets dwars zat. Ik wou proberen te vertellen dat ik een beetje teleurgestald was in Marije over het feit dat ze er vanuit ging dat ik het geen probleem vond dat ze Jasmijn gaar rijden en dat ze, zonder het te vragen, er vanuit gaat dat ze zomaar mijn spullen mag lenen. Ik kwam niet verder dan dit, of de eigenarresse viel me al in de reden en zei dat ze dat helemaal niet hoefde te vragen (omdat het haar paard is en zij het dus beslist, of ik het npu leuk vind of niet), maar over dat zadel had ze me wel even mogen vragen en ze vond dat ik dat tegen Marije moest zeggen. Toen brak me het zweet al uit, maar ging 'dapper' door. Ik vertelde dat Marije altijd had verteld dat ze nooit een paard als Jasmijn wou, omdat.. (ik werd weer in de reden gevallen) 'Ja, maarja ls je nu eenmaal geen keus hebt. En volbloeden zijn nou eenmaal ook erg moeilijk'( Scheve mond ??) En toen hield ik maar op. Er kwam gewoon helemaal niets meer uit! 'Dat was even slikken ja (dat ik hoorde dat ze jasmijn ging rijden)' vertelde ze ook nog.
Maar ik wou haar nog zo graag vertellen dat ik me er echt rot onder voel, en dat ik het gevoel heb dat ik zo ontzettend veel meer doe als Marije en dat Marije er niets voor hoefd te doen en dat ik dat oneerlijk vind. En ik wou haar nog vriendelijk laten herinneren over de beloftes die ze ooit met mij had gemaakt, over dat Jasmijn altijd alleen van mij zou blijven. Maar ik kón het niet Verward . Ik vertrok daarna ook vrij snel omdat ik me nog stommer voelde dat ik het niet durfde. Maar ze praat en verteld dingen ook op zo'n manier dat je echt niets meer durft. Normaal ben ik daar aan gewend (mag ook wel na 4 jaar) maar op een moment dat ik al onzeker ben gaat het mis. Ze zei het verder wel heel vriendelijk en ik denk dat ze echt niet door heeft hoe ik me voel. Waarschijnlijk vertelde ik het ook op mijn normale toon. En daarna gingen we ook gewoon weer over op ons oude gesprek. Dus zij beschouwde dit gewoon als iets wat ik gewoon even vertelde, denk ik. Maar ik had een heel tekstje in mijn hoofd die ik wou vertellen, maar omdat ze me in de reden viel kwam het er niet van.

Ik kan me nu echt voor de kop slaan maar goed, wat schiet ik ermee op. Ik heb me wel even flink thuis afgereageerd op mijn kussen, dat was echt nodig. Ik ben wel van plan om het alsnog een keer te vertellen. En wel de eerste keer dat ik haar zie nadat Marije heeft gereden. Dan (probeer) ik vriendelijk te zeggen dat ik het toch echt moeilijk vind, maar dat ik het eerst even wou afwachten hoe het zou gaan.

Ik ben ook zeker van plan om tegen Marije zoiets te zeggen als 'Gebruik je mijn zadel? Had je dat niet beter eerst even kunnen vragen?'
Maar goed, misschien iemand tips om me hier weer uit te helpen? (hmm.. Klinkt vrij wanhopig.. Bloos Maar dat ben ik ook!)
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 09-06-04 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 64 bezoekers