mijn pony toch weer proberen te laten dekken ..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

mijn pony toch weer proberen te laten dekken ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 10:47

hey

ik had vorg jaar mijn pony laten deken. ik was er nog niet zeker van of ze nou wel drachtig was of niet.
(naja het veulen had er nu wel moeten zijn anders dus ze was niet drachtig Verdrietig
me pony is net 10 en ik wil heel graag een veulen van haar het probleem is dat ik niet echt weet tot hoe oud het slim is om een paard voor de eerste keer een veulen te later krijgen.
want het word haar eerste keer ) ze is nu nog best dik om dat ik niet wist of ze drachtig was heb ik niet heel veel met haar gedaan en ik zou het liefts eerst haar weer ff op goed gewicht te rijden maar wast denken jullie er van ? groetjes myrthe
Laatst bijgewerkt door mikkieee op 03-06-04 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*


petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:52

oH veel sportmerries krijgen na hun sportcarrière nog enkele veulens.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:02

10 is voor een pony niet oud om een eerste keer te dekken / veulen te krijgen.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:06

Tien is zeker niet te oud, zoals petraaken al zegt, zijn er legio merries die na hun sportcarrière pas hun eerste veulen krijgen, die zijn dan al wel wat ouder.

Maar als je haar eerst op goed gewicht wilt krijgen, dan moet je dat nu wel gaan doen, tenminste, als je haar dit jaar nog wilt laten dekken moet dat een keer gebeuren.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:07

Gewoon nog een keer laten dekken

desnoods eerst een goede controle laten doen door een dierenarts.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:08

Wanneer heb je de laatste keer gedekt? Heb je laten opvoelen of er echt geen veulen in zit?
Je kunt je merrie, mits ze niet drachtig is nu, gerust laten dekken hoor. De leeftijd van de merrie is niet te oud voor een veulen.

Je suis Charlie.

mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 14:45

ja ik heb haar niet laten opvoelen om dat mijn ouders daar tegen waaren (al zou ik dat als ik het nu over ga doen wel doen om dat het veel handiger is ook met voeren ( en ik heb haar vorge zomer juni rond de 14 laten denken dus als er een veulen zou moeten komen zou het er nu zo onder had wel uit moeten gaan(de dieren arts zegt dat ze hoog warschijnlijk nu niet drachtig is ... dus ja Boos!

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:54

Onze Tirion is uit een merrie die voor de eerste keer pas met de 10 een veulen kreeg. Tirion is nu ster, ze heeft al verschillende 1e premie veulens gefokt en zelfs een kampioen veulen. Dat gaat dus best.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:58

mikkieee schreef:
en ik heb haar vorge zomer juni rond de 14 laten denken dus als er een veulen zou moeten komen zou het er nu zo onder had wel uit moeten gaan(de dieren arts zegt dat ze hoog warschijnlijk nu niet drachtig is ... dus ja Boos!


Ze kan nog steeds drachtig zijn, en alleen als de DA opvoelt weet je het zeker.
Sommige merries laten niet zo snel zien als ze drachtig zijn...en de dracht kan heel goed een jaar duren...

Je suis Charlie.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:09

Cassidy"]
[quote="mikkieee schreef:
en ik heb haar vorge zomer juni rond de 14 laten denken dus als er een veulen zou moeten komen zou het er nu zo onder had wel uit moeten gaan(de dieren arts zegt dat ze hoog warschijnlijk nu niet drachtig is ... dus ja Boos!


Ze kan nog steeds drachtig zijn, en alleen als de DA opvoelt weet je het zeker.
Sommige merries laten niet zo snel zien als ze drachtig zijn...en de dracht kan heel goed een jaar duren...
[/quote]

inderdaad heb dat verhaal wel eens vaker gehoord dat een merrie zelfs iets langer dan een jaar drachtig was. Heb je geen schouwhengst in de buurt? of misschien een ruin als ze dan hengstig word weet je het zeker dat ze niet drachtig is.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 15:50

hm ja ze is wel nog een keer hengstig geweest een maar na dat ze gedenkt was maar ik had zo die vrouw gebeld en dat hadden haar merries ook wel eens gehad en die hadden wel een veulen gekregen... ze heeft twee weken bij de hengst gelopen vorig jaar ........ maja:) bedankt voor jullie reacties

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:05

Bij ons zijn sommige merries ook nog hengstig aan het begin van de dracht.
Ik zou er in gedachten maar rekening mee houden dat ze drachtig is. En als je echt goed wilt slapen zou ik toch echt laten opvoelen...Haha!

Je suis Charlie.

mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 22:51

ja het enige probleem is dat ik zo ongeveer wel nu moet gaan beslissen of ik er dit jaar nog een keer laat deken ..Boos! en als (opvoelen zijn mijn ouders tegen dus dat is geen optie …

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:33

Hoezo zijn jouw ouders tegen opvoelen?

Wil je geen twee veulens, anders kun je haar toch sowieso laten dekken?

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:27

Mariek87 schreef:
Hoezo zijn jouw ouders tegen opvoelen?


Aan opvoelen zitten risico's! Pony van kennis is een paar weken geleden overleden omdat de dierenarts door de darmwand heen ging. Als je zoiets meegemaakt hebt kan ik me voorstellen dat je tegen opvoelen bent.

Als ik de merries laat scannen worden ze ook goed klem gezet zodat ze niet kunnen wegdraaien en daarbij beschadigingen kunnen oplopen. Ik doe het ook maar 1 keer, alleen op de 18 dagen en daarna geloof ik het wel.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:29

Bij ons staan ze tijdens het opvoelen altijd klem, lijkt me ook het meest gangbare.
Maar goed, als je overal dan rekening mee gaat houden, kun je beter niet meer naar de dierenarts gaan, bij vreselijk veel dingen zit er een groot risico aan.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:34

Dat is ook zo en ik laat wel altijd scannen maar ik kan het wel begrijpen als mensen er op tegen zijn. Als er een veulen inzit komt het er vast wel uit, daar is geen dierenarts voor nodig.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:55

Ja dat is waar, maar aangezien zij eigenlijk moet weten of er wat in zit, omdat ze anders dit jaar nog weer wil dekken, zou ik eigenlijk dan toch m'n principes maar even aan de kant zetten en haar laten opvoelen...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:57

ponymens schreef:
Dat is ook zo en ik laat wel altijd scannen maar ik kan het wel begrijpen als mensen er op tegen zijn. Als er een veulen inzit komt het er vast wel uit, daar is geen dierenarts voor nodig.


ik doe hetzelfd als jou ook scannen daar mijn merries tweelingdrachten heeft en heeft gehad! Scheve mond

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...


mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 16:56

ik heb net de eigenaar van de hengst gemailt een kijken wat zij terug mailt over nog een keer laten deken (ik heb alleen niet zo veel geld er meer voor:( Boos! maja bedankt voor jullie idee,en

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:04

Als je vorig jaar hebt betaald en de merrie is niet drachtig geworden, dan mag je toch dit jaar nog een keer zonder te betalen? Of hebben jullie dat vorig jaar niet afgesproken? Dat is dan niet zo slim van je...Lips are sealed

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, MallyBelly en 3 bezoekers