Heeft iemand misschien een pony voor trektocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Heeft iemand misschien een pony voor trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 17:47

Hoihoi,
Ik ben opzoek naar een pony die ik van iemand voor 1 week kan leasen, om er lekker een weekje mee door de veluwe te rijden. Mijn eigen huur-pony die is op dit moment al 3 weken kreupel Huilen , dus die kan ik niet meer mee nemen. En ik had me zo op die trektocht verheugd Scheve mond Huilen . We hebben bij ons op stal ook geen geschikte pony's meer over, anders had ik er daar wel een van mee kunnen nemen. Wie zou zijn/haar pony voor 1 weekje aan mij kunnen uitlenen? De risico's komen voor mijn rekening, even goede afspraken over maken. En de pony word op mijn kosten vierkant beslagen. De pony krijgt een goede verzorging/voeding en mag lekker 7 dagen door het bos rijden. De trektocht is al geheel besproken en geboekt, dus ik moet het al snel weten, omdat we vooruit moeten betalen. Verder moet de pony wel op conditie zijn, omdat we ongeveer
30 km per dag afleggen, dit wel in een rustig/normaal tempo, veel stappen en af en toe draven/galloperen. Verder moet de pony verkeersmak zijn en het fysiek/mentaal aan kunnen. De pony kan ook eerder bij ons op stal komen, zodat ik hem/haar op conditie rijd en bij ons laat beslaan. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, de pony krijgt in ieder geval een goede verzorging. Natuurlijk maken we eerst kennis met elkaar en maken goede afspraken.
Groetjes Melina

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:41

je hebt een pbtje

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 18:57

Ik heb je een pb terug gestuurd! Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:40

Mag ik even zeggen dat ik jouw berichtje ontzettend netjes vindt? Dit is de beste manier om aan zo'n leenpaardje te komen! goede afspraken, duidelijkheid en je wilt er de tijd voor nemen. Toppie! Ik heb welleens anders bij mensen gezien.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:55

Hahaha bedankt lowara voor je reactie!! Ik hoop ook echt dat ik optijd een pony kan vinden. Ik heb me er nou zo erg op verheugd en we gaan met een leuke groep meiden. Maargoed ik vind het wel heel belangrijk dat ik goede afspraken met de persoon maak, waarvan ik een pony leen. Er kan altijd wat gebeuren en het is niet leuk als je later voor verrassingen komt te staan.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:50

Ik weet hoe het voelt.
Ik heb ook een trektocht helemaal geregeld voor op de Veluwe, maar door een schouderblessure is het nog maar de vraag of het nu wel doorgaat.
Ik heb gelukkig mazzel als het niet doorgaat er geen kosten aan verbonden zijn.
Omdat ik alleen ga, ben ik niet op zoek naar een ander paard.
Risico vind ik nl. veel te groot, omdat je het paard (niet goed) kent.
Heel veel succes met het vinden van een ander paard.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 16:51

Ja, ik zit nou ook erg te twijfelen of ik dan nog wel zonodig op trektocht moet gaan. Ik vind het echt superjammer als ik niet kan, maargoed het is natuurlijk een stuk minder leuk om met een pony te gaan die je totaal niet kent en niet weet wat ie doet. En je gaat ook met een pony van een ander, waar ook meer risico's aan vast zitten. Daarom ga ik er nog eens goed over na denken, maar ik denk dat ik dan toch niet ga. Ik vind het heel erg jammer, maargoed het is heel anders om met je eigen vertrouwde pony te gaan, dan met een pony van iemand anders die je niet eens kent. Maargoed ik bekijk het nog even, jullie horen nog van mij.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:44

Aangezien jullie in een groep gaan is het niet een idee dat je meefietst?
Ik weet niet of dat mogelijk is hoor.
Dan wissel je evt. gewoon af en toe om met de andere ruiters.
Dus steeds dat er een meefietst en de andere rijden.
Misschien dat je dan wel een vd andere paarden voor die tijd uit mag proberen van de mensen die ook mee gaan op trektocht?
Beter iets dan niets toch? Knipoog

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 19:07

Ja, misschien een idee. Maar ik denk niet dat mijn trektocht mede-genoten op de fiets willen. Ik denk dat ik of op een pony ga, of ik ga helemaal niet mee. Het gaat nogal om redelijke afstanden en veel door mul zand, dat is heel vervelend als je op een fiets er achteraan gaat. Maar bedankt voor je medeleven Lachen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:33

Kan je er niet een huren bij een manege die in de buurt van de veluwe ligt? Ik geloof wel dat er manege's zijn die paarden meegeven op trektochten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:45

Als die er zijn ken ik ze niet concorde. Ik zou niet weten welke manege zoiets doet.

Ik moet je zeggen dat ik serieus heb zitten twijfelen toen ik dit topic las. Ik heb het tot eind juli erg druk en Rowan schiet er een beetje bij in. Hij is geschikt en ervaren wat trektochten betreft en niet moeilijk, ik durf er best een ander mee te laten rijden.
Wat mee tegenhoud is toch afstand. Woonde je nou in de buurt dan kon ik je een paar keer bij huis laten rijden om te zien of het wilde en of ik er vertrouwen in had, maar nu zou je of de pony niet leren kennen voor de tocht, of Rowan zou daarheen moeten en dat is geen optie.

Misschien is het ook wel de gedachte dat ik de tocht zelf vorig jaar erg zwaar vond (okay, het was 37 graden) en dat ik af en toe flink heb moeten improviseren. Voor een bosrit kan ik het wel aan er zelf niet bij te zijn, maar blijkbaar ben ik tocht te unrustig? bezitterig? bezorgt? om zoiets een hele week aan te kunnen...

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:54

Concorde: Misschien dat er wel een pony beschikbaar is van een manege, ik zou hier nog naar toe kunnen bellen om te informeren. Maar ik denk niet dat ze dit snel zullen doen. Er is geen begeleiding en ze kunnen niet zomaar aan iedereen een pony uitlenen zonder toezicht.
ArwenLuwe: Het is jammer dat ik niet dichterbij had gewoond, dan zou ik evt. een paar keer kunnen komen rijden om te kijken of we het beiden wat vonden. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet zomaar je paardje mee geeft een een vreemde. Zo'n trektocht vraagt zeker wat van je pony, dus hij moet hier wel tegen kunnen. Het is beter iemand te vinden die wat dichter in de buurt woont, dat ik het paard eerst daar kan rijden om te kijken of het wat word. Ik ben nog wel opzoek, maar zit er sterk over na te denken toch maar niet te gaan.