Zoektocht naar paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Zoektocht naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 14:24

Ik weet niet zo goed of dit hier of op EA moet maar dat merk ik dan vanzelf.

Ik ben een beetje aan het rondneuzen, zeg maar gerust diep aan het spitten.
Ik ben op zoek naar een KWPNer tussen de 3 en 5 jaar oud (jonger kijk ik ook graag naar)
Met de juiste gangen (dressuur) en papier (kwpn/duits)
Ik ben op zoek in de lage prijsklasse, wat diep spitten is dus.
Ik ben namelijk van mening dat als je goed zoekt het helemaal niet duur hoeft te zijn. Niet iedereen wil er namelijk miljonair van worden.

Aangezien in mijn weg op internet nog niet zo goed ken, en ik op mijn gemak toch via internet aan het rondkijken ben, is mijn vraag of jullie misschien wat sites weten waar men niet de hoofdprijs vraagt.


_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:38

www.marktplaza.nl
www.marktplaats.nl

dit zijn toch wel 2 bekende
en het is echt een kwestie van goed zoeken.
ik heb daar ook me nieuwe paardje vandaan, maar dat heeft ook 2 maanden geduurt.
Succes met je zoektocht, en ga gewoon bij verschillende kijken. En ga ook een paar keer naar dezelfde als dat paard je bevalt.
Vaak zeggen de verkopers er zijn nog veel meer kopers en of je snel wil beslissen. Maar niemand koopt een paard na zomaar 1 keer kijken. Tenminste dit is mijn ervaring
succes he!!

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:03

Op www.adverteergratis.nl staan ook heel wat advertenties..Tsja,niet alleen lagere prijsklasse natuurlijk,maar wie weet zit er wat tussen..Succes hoor!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:03

Ik ben niet echt op zoek naar de marktplaats en de andere bekende verkoop sites want die snuffel ik zo nu en dan al af.
Ik ben alleen nog niet handig genoeg dat ik ook de wat anders uitziende sites heb kunnen vinden, zoals trainings/handelsstallen en of de particulier die zich dus voor mij verstoppen.

Kleine aanvulling, het mag ook duitsland of belgie zijn.
Iig zoek ik een merrie met papier zodat fokken ook een optie is,
daarnaast moet het hoog in de sport mee kunnen.
Om een idee te geven van wat ik zoek.
Ik denk dat dan de paardjes van Gribaldifan dicht in de buurt komen.
Laatst bijgewerkt door holly op 06-06-04 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:06

als ik naar www.goudengids.nl ga, en daar handelstal intik,kom ik toch wel wat handelaren tegen zo..Misschien ook een tip? Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:08

Punt is dat ik geen haast heb en dus op mijn gemak wil rondkijken en daarvoor graag het internet gebruik (zoals ads met foto)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:42


boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:26


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:17

Kijk eens op google.nl en typ paarden te koop in dan krijg je een hele rits met sites en kan je eens op je gamakkie zoeken....


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:46

boeflover schreef:
ik zou bij sites van handelaren kijken met paarden in normale/lage prijsklasses. 2 die ik ken: http://www.handelsstalvaniwaarden.nl en http://www.bmstables.nl


Heel lief van je. Vaniwaarden ben ik niet zo kapot van.
BMstables wel maar die hebben niet wat ik zoek.
Ik zoek toch echt het wat spectaculaire paard.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 07:21

Ik denk dat je lang kan zoeken, niet duur, spectaculair, goede papieren. Meisje, voor zulke paarden moet je gewoon geld op tafel leggen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:46

...of een paard komen met een gecompliceerd karakter waar de huidige eigenaar helemaal gek van wordt en er erg graag vanaf wil Knipoog
(of een die niet zadelmak te krijgen is *LOL* )

De echte spectaculaire dieren met goed papier zijn vaak niet in het bezit van mensen die niet weten wat ze hebben en dan is de prijs ook gewoon reeel

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 12:22

Dat valt allemaal best mee, ik heb een redelijk bedrag er voor over, maar gewoon geen 8000 euro.
Het word nu de derde keer dat ik het zo wil doen en als het 2 keer kan lukken dan kan het een derde keer ook.
Ik weet dat het moeilijk zoeken word, maar ik heb de tijd.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:26


8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:32

Ik wens je in ieder geval veel succes want je hebt een groot eisenpakket en die paarden liggen echt niet voor het oprapen.
Je moet vreselijk veel geluk hebben. Je zoekt een sportpaard voor de prijs van een recreatiepaard....

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:47


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:49

In de Vondst (ook op internet: www.devondst.nl) worden regelmatig paarden rechtstreeks van de fokker aangeboden.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:55


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 23:18

Oscar schreef:
In de Vondst (ook op internet: www.devondst.nl) worden regelmatig paarden rechtstreeks van de fokker aangeboden.


Idd, die krant wil nog wel eens de gewone prijs paarden bevatten.

Ik zoek geen superpaard voor een recreatieprijs. Misschien komt dat zo over maar dat is niet zo hoor.
Ik zoek gewoon een goed paard voor een normale prijs, maar dat is goed zoeken want tegenwoordig vraagt men liever de hoofdprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:49

Het is wel vindbaar maar dat moet je wel een duizendje of 5 willen uitgeven. Spectaculair..........tja wat is spectaculair? De een legt de lat heel wat hoger dan de ander.

Ik weet wel wat merries te staan maar die zijn wel net wat duurder. Heb je wel een merrie uit een predikaatrijke en prestatierijke stam. Als je wil fokken is dat ook belangrijk lijkt mij.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:07


Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 01:42

Pipo schreef:
Spectaculair..........tja wat is spectaculair? De een legt de lat heel wat hoger dan de ander.


Wat ik spectaculair vind pipo is wat jij in huis hebt haha. Dan doel ik op je RDtje. Gewoon een paardje wat je ineens kan aanspreken. Waarvan je wel denkt dat het een leukerd word en fijn uit de weg kan met zijn bewegingen. Dat hoeft absoluut niet duur te zijn, als je maar goed zoekt.

Ik denk dat jij het wel met mijn stelling eens bent, een goed paard hoeft niet peperduur te zijn.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 04:40


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:02

Wat nog wel eens de moeite wil lonen is een advertentie plaatsen met wat je zoekt.
Dan kun je wel een tegen mensen aanlopen die hun paard eigenlijk nog niet te koop hebben staan maar toch aan jou aanbieden.
De paarden met een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn in de regel extreem snel weg en dat kun je op die manier voor zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 31 bezoekers