Gratis bellen via internet: Skype!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Gratis bellen via internet: Skype!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 13:27

http://www.skype.com/

Van de makers van Kazaa. Binnenkort komen ze met videoconferencing. Het enige wat je nodig hebt is een computer met internetverbinding, boxjes en een microfoontje (of een headset). De kwaliteit van het geluid is bij ons tot nog toe fenomenaal!

Zeker voor de mensen met adsl, kabel en andere breedband soorten is dit een uitkomst. Het programma is namelijk gratis. Het enige wat je betaalt zijn dus de abonnementskosten van je provider (tegenwoordig voor een adsl lite zo'n 20 euro max), en afschrijving van je computer, maar de meesten hebben die toch al staan.
Maar ook voor mensen die inbellen kan skype een behoorlijke uitkomst zijn. Wat als je veel naar 't buitenland belt ofzo, dan bel je lokaal in voor je internetverbinding en doet Skype de rest voor je.

Het enige nadeel wat er op dit moment aan zit is dat degene die je belt ook Skype geïnstalleerd moet hebben. Maar zoals het er nu uitziet zal dat, zeker als er een Skype-hype ontstaat, binnen afzienbare tijd ook anders kunnen. Jij belt in via Skype en alleen het laatste stukje gaat over het netwerk van bijv. KPN. Scheelt alsnog in kosten, want dan nog betaal je alleen de lokale belkosten. Dus: doe mee aan de skype-hype!

Mijn mening: een overbriljant programma'tje en daar moet echt iedereen aan mee gaan doen! OK dan!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:27

Mikkie heeft deze link al eerder gemeld Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:30

Ik gebruik Skype trouwens ook zeer regelmatig om met Willemijn (in Denemarken) te 'bellen'. Werkt echt perfect! Enige nadeel is dat ze nu mijn laptop daar heeft en die wordt nogal traag als je aan het skypen bent Scheve mond

Overigens zijn dit soort VoIP (Voice over IP) applicaties aan nogal een opmars bezig, belooft nog veel goeds voor de toekomst Haha! Men is ook bezig met het inbouwen van VoIP (inclusief video) in Jabber trouwens Knipoog

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:53

jah.. ik heb skype ook al heel lang,
maak er niet zoveel gebruik van, want meer mensen hebben msn,
maar de geluidskwaliteit is top OK dan!