Zelf brood bakken (machine)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 15:53

Hey,

ik ben benieuwd naar ervaringen van andere Bokkers die zelf hun brood bakken met een broodbakmachine.
Ik denk erover om een broodbakmachine te kopen. Ik ben geen broodfan maar lust vaak wel graag zelfgemaakt brood. Zelf bakken ruikt lekker en heeft wel een bepaalde charme. Benieuwd naar ervaringen dus!
Ik ben ook benieuwd hoeveel geld jullie kwijt zijn aan ingredienten.

Overigens best flink wat info op internet te vinden, krijg er haast trek van, haha!

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:55

Ik gebruik dan geen broodbakmachine, maar maak wel vaak zelf brood. Het is lekker vind ik Knipoog
Ik haal altijd gewoon zo'n pakje in de supermarkt, waar alles al in zit. Moet je er alleen nog water bij doen. Werkt super en smaakt heerlijk Lachen

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:57

thuis bakken we veel brood in de machine, zelf vind ik het niet lekker, maar de rest van het gezin wel!
ik hou meer van volkoren brood en dat kan daarin niet goed gemaakt worden!

Niet alle dwalers bennen verdwaald

marieke84
Berichten: 669
Geregistreerd: 06-03-07

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:58

ik vond het super, maar na 2 jaar ben ik het wel even beu, ik ga terug naar de bakker voor een beetje afwisseling....
verder is het wel gemakkelijk in gebruik

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:02

Wij eten elke zondag zelf gemaakt brood. Heerlijk. Soms haal ik bruinbroodmix bij de molen. We haalden het ook vaak bij de Aldi, maar die hebben het niet meer. Nu halen we een zak bij de C1000. Die van Koopmans vinden we niet zo lekker.
Voorheen maakten we het helemaal zelf, maar bij de Leesmap kregen we een broodbakmachine kado, dus nu gaat het daar in.
Ik ben het wel eens zat, maar de kinderen vinden het zo lekker, dat we het dus elke week eten. En dan nog lekker warm natuurlijk Vingers aflikken

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 22:04

Bedankt voor de reacties!

Mag ik vragen hoeveel geld jullie ongeveer kwijt zijn aan ingredienten? Lachen

@Siskeh, je hebt volgens mij ook van die speciale granenmixen, dat komt al een beetje in de buurt, geloof ik. Lachen

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Anoniem

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:06

Ik bak ivm dieet altijd brood zelf.
Daarvoor ook heel af en toe. Het is alleen maar een hoop gedoe en vind het eigenlijk nooit zo lekker als je bij de supermarkt/bakker koopt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:06

Ik heb een tijd geleden brood gebakken met mijn vriend met een machine, was erg lekker! Graan van de molen gekocht. Binnenkort maar weer eens doen Vingers aflikken

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:09

wij bakken het brood zelf nou ben ik geen brood liefhebber dus eet het weinig. En je moet er rekening mee houden dat je van eigen gemaakte brood wel sneller vol zult zitten maar dat verschilt dan weer per mens.

Als de dingen niet zo gaan als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:11

Heb het een keer gehad bij m'n vriend thuis. Was echt heel erg lekker Lovers Ze hadden er kaas&ui door gedaan, Jumm. Vingers aflikken Echt wel een aanrader! Maar denk niet dat je het vaak zult maken..

Marena van Steenbergen, M1+8

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:27

Kaas/ ui brood (met witbroodmix) is heel simpel en idd erg lekker. Dat is lekker voor bij de soep of een hapje tussendoor Vingers aflikken

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:16

Wij maken het ook wel eens. Het is wel lekker, vind alleen dat het zo snel uitgedroogd is, of dat kan aan ons liggen natuurlijk Bloos.


TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-08 22:34

Ik kan me voorstellen dat het minder lang houdbaar is, omdat je er minder dingen 'bijstopt'...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Kimmikky

Berichten: 659
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:12

wij hebben een machine staan, ik was eerst regelmatig (wekelijks?) brood te bakken met dat ding, maar ff geen zin meer, wij doen er altijd bruchetta kruiden bij, of andere kruiden, smaakt toch weer anders dan een kant en klaar brood van de supermarkt ^^

~*Why should I worry? Why should I care?*~

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:35

Ik heb twee machines helemaal opgemaakt in 6 jaar tijd. Houd het even voor gezien. Heb mijn oog laten vallen op een Panasonic, maar die zijn zo dúúr. Vind broodbakken echt het ware werk (in de machine) Bij Welkoop/ boerenbond kan je heerlijke mixen kopen en graanmelen van zeer uiteenlopende granen.
Dit verkopen ze er allemaal:
http://original.soezie.com/Default.aspx?tabid=5048
Vooral Masteluin vind ik een heerlijk meel, donker en snelvullend.

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-08 21:37

@Sandrina, kun je nog iets zeggen over de kosten? (Ingredienten, niet machine)

Overigens lees ik overal dat de Panasonic dé machine is en zeker zijn geld waard...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:03

Oeh, dat weet ik niet meer. Is al lange tijd geleden dat ik dit meel kocht. Moet je toch even zelf naar de winkel.
Overigens, bij de Makro en Sligro is ook broodmeel te koop, maar dat is geen mix (geen rijsmiddel en andere toevoegingen) gewoon puur meel. Met een leuk boekje kan je daarmee heerlijke broden maken. Moet je wel de droge gist kopen bij Welkoop, daar is ie het goedkoopst van heel nederland. Dus niet die kleine k#tzakjes droge gist van Koopmans, die is schreeuwend duur.
Veel succes, als ik nog eens jarig ben, vraag ik (geld voor een) Panasonic broodbakmachine; heb allang gelezen dat ze als beste uit testen komen.

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-08 22:21

Sandrina, bedankt voor je berichtje weer. Lachen

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:36

TurdusMerula schreef:
Sandrina, bedankt voor je berichtje weer. Lachen

Graag gedaan joh. Ik mis de geur van vers gebakken brood in huis. En ik ben zo'n huismus; ik vind het heerlijk om in huis te zijn, afgezien de tijd die ik aan mijn paardje besteed. (ben nu even paardloos na de dood van mijn lieve beestje, maar er komt er snel weer een)
Vond het altijd heerlijk de broodmachine aan te zetten, naar de stal te gaan en dan thuis te komen in heerlijke broodgeuren.
Ach, die tijd komt wel weer. terug.

luxx

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:51

ik ben ook een groot fan van de broodbakmachine alleen gebruik ik hem om het deeg in te maken en het daarna in de oven af te bakken, dat vind ik lekkerder omdat ik de vorm en de gaten van de deeghaken niet fijn vind.
maak er ook pizza- en pastadeeg in.
dat je er geen volkorenbrood in zou kunnen maken is onzin maar volgens mij was dat al duidelijk.

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Zelf brood bakken (machine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:29

luxx schreef:
ik ben ook een groot fan van de broodbakmachine alleen gebruik ik hem om het deeg in te maken en het daarna in de oven af te bakken, dat vind ik lekkerder omdat ik de vorm en de gaten van de deeghaken niet fijn vind.
maak er ook pizza- en pastadeeg in.
dat je er geen volkorenbrood in zou kunnen maken is onzin maar volgens mij was dat al duidelijk.


Ja, snap dat ook niet. Ik heb het heerlijkste volkoren brood uit de machine gehaald. Oh die geur is zoooo zoet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers