Paardje erbij (nummer vier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Paardje erbij (nummer vier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:29

Toen ik gister thuiskwam van mijn kamer en ik mijn vader vroeg of onze hoogdrachtige Prelude nu eindelijk al eens aan het kegelen was, stelde hij me gerust: nog steeds niets. Na de ponykamp-vergadering bracht ik Prelude en Hercules gisteravond biks, keek nog even onder Prelude`s buik en… zag dat haar achterbenen helemaal wit waren van de opgedroogde melk! *LOL* Nu begint ze doorgaans reeds dagen voor de bevalling te vloeien, maar voor de zekerheid brachten we haar gisteravond laat toch nog maar naar de stal.

Zoon en weilandmaatje Hercules moest mee en was uiterst panisch: komt hij normaal altijd direct op iedereen afstormen om jaszakken te inspecteren, nu bleef hij maar rondjes om ons heen draven. Eenmaal aan het halster sprong hij nog eens pontificaal op mijn voet, waar nu een fikse deuk in zit (hoezee voor de homeopathische smeerseltjes van mijn schoonmoeder: Eginaforce o.i.d. verzacht echt!).

Maar voor de zoveelste keer bleek Hercu`s aanval van totale debiliteit terecht: om half vijf vannacht scharrelde er al een stoer hengstje door de stal! Lachen (Wat Prelude`s score brengt op vijf veulens: Hengstje, merrietje, hengstje, merrietje, hengstje).

De veearts kon vanochtend niets vreemds ontdekken. Prelude gezond, veulen gezond en… Hercules totaal voor pampus in de stal ernaast. Alsof hij een veulen naar buiten had gewerkt. Cool

Enfin: we hebben op het moment weer vier paarden en kunnen aan de beschuiten met muisjes!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:33

jahhhhhhhhhh Ingeborg!!!!!! Gefeliciteerd Party!!

Ik hoorde mijn vader al naar bovenstampen en zeggen; hoe ging de bevalling? Ik denken: goh, is er iemand zwanger??

Ja, Paddy dus!!!! Dus een leuke naam verzinnen met de G En ben benieuwd hoe deze topper straks weer uitgroeit tot een ware rijpaard!!!

Nogmaals, Gefeliciteerd Lachen

:){

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:42

Van VvDd naar KS Lachen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:08

Gefeliciteerd!

:D M2 + 8 :D

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:12

Nou gefeliciteerd Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 12:29

Thanks! Nu kan ik wel gaan uitleggen hoe extreem schattig en lief en leuk die nieuwe kleine is, maar eigenlijk zijn natuurlijk alle veulens dat.

Hopelijk krijg ik over een tijdje eindelijk foto`s op bokt.

Weet iemand nog een leuke naam met een 'G' trouwens? Wij dachten eerst aan Goliath (maar na A.T.`s successen en Six Flags is die niet meer zo origineel), Gideon en Gradus (= naam van de eigenaar van het KI-station waar Prelude is bezwangerd). Nog meer leuke tips?

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:31


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:36

Ginger, Dan heb je Pellgrim en Ginger Haha!

:){

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:56

Gefeliciteerd!!!!! wat voor'n aftekeningen heeft ie?
en welke kleur?Is een jonge Gerlinus toch?mats zijn naam was Gradus voor hij werd goedgekeurd.succes met het verzinnen van een naam

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:07

Hij is zwart, met vier sokjes (beetje als papa Gerlinus) en een kolletje (zoals mama Prelude).

Als Mats ook al Gradus heette is die naam denk ik helemaal van de baan. Dankzij mijn maffe familie wordt het waarschijnlijk toch een idiote naam deze keer: mijn zus vindt dat het Gullit moet zijn (wegens diepbruine ogen, witte voetbalsokken e onophoudelijk gevlieg door de wei), mijn ouders gaan voor Gerzeun of Gerke (ja echt, zielig hè) en Michel opperde Gollum (haha, erg grappig *not*) en Grashopper. Dat wordt dus weer pure drama... Knipoog

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:21

Je kan hem ook Groningen noemen?? ?:P

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 13:31

Ja hihi, of Gruno. De stamvader waar het Groninger geslacht uit is geboren (Brabo was van Brabant, Gruno van Groningen, etc.) Knipoog

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 54 bezoekers