En toen schopte ik tegen een uiltje *oops*...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

En toen schopte ik tegen een uiltje *oops*...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:47

Mam liep net te mopperen dat ik het caviahok best wat eerder schoon had kunnen maken. Ik dus stal weer open gemaakt, loop de eerste afdeling door naar de kast in de tweede afdeling waar het caviavoer en de zaagsel staat, wil naar de lampknop rijken en *pof*.

Verward Verward Verward Verward Verward

Schoten gedachten door mijn hoofd 'mam had toch geveegd? Waarom ligt er hier een balletje?'.

Ik doe dus de lamp aan, kijk om me heen, zie niks in eerste instantie, maak de kast los terwijl ik denk 'Ik schopte toch echt ergens tegenaan middenin de gang...'.

Ineens viel mijn oog op een grijs stenen beeldje van een uil, heel klein.

Ik zet het caviahok neer, wil een krant uit de kast trekken en denk: 'Stenen uiltje, doe normaal mens, wie zet er een klein stenen uilenbeeldje middenin het gangpad???'

Krijg vervolgens dus zowat een hartverzakking omdat ik me realiseer dat ik een baby-uil in zijn oogjes kijk. Bloos!

Na eerst te denken Lovers Lovers Lovers 'wat schattig!' bedacht ik me ineens dat het helemaal niet normaal was dat er een baby-uiltje in de stal zat, op de vloer nog wel.

Waky, waky, ik sliep echt al half. Ik ren dus terug naar het huis, mijn moeder dacht dat Jur aan het bevallen was omdat ik schreeuwde 'kom snel, kom snel!' *LOL* en wij weer terug naar stal. Uiltje was inmiddels in een hoekje gekropen, arm ding.

Tja, wat doe je dan met een uiltje? We hadden drie opties, gewoon laten zitten en niets doen, ofwel dan gaat 'ie dood. Dierenambulance bellen, maar ja, wat gebeurt er dan mee? Tja, of vogel-lief weer in het gat in het dak zien te krijgen waar het nest (al een paar jaar) zit. Moeilijk dus, want hoe komen we bij het dak?

Maaaaaar pap had toevallig wat bouwladders op de aanhanger liggen en met wat gepuzzel kwamen we erachter dat er een ladder bij was die we uit konden zetten, omdat we een enkele ladder met iemand erop niet tegen wilden gaan houden.

Wij dus de ladder in de stal opgezet, paarden stonden in alle hoekjes van hun stal Clown . Ja, dat moest gaan lukken. Uiltje vervolgens opgepakt in een handdoek en toen is mam de ladder opgeklommen en heeft uiltje door het gat gewipt. Met de handdoek hebben we het gat in het dak maar even gedicht.

Nu maar hopen dat mama uil haar jong vindt. Scheve mond Grote kans van wel, maar nu maar hopen dat ze het jong niet afstoot.

Roy kwam net met de ingeving 'misschien zat die uil wel onder de kast vanmiddag.' De honden meenden namelijk dat er iets onder de kast was, maar wij dachten aan muizen. Roy heeft zelfs met de tuinslang onder de kast gespoten, dus het uilskuiken komt schoon thuis *LOL*.

Nee kolder, ben blij dat ik toch naar stal ging, wie weet hoe lang 'ie er al zit en hoe lang het nog geduurd zou hebben voor we hem vonden.

Arm uiltje, ik hoop dat hij het overleeft!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:51

oh gerem. Arm uiltje. Nou maar hopen dat ie zijn moeder weer vind Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:51

Jeetje, raar is dat zeg, dat verwacht je gewoon niet..
Ik heb ooit een aangereden sneeuwuil gevonden langs de snelweg, en wist nummer van de dierenambulance niet. Dus ik hem in mijn jasje ingepakt en op schoot in de auto op weg naar het politiebureau, die keken wel vreemd op Haha!
Zo'n beest heeft echt grote klauwen, haha, dus een uil op schoot is geen goed idee. *LOL*

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:55

Jee zeg. Mishandeld door Roy. Zou best kunnen dat hij al onder de kast had gezeten, omdat die honden zo reageerden. Nu inderdaad maar hopen dat hij weer bij mams terecht komt.
Enne, hoe slaperig kun je zijn? *LOL* . Een stenen uiltje, zomaar ineens op de grond. Ik hoop dat de cavia's wel weer in hun hokje terecht zijn gekomen, haha

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:06

aaaah arme uiltje. Hopelijk haalt zijn mammie hem weer op.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:23

Je kunt mischien beter even de vogelopvang bellen... Want eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat de kans erg klein is dat de moeder het jong weer accepteer. Maar goed, ik heb er verder ook geen verstand van, het zou alleen zonde zijn als het jonkie alsnog dood gaat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:25

Manic, I know, maar wat moet je? Ik weet dat die uil aan die kant zit en hij stonk erg naar 'vogel' dus ja. Heb expres een schone handdoek gepakt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:29

Ja joh, ik dacht er zitten vast muizen onder... maar niet lang meer }>... dus ik heb de tuinslang gepakt en er een subtropisch zwembad van gemaakt. Maargoed het uiltje was niet meer nat.. dus of hij er echt onder zat, geen idee. Het leefde iig nog en zag er gezond uit. Hoop alleen dat het diertje niets gebroken had van de val die het waarschijnlijk had gemaakt uit het dak.. Hij was zo lief met zn grote gele oogjes! Lovers

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:34

Gewoon morgenochtend kijken of de uil nog op het dak zit !
Wel een dappere actie van je moeder Haha!
Er was trouwens van de week wat op Hart van Nederland over uilskuikens, ze waren bij een opvang.

Moest er wel om lachen dat je dacht dat het een stenen beeldje was Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:47

Ehm ze zitten niet op het dak, maar tussen het dak en de isolatie zeg maar min of meer. Maar er zat een gat in de isolatie, en vorig jaar zomer keek ik daar eens door naar boven, toen ik heel verbaasd zo een uiltje in de ogen keek. Die schrok zich wild en hoorde ik snel terug trippelen over de balk die er loopt. Ik denk dat dit uilsjong dus ook uit hetzelfde gat komt. Voor de zekerheid hebben we er nu dus maar even die handdoek ingestopt voordat ie weer naar beneden komt kiepen Lachen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:42

Wat een super geweldig verhaal Haha!
Ik zou echt precies hetzelfde gedacht hebben toen je tegen dat beestje aanschopte (per ongeluk).
Hopelijk overleeft het uiltje het, maar dat zal wel na zo'n super reddingsactie van jullie Haha!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:20

Vond je het niet raar dat de oogjes van je ''beeldje'' zo aan het glimmen waren? Schijnheilig

De meeste uilen 'donderen' btw naar beneden als ze leren te vliegen, en dan zitten de pa en ma te kijken of ze niet toevallig in gevaar zijn Verward Maar ze worden nog wel gevoerd OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 18:25

Pa en ma konden de stal niet in, waren het jong echt kwijt denk ik. Heb ook niets horen roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:00

Wij hebben jaren een uil gehad die we ook als kuiken hadden gevonden.
Toen het nog een kuiken was kreeg hij zachte kattenbrokken en later lieten we de deksel van de voerton open om zo muizen voor hem te vangen.
Hij heette Joop, naar Joop den Uyl Haha!
Hij is jaren bij huis gebleven maar op een dag was hij weg en we hebben hem nooit meer gezien.

ezeltje
Berichten: 31
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:12

Waarom kijk je morgen niet stiekum of het uiltje nog leeft.
en als hij nog leeft maar verzwakt is omdat hij afgestoten word kijk dan even naar een vogelasiel die vangt hem goed op.
Ps dierenambulance brengt het meestal ook weg naar een vogel opvang.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:53

Goed gedaan hoor! Hoop dat hij het redt.

Wat is dat toch met die beesten vanavond...
Ik heb net de eekhoornopvang aan de deur gehad, wist niet eens dat die bestond.
Zat een eekhoorn op de weg, waarschijnlijk aangereden. Normaal rennen ze weg als je aan komt rijden, deze rende ook, maar dan in rondjes met z'n kop scheef... Scheve mond Gevangen en in een doos gestopt met een handdoek. Dierenambulance mag die diertjes niet meenemen (wisten jullie dat eekhoorns beschermd zijn Verward ) en gaf me het nummer van de eekhoornopvang, die zijn 'm komen halen. Ik hoop dat het goedkomt, maar vrees van niet... Scheve mond

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:09

hopen dat hij het haald, je had hem anders misschien ook naar een vogelopvang kunnen brengen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:47

Wat ontzettend lief van jullie, om je zo om dat uiltje te bekommeren! OK dan!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:03

Weet natuurlijk niet precies hoe groot het kuiken al was, maar weet wel dat de betekenis van uilskuiken niet voor niets is..
Vorig jaar zat er bij ons een stel steenuilen, het jong was ook uit het nest gevallen en zat plompverloren midden op het erf.
Het was wel de bedoeling dat hij uit het nest ging volgens mij, maar ze kunnen zichzelf nog niet echt redden en wordt nog bijgevoerd.
Wij hebben hem toen laten zitten 's avonds, omdat we wisten dat ouders dichtbij waren.
We hadden toen ook nog geen katten, dus weet niet wat ik nu zou doen.
Zo'n kuiken is wel een makkelijke prooi natuurlijk.

Trouwens, ik denk niet dat de ouders zomaar hun jong afstoten. Als het jong wat van zich laat horen komen ze vast wel om te voeren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:33

Kijken wordt moeilijk aangezien het maar om een heel klein gaatje in de isolatie van het dak gaat, die rand loopt helemaal over de lengte van de stal dus hij kan nu overal zitten Lachen. Denk dat hij zich wel red hoor Lachen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:47

Ach gossie... das met recht een uilskuiken! Hier in de omgeving zie je nauwelijks uilen trouwens, wel veel gruttokuikens die voor je auto uit blijven rennen... ook slim, ga dan aan de kant joh!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:03

jee goeie actie.. zou wel ff kijken of hij er nog zit (beter gezegt of hij nog leeft Lachen )