tandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 10:59

ik ben benieuwd of jullie paarden wel eens zijn geweest en hoevaak dit gebeurd
ik heb Tobias nu al 5 jaar en hij is bij mij nog nooit naar een tandarts geweest. vandaag heeft er een gezien Haha!
hij had helemaal niks Lovers hij verbaasde zich erover dat hij 5 jaar niet was geweest en dat hij dan niks had....

tja paradontax he!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:03

Mijn paard is 9 jaar niet naar de tandarts geweest en deze winter dus wel. Er zaten haken op haar kiezen, maar helemaal niet erg ofzo. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:22

talita is geweest toen ze 4 was en ze bleek t mooiste gebitje van stal te hebben, er hoefde dus niks te gebeuren

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:30

Ik laat Miro 1x per jaar checken als de tandarts toch op stal, hij komt deze maand nog voor 5 anderen dus dan kan Miro ook even nagekeken worden Lachen Ik heb Willem Oosterboer uit Soest en ik vind hem echt super, zo vreselijk rustig als die man is OK dan! Hij is echt altijd heel lief voor alle paarden al doet ie er 20 min. over om vertrouwen te winnen. Haha!

**Look where all this talking got us baby!!**

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:38

ik laat de dierenarts altijd het gebit controleren en vorig jaar had ambertje last van wolfskiesjes, dus die heeft de tandarts toen verwijdert. nou jah eigelijk is hij DA maar dan speciaal voor paarden zeg maar.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:15

tja, my way is 10 en bij ons nog nooit geweest, maar nu moet het wel, zijn voortand is afgebroken!!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:29

ik laat de tandarts elk jaar komen voor de zekerheid. het is een jongpaard en met dat wisselen heb ik liever dat het goed gaat

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:21

Eigenlijk nooit, behalve als er iets is.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:06

Bij ons komt de tandarts in ieder geval elk jaar voor controle en dan hoor ik wel of hij een keer vaker moet komen of niet.

Hij is toevallig gister net geweest, maar was niet veel boeiends aan de hand. De haflinger ging voor t eerst, is 12 jaar en had een droomgebit Haha!

Alleen mijn nieuwe welshje had voor 2 kiezen die doorgegroeid waren, dus daar is wat aan gedaan!
Je merkt nu al verschil, ze nam eerst het bit niet super aan, maar nu wel!! OK dan!

07-06-07 is mijn kanjer Joost geboren!! Inmiddels alweer 1 jaar!!
En laten we Nevland uiteraard niet vergeten, nog zo'n stoere bink! Lachen

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:09

Bij ons op de manege komt ieder half jaar de tandarts. Melody wordt ook altijd gecontroleerd dan. Vaak heeft hij haakjes op zijn kiezen en hij heeft ook al een keer een wolfstand gehad.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:18

Veerle is nog nooit geweest (heb haar nu 1,5 jaar) maar ik wil er binnekort zeker een laten komen voor controle, ze is nu net 3 jaar geworden en denk ik dat het zeker nodig is, al is het maar gewoon dat ik weet dat het goed is? Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:32

1 x per jaar eigenlijk ook nooit echt iets aan de hand

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:42

Mijn vorige paard ging 2x per jaar, hij had een minder goed gebit, Romanoff 1x.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:58

Mijn paard heeft 2 keer de tandarts op bezoek gehad. De eerste keer moest er een beetje gevijlt worden, de tweede keer had hij niets.
Hij had alleen een beetje last van tandsteen, dus dat wordt poetsen Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:11

Onze paarden worden ter controle af en toe eens ingevoeld door de veearts. dat is gemiddeld eens in het jaar denk ik.

Wat hij niet kan wegveilen (met zo`n lampje op z`n hoofd, hihi) gaat door naar de tandarts. Maar da`s nog nooit nodig geweest (jouw tube paradontax geleend waarschijnlijk)..

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:15

Honey is gister nagekeken omdat ze moeilijk deed met het bit. Dus reden we al enkele maanden zonder bit. Hon is 10 en ik heb haar bijna 7 jaar. Haar gebit zag er keurig uit, hij kon helemaal niks vinden wat problemen zou moeten geven....

Jamaica is ook nog nooit geweest


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:16

Eeehm mijn daisy is 18 en is nog nooit door de tandarts behandelt. maar het is bij haar ook niet nodig, ze is vorig jaar voor het eerst gecontroleerd omdat ie er toch was voor een die wat last had van het gebit. maar op na wat scherpe randjes geen probleem. die hebben we overigens lekker laten zitten, omdat daisy een stresskip is en ik geen zin had haar daarvoor te laten verdoven.

annie moet wel elk jaar maar dat is omdat die een spier in de wang ooit beschadigt heeft en daardoor haar mond niet goed kan openen en dus scheve slijtage aan de kiezen heeft. het jonge spul laat ik alleen doen als ze ergens last van hebben.

ik kan wel dit jaar voor het eerst een nieuwe tandarts uitproberen, mijn nieuwe buurman, robbert-jan van kalmthout. lekker makkelijk zo in de buurt.
kent iemand hier hem??

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:05

Dennig gaat ong 1x per jaar. Meestal gaat hij dan weer wat met het bit knoeien, dan weet ik dat het weer tijd is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:08

Ik doe ze 1x per jaar naar de tandarts.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:34

Bij ons op stal komt de tandarts 1 keer per jaar. Vaak worden er bij mijn paard alleen wat haken weggevijld.

:D M2 + 8 :D

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:45

Minimaal 1 keer in de 6 maanden. Mijn paard heeft niet zo'n goed gebit, heel irritant en lastig. Ze slijten scheef af en er staan kiezen naar voren die niet afslijten. Normaal aan de teugel is lastig, ze knikt altijd een beetje, dat wordt erger als ze weer naar de tandarts moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:16

De tandarts is bij mij een paar weken geleden geweest. Over ongeveer een jaar moet ik weer een afspraak maken en dan komt ze weer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 103 bezoekers