Nieuwe laarzen, maar welk merk???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Nieuwe laarzen, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 19:31

Ik ga binnenkort nieuwe rijlaarzen kopen, maar ik zit echt te twijfelen over het merk/type.

Aan de ene kant denk ik aan Petri's maar dan worden die het volgende moment weer helemaal afgezeken...

Lastig, als die keuzes!

Kunnen jullie me misschien een beetje helpen? Ik ben opzoek naar een goede middenklasser: het mag best wat kosten maar ik wil er toch niet veel meer dan 300 euries voor uitgeven(in ieder geval maximaal 500). Verder vind ik het toch wel belangrijk dat ze lang meegaan bij vrij intensief gebruik. (ik heb me nu voorgenomen om ze niet al te vaak te gebruiken maar ik vrees dat dat niets wordt.)


orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:57

Ik heb 3 jaar geleden Cavallo's gekocht (op maat laten maken) en ik rij toch vrij veel en ze zien er nog prima uit. Ze hebben wel gebruikssporen maar wat wil je na 3 jaar! Ik geloof dat ik ze toen zo een 375 euro heb betaald.

wendykermit
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:10

ik heb sinds maart petri leren rijlaarzen, en ik moet zeggen dat ze voor mij perfect zijn! heb ze nog niet veel aan gehad maar zitten nu heerlijk!!
in het begin wel ff wennen maar nu rij ik er heerlijk mee..

IK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN VERTELLEN WAAR VELOUTE DE GELRE IS!!!

Samo

Berichten: 2110
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:24

Ik heb 3 jaar lang petri''s gehad, nu heb ik sinds begin mei nieuwe Petri Anky laarzen, en ze bevallen me echt super!!! Rundsleer, 299 euro

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:26

Misschien kan je de zoekfunctie eens proberen. Daar staan volgens mij heel veel topics waar dit onderwerp in voorkomt, veel merken worden er besproken met hun voor- en nadelen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:26

Is die boog van de Anky niet erg hoog?

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:39

Ik heb ruim 9 jaar met mijn Cavallos (kalfsleer) gedaan en die gebruikte ik erg intensief (lees elke dag). Toen ik nieuwe laarzen nodig had, heb ik om de een of andere duistere reden voor Petri Elite gekozen, die me lang niet zo goed bevallen als me Cavallootjes . De Cavallos zaten veel soepeler, zonder dat ze slap waren, de Petri's vind ik erg stug en het leer is ook van mindere kwaliteit. Als ik weer nieuwe nodig heb, dan worden het zeker weer Cavallos..

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:10

hey Laura,
Ik werd ook helemaal gestoord van mijn oude rijlaarzen (lipica's van Jeanet, die had jij ook of niet?). Ze zakte namelijk elke keer af tijdens het rijden. Ik heb het afgelopen half jaar met 3 paar sokken gereden, en daar wordt je niet vrolijk van. Moest soms gewoon ook mijn les "onderbreken" om mijn laars weer op te schorren..... (heel irri)

Maar ik heb sinds gisteren ook petrie elite gekocht... vond het ook moeilijk om te beslissen (je hoort zulke tegenstrijdige dingen)
Maar ik heb dus nog geen idee hoe ze bevallen, maar ze zijn heel mooi (hehe) en doen ook heel pijn met inlopen (maar ja dat hou je met elke laars)
nou succes ermee!

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:25

Petri's! Ben er super blij mee! Bevallen erg goed

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:44

Ik heb inmiddels mijn 3e paar van Petri. Bij mij gaan ze 5-6 jaar mee.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:09

Ik heb Cavallo's, de Pirouette. Ze bevallen super, heb ze nu 3 jaar. Uiteraard wel gebruikerssporen (slijtplekken aan de binnenkant) en er is een stikseltje los geweest, maar dat was makkelijk te verhelpen.
Ze zitten iig erg lekker.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:45

Ik heb rijlaarzen van het merk Rectiligne, welk type weet ik niet uit mijn hoofd. Het is een hele soepele laars met een rits aan de achterkant. Ik heb ze nu ruim vijf jaar en ze zijn nog steeds goed (op de gebruikerssporen na).

.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:13

Ik heb Königs, op maat gemaakt (2 verschillende maten van kuit en m´n ene voet is een halve mt. groter dan de andere Verward ).
Voorin, aan de binnenkant van de scheenbenen, heb ik er een rits in laten zetten, omdat ik nogal een hoge wreef heb.
(Jeetje, klinkt alsof ik giga probleem voeten heb, maar dat valt wel mee hoor Knipoog !)
Ik ben iig super blij met m´n laarzen; jammer alleen dat ze een vermogen kosten Verdrietig . (€500,-)
Laatst bijgewerkt door Sterre op 06-06-04 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:15


[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:35

Ik ga binnenkort nieuwe kopen, de mijne worden Cavallo's...

:D M2 + 8 :D

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:50

Ik heb ook Cavallo's, nu zo'n 6 jaar! Ik zie wel wat gebruikssporen nu, maar dan gaan ze even naar de schoenmaker en dan zien ze er weer perfect uit. Ik zweer bij mijn Cavallo's, perfect!

^&+ 20 mei 2016

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:25

Cavallo's heb ik ook.
het zijn de beste vind ik.
je hebt ze eigenlijk in iedere maat en aan de onderkant zit een anti-slib dingetje voor je beugel. Kwaliteit leer is ook super

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:33

ik heb de allergoedkoopste leren rijlaarzen: equin. Ik gebruik ze elke dag en heb ze nu zo'n 2,5 jaar, en ze bevallen me prima. Die laarzen zijn nu uit de markt, de volgenden zullen of Anky's worden of Petri's...

Maar ik hoop dat deze rijlaarzen wat ik nu heb, nog lang mogen blijven bestaan Haha!

:){

inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:28

ik heb bijde gehad cavallo`s en nu heb ik Petri..... ze zijn mij allebei erg goed bevalle maar ik vind zelf de petri`s mooier kwa vorm alles is net iets mooier afgewerkt!! suc6 met je keuze

Lichte Tour + 5 *verkocht*
Z dressuur merrie Andretti x Nairobi *verkocht*

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:26

Hebben ze ook gaithers van cavallo??

Up to Date is een toppertje

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:30

Ik heb nu petries (model Perfect, de goedkooptse) die gaan al zo'n 5 jaar mee, maar er is in de ene laars wel een gat gevallen (gesleten) en ik ben een keer bijna geplet tegen een hek, dus er zit een kars op de andere (maar daar konden die laarzen niets aan doen). Ik heb er nu Cavallo's bij voor netjes, en dat zijn véél fijnere laarzen.....zacht leer aan de binnenkant, stevig aan de buitenlant, ze zitten gewoon veel fijner, zakken niet af, glimmen mooier dan de Petri's....mijn volgende worden weer Cavallo's hoor! (maar ik hoop nog wel een poosje met deze te doen).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:38

Ik heb jaren Petri gehad en mijn huidige laarzen zijn Cavallo's. Mijn volgende worden weer Petri's, mooiere vorm bij mij en een stuk minder (lang) pijnlijk bij het inrijden.

Ik wil die Anky van Petri wel eens zien eigenlijk!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:47

ik heb 2 paar könings, ik vind ze echt super OK dan!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:48

2 paar Petri's, Excellent en Standaard. Geen klachten over.
De Excellent's zijn wel maatwerk.

Nulla tenaci invia est via

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 06:31

Ik ga voor cavallo's.... Ik heb bij Petri nu al twee keer meegemaakt dat e coating of het leer (???) helemaal los laat.
Bij de cavallo's nooit last van gehad.
Hoewel ik ook nog een paar bruine petri's heb die wel heel mooi blijven. Maar die waren destijds ook 900 gulden...

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Bellatrix, joyce83, karinmanon, snorkel1986 en 38 bezoekers