Opleiding skileraar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Opleiding skileraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:08

hey,

Ik ga deze zomer een opleiding doen om skileraar te worden (lerares dan he Haha! ) Ik ga in Landgraaf bij Snowworld 24-28 augustus.

Nu had ik dus een vraag, zijn er misschien meer mensen die hier naartoe gaan of er ervaring mee hebben. Ik zou eerst met een vriendin gaan, maar zij heeft haar arm gebroken en kan de komende 3 maanden niks meer doen.

Het lijkt me echt heel leuk, maar ik vind het aan de ene kant best wel eng. Ik zit daar dan tussen allemaal mensen die ik niet ken en het zijn waarschijnlijk veel oudere en het is volledig in het Duits (en daar ben ik o zo goed in)

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:17

Is dit wel een officiele opleiding? Is het van de Nederlandse skivereniging?

Als het niet zo ver weg was, dan deed ik het wel Haha! Vind skien ook erg leuk.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:23

het is een nationale snowsports leraar (opleiding) je kunt er in Nederland ook niet zoveel mee geloof ik, maar ik ga dan volgend jaar Anwärter doen en dan kan je lesgeven in oostenrijk.
www.snowsportsacademy.nl (dit mag toch wel he, een link neerzetten)

Het is voor mij ook niet zo heel dichtbij, maar ik ga op een camping daar in Landgraaf staan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:02

Ik heb hier ook over zitten denken om die opleiding te gaan doen.
Ik ben alleen nog niet zo'n held op skies, en heb nog maar 2 jaar ervaring (durf ook niet van de zwarte piste af) dus na goed nagedacht te hebben doe ik het toch maar niet.
Ik ga eerst nog wel een paar jaar zelf te skiën en dan kan ik het altijd nog doen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:07

Mijn zusje (18) heeft het meteen in Oostenrijk gedaan. Eerst 's zomers een week (of 2) intern voor theorie (alles Duits) en daarna in november meteen aan de slag. Ze heeft er een heel seizoen gezeten. Veel geleerd, veel lol gehad, hard gewerkt en haar gezondheid een beetje ondermijnd Scheve mond Ze is weer gevraagd voor het volgende seizoen, maar ze moest weer naar school Lachen

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 17:27

Haffie_Lady schreef:
Ik heb hier ook over zitten denken om die opleiding te gaan doen.
Ik ben alleen nog niet zo'n held op skies, en heb nog maar 2 jaar ervaring (durf ook niet van de zwarte piste af) dus na goed nagedacht te hebben doe ik het toch maar niet.
Ik ga eerst nog wel een paar jaar zelf te skiën en dan kan ik het altijd nog doen.


Ik heb ook nog niet zo heel lang ervaring, maar ik kan van alle pistes af (blauw, rood en zwart) en ook buiten de piste in thiefschnee enzo. Ik had dit gezegd tegen die mensen, en ze zeiden dat ze me de rest gingen leren. Als je al vloeiend van een rode piste af kan, kun je al meedoen.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:12

Dit vind ik wel erg commercieel. Anwarter kun je zelf rechtstreeks in Oostenrijk regelen, verder is er nog de officiele opleiding van de NedSki-vereniging en in Duitsland kun je evt. ook nog iets volgen.
De opleiding van snowsports komt over als een soort vooropleiding. Als je niet zo heel veel ervaring hebt, dan kun je er misschien wat mee, maar ik heb zelf meer vertrouwen in de opleiding van de NedSkiVereniging.
Je moet hier een toelatingsexamen doen, en al een behoorlijk stuk ervaring hebben. Ik geloof dat deze opleiding ook in het buitenland erkend wordt.
Maar je laat wel je ervaringen weten he? Knipoog

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:02

germie schreef:
Dit vind ik wel erg commercieel. Anwarter kun je zelf rechtstreeks in Oostenrijk regelen, verder is er nog de officiele opleiding van de NedSki-vereniging en in Duitsland kun je evt. ook nog iets volgen.
De opleiding van snowsports komt over als een soort vooropleiding. Als je niet zo heel veel ervaring hebt, dan kun je er misschien wat mee, maar ik heb zelf meer vertrouwen in de opleiding van de NedSkiVereniging.
Je moet hier een toelatingsexamen doen, en al een behoorlijk stuk ervaring hebben. Ik geloof dat deze opleiding ook in het buitenland erkend wordt.
Maar je laat wel je ervaringen weten he? Knipoog


Jazeker, dat zal ik doen, zal uitgebreid verslag geven als ik terug ben Haha! Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand van jullie ook zou gaan, want dan ben ik niet zo allenig.

ik dacht eerst net zoals jij hierover. Maar ik ga al een paar jaar naar Oostenrijk en ik heb een leraar van daar gemaild over deze opleiding en hij heeft deze zelf ook gedaan en vertelde me dat het een goede opleiding is. Hij werkt nu dus in Oostenrijk via deze opleiding en in het zomerseizoen in een Skihal. Dus nu heb ik er wel vertrouwen in..