automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

automutilatie-zelfverwonding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:21

Wat vinden jullie van mensen die aan automutilatie doen?
hebben jullie respect voor hen, of vinden jullie het maar eng.
Wat vinden jullie van mensen die het doen, en dan aan iedereen tonen, en wat van de mensen die het liever verzwijgen, en waar het echt niet goed mee gaat.
Is een persoon die aan AM doet 'abnormaal' en gek, of zouden jullie deze persoon eerder gaan helpen?

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:24

Als ze het aan iedereen laten zien vind ik het aandacht trekkerij en mensen die gewoon wat gehoord hebben en hier zielig mee doen.

Mensen die dit doen en het zelf ook erg vinden en het liever verborgen houden heb ik respect voor.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:25

Wat ik ervan vind, die mensen moeten dat zelf weten.
Ik heb geen respect voor die mensen (ze hadden toen ook geen respect voor mij) IK heb pas respect voor ze, als ze laten zien dat ze ook zonder kunnen.

De mensaen die het aan Jan en alleman laten zien zijn gewoon zwaar zielig bezig, dat is netzoiets als vertellen dat je zelfmoord gaat plegen.
Mensen die dat doen, zijn apart, niet gek, maar zeker niet normaal, de mensen die normaal zijn, die doen zoiets niet (maar wat is normaal?)

Even voor de duidelijkheid, ik heb vele jaren ge'amt, en ik ben er nu vanaf, en ben erg blij voor mezelf, en vooral trots.
Iedereen die am't zou een kans verdienen om te stoppen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:26

Die er mee te koop lopen, dat is aandacht vragerij, en eigenlijk te triest voor woorden

Die mensen die het verborgen houden, moeten hulp zoeken, maar denken vaak dat ze niet geholpen kunnen worden enz...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:26

Ik ken een meid die dat doet...Doodzonde hoor..
Vind deze mensen absoluut niet gek..Het is toch een schreeuw om aandacht (mijn ervaring) en schijnbaar weten deze mensen geen andere manier...Of is dit de enige manier zodat er geluisterd wordt.
Ook is het vaak ' geestelijke' pijn,die ze niet willen voelen en omzetten naar 'lichamelijke pijn' ..Deze laatste is nog altijd dragelijker dan ' geestelijke pijn' .. Ik vind het heel erg voor zo iemand..Maar heb er geen medelijden mee,dat heb ik met niemand..Het enige wat ik voor dat meisje kon doen,is klaar staan voor haar en praten..Veel praten.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:27

ik heb het zelf gedaan, en altijd verborgen gehouden. Sommige mensen doen het echt om stoer te zijn, voor mij was het een manier om woede en verdiet af te reageren wat me gewoon niet lukte. Ik ben er nu al een paar maanden mee gestopt. Ik deed het voornamelijk op momenten dat ik bijna flipte.... Mijn huisgenoot heeft het ook heel erg, hij heeft overal dikke lidtekens op zijn armen en brandwonden van cigaretten.

Ik kan niet zeggen dat ik er respect voor heb, het is beter als je hulp zoekt, of een andere uitlaatklep! Maar soms wil dat ook niet werken....dan vind ik dit zeker een betere keuze als gaan drinken en drugs

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:39

Ik denk dat dat gebeurd door mensen die echt ziek zijn, dus kun je er wat dat betreft weinig aan doen. Maar als je ermee te koop gaat lopen dan ben je ook "ziek" maar dan anders...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:41

De mensen die er mee te koop gaan lopen dat ze dat doen, daar is heel wat meer mis mee, dan dat ze aan am doen.
Ik heb ook een tijdje geam'd en waar ik me nu het meest aan erger, zijn de littekens. Die laten me de slechtere tijden zien, waar ik eigenlijk helemaal niet herinnerd aan wil worden. Het heeft me gemaakt tot wie ik ben, bang om mijn littekens te laten zien. Gevolg: bijna nooit een topje zonder mouwen dragen, of altijd een hand op mijn arm leggen. Niet leuk dus Scheve mond

frostwood schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik heb vele jaren ge'amt, en ik ben er nu vanaf, en ben erg blij voor mezelf, en vooral trots.

Toppie, meid! OK dan! Ben trots op je! Kusje

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:42

Kusia schreef:
De mensen die er mee te koop gaan lopen dat ze dat doen, daar is heel wat meer mis mee, dan dat ze aan am doen.
Ik heb ook een tijdje geam'd en waar ik me nu het meest aan erger, zijn de littekens. Die laten me de slechtere tijden zien, waar ik eigenlijk helemaal niet herinnerd aan wil worden. Het heeft me gemaakt tot wie ik ben, bang om mijn littekens te laten zien. Gevolg: bijna nooit een topje zonder mouwen dragen, of altijd een hand op mijn arm leggen. Niet leuk dus Scheve mond


Toppie, meid! OK dan! Ben trots op je! Kusje



Geld voor jou hetzelfde Knipoog

En ik schaam me trouwens helemaal niet meer voor mn littekens, ik heb alleen moeite als ze gaan vragen wat het is...

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:42

ik ben er helaas nog niet vanaf Verdrietig

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:47

ankiexxx, ik denk hoe langer je het doet, hoe moeilijker het wordt om er van af te komen.
Ikzelf was er maar vrij kort mee bezig (ongeveer een half jaar). Nadat ik er een punt had achter gezet, kreeg ik toch nog wel een drang om het weer te doen, maar kon me er gelukkig van weerhouden, omdat ik ook in een ander milieu terecht gekomen ben.
Als je wat kwijt wilt, is mijn pb-knopje snel ingedrukt Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:50

Ik begrijp de reden niet. En kende ook iemand die dit deed. Mensen die er mee te koop lopen zijn zielig en vragen aandacht, maar zij hebben op hun manier die aandacht blijkbaar nodig en dat is gewoon erg sneu.
Denk dat niemand voor de lol gaat ammen.
Ik heb geen respect voor mensen die ammen, niet als ze er mee te koop lopen maar ook niet als ze het verzwijgen. Niet dat ik iemand er slechter door vind oid, als iemand zich daar goed bij voelt/ beter bij voelt op het moment moeten ze dat doen, maar dat kan ik gewoon heel moeilijk begrijpen. Ik vind het ergens wel 'knap' als je er mee kunt stoppen.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:51

Wat betekend het woord 'automutilatie'?? Ik heb er nog nooit van gehoord Bloos! Verward Bloos!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:52

Ik denk (dat was bij mij het geval) dat als sommige mensen heel veel pijn en verdriet hebben, het proberen over te zetten op lichamelijke pijn, zodat ze niet meer aan de geestelijke pijn hoeven te denken.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:54


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:54

Kusia schreef:
Ik denk (dat was bij mij het geval) dat als sommige mensen heel veel pijn en verdriet hebben, het proberen over te zetten op lichamelijke pijn, zodat ze niet meer aan de geestelijke pijn hoeven te denken.


Inderdaad! Vaak is lichamelijke pijn beter te verdragen dan de geestelijke pijn..

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:57

Ow. Ik snap het.

Ik vind dat die mensen moeten praten.... Verder weet ik niet wat ik moet zeggen hier over Scheve mond

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:58

Okeey bedankt Kusia!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:01

Charos schreef:
Als ze het aan iedereen laten zien vind ik het aandacht trekkerij en mensen die gewoon wat gehoord hebben en hier zielig mee doen.

Mensen die dit doen en het zelf ook erg vinden en het liever verborgen houden heb ik respect voor.


Juist die "aandachttrekkerij" is vaak een manier waarop de mensen die aan automutilatie lijden hulp zoeken...

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:03

De mensen die aan automutilatie lijden durven vaak er niet voor uit te komen of de hulp te zoeken, omdat ze bang zijn voor de reacties van mensen om hen heen.

De reacties doet hun vaak nog verder in hun zelf keren wanneer zij weer verafschuwd worden.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:04

Een goede vriendin van mij doet het ook,nu heeft zei hulp gezocht (ook omdat ze andere problemen had) en nu doet ze het niet meer.
Het kan natuurlijk zijn dat ze weer terug valt,maar ik ben erg trots op haar en hoop dat ze het vol houd!
Ik denk ook dat het goed is om er over te praten,maar de meeste vinden dat erg moeilijk en houden het ook verborgen voor andere mensen.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:06

voor sommige mensen is het wel aandachttrekkerij, maar voor een aantal mensen die ik ken totaal niet....die doen het om idd de "geestelijke pijn" te verminderen. Dat is ook de reden waarom ik het deed.
Praten is vaak moeilijk, veel moeilijker als am, probeer maar eens iemand te vinden die precies snapt en voelt wat jij ook voelt.... die iemand heb ik een aantal maanden terug pas gevonden.... mijn huisgenoot snapt precies wat ik voel(de), mijn vriend niet echt.... en dat is erg moeilijk

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:08

Zou am dan alleen maar onder 'moeilijk' pratende mensen voor komen?
Ik ben zelf namelijk een hele moeilijke prater. Op het eerste gezicht lijkt het niet zo, maar als ik 'diep' moet gaan, laat ik niets los.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:14

Een ieder mens vind zijn eigen manier om met problemen om te gaan. De een weet gemakkelijk zijn gevoel te verwoorden en de ander kan dat helemaal niet. Juist de mensen die niet kunnen praten of als ze praten het gevoel hebben niet begrepen te worden zoeken een andere manier om toch met de problemen om te kunnen gaan.

Iedereen heeft bij zijn of haar problemen begeleiding nodig, een luisterend oor. Dat kan een vriend zijn of bijvoorbeeld een professioneel iemand.

Ik verafschuw de mensen met automutilatie niet. Zij zijn niet anders dan anders, net als ons mens met gevoel. Ik accepteer mensen om wie ze zijn en respecteer ze des te meer wanneer zij hulp zoeken.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:16

ik weet niet of het alleen bij moeilijk pratende mensen voorkomt... Zou best wel eens kunnen. Of mensen die wel praten, maar niet het gevoel hebben dat ze werkelijk geholpen worden.