redelijke stalprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

redelijke stalprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 20:48

Wat is een redelijk bedrag voor een shetlandpony?
Ik betaal voor mijn haflinger 100 euro per maand incl. wei, stal en mestafvoer.
Nu vraagt de staleigenaar 50 euro extra voor een shet erbij, die in dezelfde stal als Joris zou slapen.... Hooi stro en voer betaal ik los zelf.
Imo is 50 euro teveel, maar ben ik redelijk?

Ik sta in Helmond, een redelijk agrarisch gebied dus, niet bv de Randstad.


gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:02

ik heb een shetje, zij staat nu nog in elburg, daar staat ze voor heel weinig geld.(ze staat bij mn zwager zijn shetjes, en die huurt een land) hoef alleen hooi te betalen en het landje waar ze staat in 50 euro in het JAAR. ze gaat eind juni naar een andere stal bij mij in de buurt, ze gaat dan naar groenekan, daar moet ik waarschijnlijk 60euro gaan betalen per maand, ze heeft dan een wei, en een stal er is mestafvoer. de rest (voer enz enz) komt er nog bij. het ligt natuurlijk wel een beetje in de randstad waar ze komt te staan. Maar tegen de 50 euro in de maand ben je denk ik al wel gauw kwijt!!
Succes ermee!!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6


gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:03

ik zie nu ineens dat ie bij een ander in de stal komt te staan!! Heb ik net helemaal overheen gelezen!! Dan vind ik het toch redelijk prijzig!! want er word geen extra stal verhuurd!!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:07

Ik zou het niet doen, want je betaald toch al voor je eigen stal? Bij ons zijn de stallen 180,- voor een pony. We hebben hier ook 2 shetjes lopen maar die staan bij elkaar in de stal, maar eigenlijk staan ze meer in het weiland!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:08

Ik vind t veel, inclusief hooi, stro en voer zou ik t een goede prijs vinden omdat ie een stal deelt. Maar nu vind ik t echt teveel! Wat kost t m nou meer? Alleen de mestafvoer.. om nou voor die 5 drollen 50 euro te betalen?!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 22:33

Nouja, zo denk ik er ook over, maar wil toch een basis hebben omhet gesprek aan te gaan...dus ik ben erg blij met de reacties!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:21

misschien ziet hij het zo: voor 1 pony een box voor 100euro, en waar er twee in staan elk de helft...hij heeft immers ook zijn onkosten eraan...maar goed, onderhandelen over de prijs kan altijd, zoveel hooi etc neemt een shetje nu ook weer niet.

Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:00

50 euro vind ik redelijk als hij in een aparte stal staat, maar zo in de box erbij denk ik meer aan 15 -20 euro. Beestje eet maar heel weinig en mestproductie valt ook in het niet als je het vergelijkt met een paard. Dus zeker het onderhandelen waard!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:15

Voor 50 euro kun je wel een eigen shettenbox eisen vind ik. De stal waar ik stond mochten de shetjes gratis staan als ze bij een ander in de box stonden. Ik heb ook een shetlander gehad, op verschillende stallen gestaan, oa:

- 45 euro een eigen box incl alles. En dat in de randstad.
- 100 euro op een pensionstal ook eigen stal incl alles en met 1 'halve' binnenbak, 1 longeerbak buiten en een rijbak buiten (ik maakte er alleen geen gebruik van maar ahg Haha! )
- 60 euro (?dacht ik) excl alles maar een ruime buitenbox.
- Gratis, weide met schuilstal
- 20 euro, alleen weide

Dit allemaal in de randstad. Maar je ziet de toch wel ontzettende prijsverschillen Lachen

Nee ik vind dat 50 euro meer toch wel te veel aangezien je zelf alles betaald. 25 euro vind ik redelijker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Sintara en 152 bezoekers